2018-06-09, 13:51
Medlem
Dofternas avatar
Tror helt klart att det här kommer att påverka Moas karriär negativt, hon steppade över en gräns där.
Citera
2018-06-09, 13:58
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tycker att den där ska vara glad ifall nån vill bli polis.
Citera
2018-06-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Tror faktiskt inte det. För 5-10 år sedan hade du haft rätt, men då Wallin, likt alla vänsteridioter, är genomamerikaniserad och slaviskt följer alla senaste trender därifrån tror jag det handlar om ras. Könspolitik är ute och raspolitik är inne i USA för närvarande. Finns inga som är så trendkänsliga och vars åsikter svänger så snabbt som vänstermänniskor. Det är nämligen nödvändigt för att inte själv bli utmobbad då vad som är den viktigaste frågan för dessa skiftar så oerhört fort och godtyckligt.

Det senaste i vänsteraktivistiska USA är att medialt lyncha vita som ringer polisen när svarta beter sig idiotiskt och/eller begår brott. Det finns alltså en stor, medialt samordnad kampanj mot att vita kontaktar polis när de är rädda att bli utsatta för våld av svarta. Med resonemanget att detta kan leda till att de svarta blir mördade, eller bara skrämda och traumatiserade, av polisen när dessa dyker upp.

Det finns en radda fall senaste veckorna där amerikansk vänstermedia attackerat företag som Starbucks för att dessa vägrat svarta pundare att uppehålla sig i lokalerna utan att köpa något, hängt ut universitetsstudenter som ringt väktare då de sett okända svarta sova i gemensamhetsutrymmen och liknande.

Ja, jag tänkte faktiskt också just den tanken, att Moa eventuellt kunde göra en automatisk koppling i sitt huvud att Gustav som vit och förmodad etnisk Svensk i och med sin engagemang utför en "rasistisk" aktivitet, då Moa givetvis vet vad en betydande del av brottsbilden domineras av för etniciteter. Dock bestämde jag mig på grund av en missuppfattning å min sida för att stryka denna tanke ur inlägget, varför jag inte nämnde det. Men jag håller alltså med att även den vinkeln är en möjlighet.
Citera
2018-06-09, 14:00
Medlem
Är inte Moa ett troll och påhittade person?

Annars säger jag stackars henne.
Citera
2018-06-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Nu verkar väl den här Moa Wallin ha en lite säregen, medvetet provokativ humor.
Läs till exempel detta: https://ng.se/artiklar/moa-wallin-spar-2018

Jag tycker väl att reaktionen på den där tweeten här inne ger uttryck för den kränkthetskultur, som många på Flashback säger sig vara motståndare till.

Tweeten var elak, särskilt när det rör sig om en 15-åring. Men herregud liksom. Ibland går det över gränsen. Man behöver inte ta allting gravallvarligt. Vi kan kanske vara överens om att han är Sveriges äldsta 15-åring i alla fall. "Grannsamverkan", liksom.

Och ja, det han gör är naturligtvis rent objektivt bra. Men man kan även, när man hårdrar det och inte tar hänsyn till hur det tas emot tycka att Sveriges töntigaste människa äntligen är funnen. Särskilt om man alltså har som "trademark" att uttrycka sig lite över gränsen.
-Kan ju vara kul som omväxling att man hör om en 15 åring som inte bränner bilar eller kastar sten på blåljuspersonal nån måste ju betala våra pensioner också.
Citera
2018-06-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror helt klart att det här kommer att påverka Moas karriär negativt, hon steppade över en gräns där.

Dessutom så kan väl inte SR ha en anstäld som delar åsikt med ArgBlatte? Hehe

https://mobile.twitter.com/ArgBlatte...44173305614336
Citera
2018-06-09, 14:14
Medlem
flippwrs avatar
Vänsterkvinnan verkar jobba på P3. Indoktrinering deluxe med inrikting på att det inget är fel på mångkulturen! Agenda 2030 och nationers upplösning et.c. Idioter får för mycket uppmärksamhet!
Citera
2018-06-09, 14:22
Medlem
Citat:
Läs till exempel detta: https://ng.se/artiklar/moa-wallin-spar-2018

Jag tycker väl att reaktionen på den där tweeten här inne ger uttryck för den kränkthetskultur, som många på Flashback säger sig vara motståndare till.

Tweeten var elak, särskilt när det rör sig om en 15-åring. Men herregud liksom. Ibland går det över gränsen. Man behöver inte ta allting gravallvarligt. Vi kan kanske vara överens om att han är Sveriges äldsta 15-åring i alla fall. "Grannsamverkan", liksom.

Och ja, det han gör är naturligtvis rent objektivt bra. Men man kan även, när man hårdrar det och inte tar hänsyn till hur det tas emot tycka att Sveriges töntigaste människa äntligen är funnen. Särskilt om man alltså har som "trademark" att uttrycka sig lite över gränsen.

Jo, hon balanserar på gränsen gällande sin humor men det här är ju ett tydligt övertramp, och hon borde pudla och be om ursäkt. Det är en sak att håna och göra sig rolig på vuxna människor som lever i offentligheten inom nöjesindustrin och är kända för hela svenska befolknignen, det är en helt annan sak att håna och göra narr av en 15-åring som (på sitt sätt) gör det han kan för att förebygga brott.
Citera
2018-06-09, 14:29
Avstängd
guderis avatar
Är det bara jag som tycker att den där fjanten Moas beskrivning på sitt twitterkonto är aningen cringig?

trendsättare, problematic fave, stockholm/new york etc

Är det på fullaste allvar sådär man skriver om man vill vara "inne" på Södermalm?
Citera
2018-06-09, 14:35
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ja, hennes användarnamn på Twitter torde ju vara den första fingervisningen, men i sedvanlig ordning dampar moral-Flashback ur totalt och tror att det är en "feministisk hyllning" (va?) eller dylikt.

Att kretsen kring Moa ofta beter sig som om svenska polisen typ är samma militariserade stormtrupper som under Nixons dagar är en annan (också ganska töntig) sak.
Citera
2018-06-09, 14:38
Medlem
kristofferGs avatar
Finns det vidrigare människor än kvinnliga storstadsbor? Översittare, ointelligenta, med ytliga ihåliga personligheter. Jag hade blivit tacksam över att bli hånad av en sådan avart. Det visar på att man gör någonting rätt.
Citera
2018-06-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Jo, hon balanserar på gränsen gällande sin humor men det här är ju ett tydligt övertramp, och hon borde pudla och be om ursäkt. Det är en sak att håna och göra sig rolig på vuxna människor som lever i offentligheten inom nöjesindustrin och är kända för hela svenska befolknignen, det är en helt annan sak att håna och göra narr av en 15-åring som (på sitt sätt) gör det han kan för att förebygga brott.

Jo absolut. Jag håller i grunden med. Paradoxalt nog tror jag dock att det kan vara nyttigt för Gustav att veta att han kan uppfattas på flera olika sätt. Det är ju en j-igt sorglig genompolitiserad och genommedialiserad tid vi lever.
Jag har för övrigt svårt att se att det inte finns en humoristisk aspekt av att han sorglöst tutar omkring på sin moppe i Täby och ringer polisen om han ser något misstänkt. Det är liksom en värld som är så fjärran från vardagen i de mer utsatta delarna av Storstockholm.
De flesta av oss hade nog personer kring oss under uppväxten som påminde en del om hur många antagligen uppfattar Gustav. Somliga av dessa upplevdes som rätt "osköna" av många. Självutnämnda poliser liksom.
Jag hoppas att Gustav har självdistans. Att ha denna läggning utan självdistans blir nog jobbigt i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är det bara jag som tycker att den där fjanten Moas beskrivning på sitt twitterkonto är aningen cringig?

trendsättare, problematic fave, stockholm/new york etc

Är det på fullaste allvar sådär man skriver om man vill vara "inne" på Södermalm?

Nu känner jag inte till mycket om Moa. Men baserat på det jag har läst där hon uttalar sig tror jag att twitter-beskrivningen är ironisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in