Citat:
Ursprungligen postat av
Mach3
Jo, hon balanserar på gränsen gällande sin humor men det här är ju ett tydligt övertramp, och hon borde pudla och be om ursäkt. Det är en sak att håna och göra sig rolig på vuxna människor som lever i offentligheten inom nöjesindustrin och är kända för hela svenska befolknignen, det är en helt annan sak att håna och göra narr av en 15-åring som (på sitt sätt) gör det han kan för att förebygga brott.
Jo absolut. Jag håller i grunden med. Paradoxalt nog tror jag dock att det kan vara nyttigt för Gustav att veta att han kan uppfattas på flera olika sätt. Det är ju en j-igt sorglig genompolitiserad och genommedialiserad tid vi lever.
Jag har för övrigt svårt att se att det inte finns en humoristisk aspekt av att han sorglöst tutar omkring på sin moppe i Täby och ringer polisen om han ser något misstänkt. Det är liksom en värld som är så fjärran från vardagen i de mer utsatta delarna av Storstockholm.
De flesta av oss hade nog personer kring oss under uppväxten som påminde en del om hur många antagligen uppfattar Gustav. Somliga av dessa upplevdes som rätt "osköna" av många. Självutnämnda poliser liksom.
Jag hoppas att Gustav har självdistans. Att ha denna läggning utan självdistans blir nog jobbigt i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Är det bara jag som tycker att den där fjanten Moas beskrivning på sitt twitterkonto är aningen cringig?
trendsättare, problematic fave, stockholm/new york etc
Är det på fullaste allvar sådär man skriver om man vill vara "inne" på Södermalm?
Nu känner jag inte till mycket om Moa. Men baserat på det jag har läst där hon uttalar sig tror jag att twitter-beskrivningen är ironisk.