2018-06-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Så du tror inte att jag "var hel jättemogen" när jag var 22-23 år haha
För det första så gjorde jag lumpen 10 månader, vilket jag personligen anser får unga män att mogna.
För det andra då arbetade jag och hade hunnit med både nedfarten vid Globen samt hela Årstabron när jag var 23.
Dock så existerade inte vare sig Twitter, instagram eller facebook då.

Jaha? Ok.. grattis?

Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Dina länkar med dödslistor är irrelevanta eftersom ingen utav dem skrivits av dvenskar eller ens i Sverige.

Nähä, och varför duger inte det nu då?
Jag skrev att det har cirkulerat dödslistor både inom vänster- och högervärlden.
Något annat har du inte efterfrågat och jag inte heller påstått.
Senast redigerad av Lammern78 2018-06-10 kl. 18:15.
Citera
2018-06-10, 18:01
Medlem
Igni-ferroques avatar
Den där Moa borde be om ursäkt och det snarast. Att som vuxen(?) komma med nedsättande kommentarer mot en ung kille är inte ok, särskilt inte såhär offentligt. Troligen bottnar det i att Moa som inte varit vuxen så länge(om alls) vill distansera sig från sin tid som tonåring.

Troligen handlar det inte alls om killen egentligen utan om att ingå i "coola gänget", vi som slutat åka moped...Bra Moa...nu vet vi att du inte åker moped längre....grattis....

Fick för ett tag sedan veta att några som bor ett hundratal meter från mig haft inbrott tidigare i år. Har också haft arbetskamrater som haft inbrott. Det påverkar folk, att inte känna sig trygg i sitt eget hem.

Så om killen förhindrat ett endaste inbrott(kanske bara genom att störa en tjuv innan denne tänkt göra något) så har han gjort en bra insats. Kan inte se att Moa gjort något som imponerar i motsvarande utsträckning.
Citera
2018-06-10, 18:04
Medlem
Sandtags avatar
Vem bryr sig om vad en blond tatuerad white trash tycker? Hoppas han inte tar åt sig av det här, förhoppningsvis väntar reprimander för "Arbogakvinnan". Ironiskt att en outbildad uttalad vänster femnazi livnär sig på sitt utseende f.ö. "Trendsättare" för WT, ensamkommande skäggtomtar och annat löst pack är inget att stoltsera med.
Citera
2018-06-10, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Attention whore med samma uppblåsta ego som Aelx Schulman. Om några år kommer hon krackelera och komma ut som samma sorts menlösa tönt som Alex. Gör er själva och henne en tjänst, ignorera henne. Det är trådar som denna som ger dem energi.

Jo det är ju så. Hon älskar liksom detta. Hon blir något pga uppmärksamheten. Så tar emot att skriva men någon måtta får det för fan vara också. Han är för fan bara 15 år ung.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-06-10 kl. 18:12.
Citera
2018-06-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är såklart gulligt att du söker bland mina gamla inlägg i det övriga forumet för att hitta något att attackera, men det förändrar inte fakta: att kalla någon för tönt (eller något annat) en gång är inte mobbning. Det skulle betyda att typ alla i världen är mobbare. Så du får fullt upp om du faktiskt är den världsförbättrare du ger sken av att vara, eller hugger du på just den här medieankan för att du är ett lättkränkt såssehjon?

Vi andra normalt funtade begriper att man inte hänger ut en minderårig inför hela svenska folket oavsett vad man tycker om personen. Vi förstår också vilken effekt det kan få och inser utan att behöva tänka efter att det inte spelar någon jävla roll att det bara är en gång. Har aldrig varit sosse, är inte speciellt lättkränkt och anser mig inte vara världsförbättrare nej, men däremot gillar jag humor och att en pundare sätter epitet på andra det är roligt som fan...
Citera
2018-06-10, 18:21
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Vi andra normalt funtade begriper att man inte hänger ut en minderårig inför hela svenska folket oavsett vad man tycker om personen. Vi förstår också vilken effekt det kan få och inser utan att behöva tänka efter att det inte spelar någon jävla roll att det bara är en gång. Har aldrig varit sosse, är inte speciellt lättkränkt och anser mig inte vara världsförbättrare nej, men däremot gillar jag humor och att en pundare sätter epitet på andra det är roligt som fan...

Det är ingen som är uthängd, Gurra var redan en offentlig person. Du kan ju inte ha missat det, speciellt inte den snitsiga bilden med Gurra på moppen, så det står nu fullkomligt klart att du bygger ditt hat på rena lögner; att Gurra är mobbad och uthängd. Du ljuger alltså i syfte att attackera en ung kvinna som inte har gjort något av det du påstår. Varför?
Citera
2018-06-10, 18:29
Medlem
ace_secs avatar
Har SR gjort något uttalande ännu kring medarbetarens totala brist på omdöme?
Citera
2018-06-10, 18:31
Medlem
Citat:
Det är ingen som är uthängd, Gurra var redan en offentlig person. Du kan ju inte ha missat det, speciellt inte den snitsiga bilden med Gurra på moppen, så det står nu fullkomligt klart att du bygger ditt hat på rena lögner; att Gurra är mobbad och uthängd. Du ljuger alltså i syfte att attackera en ung kvinna som inte har gjort något av det du påstår. Varför?

Du verkar ha missuppfattat vad offentlig person betyder. Att vara föremål för en eller ett par lokaltidningsreportage gör dig inte till en offentlig person.

I sådana fall är min granne i Småland som varit föremål för ett reportage kring ostkaka också en offentlig person....
Senast redigerad av Eventor 2018-06-10 kl. 18:34.
Citera
2018-06-10, 18:32
Medlem
Citat:

Helvete vad trög du är, vad fan röker du på dagarna???
Och vilka lögner? Hon har mobbat en minderårig genom att publicera en negativ tweet, och ja det räcker med en tweet för att det ska räknas din åsna.
Hatet? Vad fick du det ifrån?

Man räknas inte som en "offentlig" person bara för att man varit med i en artikel, du blir fan dummare för varje inlägg du skriver.
Citera
2018-06-10, 18:38
Medlem
submariners avatar
Hej,

Moa gör väl som Schulman - innan han blev PK och försökte radera alla bloggspår av sina osmakliga och rasistiska påhopp - sluggar hårt neråt i förhoppningen om att träffa mer än hon missar.
I detta fall missbedömde hon helt att Allsmäktig Flashback skulle fånga upp hennes osmakliga påhopp på en ung kille som försöker dra sitt strå till stacken

Hoppas killen får ligga tack vare hennes dumheter, och att Moa - även om det väl är osannolikt - får tydlig feed-back gällande Don’t s på Twitter från en kvinnlig SR chef
Citera
2018-06-10, 18:39
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Du verkar ha missuppfattat vad offentlig person betyder. Att vara föremål för en eller ett par lokaltidningsreportage gör dig inte till en offentlig person.

I sådana fall är min granne i Småland som varit föremål för ett reportage kring ostkaka också en offentlig person....

Ställer man upp på ett reportage med bilder som moppesuperhjälte får man nog räknas som offentlig person.

Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Helvete vad trög du är, vad fan röker du på dagarna???
Och vilka lögner? Hon har mobbat en minderårig genom att publicera en negativ tweet, och ja det räcker med en tweet för att det ska räknas din åsna.
Hatet? Vad fick du det ifrån?

Man räknas inte som en "offentlig" person bara för att man varit med i en artikel, du blir fan dummare för varje inlägg du skriver.

Lögnerna om att Gurra är mobbad och uthängd, givetvis.
Så en enda negativ anmärkning konstituerar mobbning? Du kan inte ha det lätt ute i arbetslivet. Vänta, jag ska bara ringa morsan och be om ursäkt för att jag mobbade henne i fredags...
Citera
2018-06-10, 18:47
Medlem
Det kommer väl nu i veckan SR måste väl säga nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här