• 2
  • 3
2006-02-02, 18:51
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Snarare bisexuell.

Trevlig lista, verkligen! Man känner verkligen hur vackert Guds budskap är. Nästan så man vill bli kristen av all glädje.

Ja, de är verkligen representativa för oss kristna. Jag blir inte alls jättearg när jag läser den dynga och hatpropaganda de sprider med hjälp av sina selektiva bibeltolkningar. Hat, mord och misshandel rimmar inte alls illa med Jesu lära om kärlek, förlåtelse, glädje, förståelse och tålamod, inte alls, de är jättebra kristna, verkligen...
Citera
2006-02-02, 19:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Ja, de är verkligen representativa för oss kristna. Jag blir inte alls jättearg när jag läser den dynga och hatpropaganda de sprider med hjälp av sina selektiva bibeltolkningar. Hat, mord och misshandel rimmar inte alls illa med Jesu lära om kärlek, förlåtelse, glädje, förståelse och tålamod, inte alls, de är jättebra kristna, verkligen...

Ja, jag blir också arg på detta
Varför är det bara extremister med en förvriden Gudsbild som sådana här pajasar som får ta en massa plats i media och sprida en massa dumheter som inte stämmer med Jesu lära eller knappt med någon vettig religionstolkning överhuvudtaget.
:shoot2: :thumbsdow

Varför får inte icke-extrema religiösa människor, kristna, muslimer, judar, hinduer m.fl uttala sig om sin tro och få lika mycket plats i media som de här rötäggen som jag inte kallar för religiösa utan för kvasireligiösa politiska grupperingar.

De använder alltså religionens språk för att framföra sina extrema politiska ståndpunkter för att lura människor. Sådana här kvasireligiösa politiska grupper finns givetvis inom alla religioner i större eller mindre utsträckning så jag vill inte peka ut någon enskild religion även om just de här rötäggen låtsas vara kristna, vilket de inte är.

Ok, vi har yttrandefrihet i det här landet men då ska även vanliga icke-extrema religiösa människor få lika mycket plats att berätta om sin tro i media, precis som extremister, politiska partier, humanster och andra får i medierna att föra fram sina åsikter. Ja, det blev kanske lite rörigt på slutet men jag hoppas att ni förstår vad jag menar
Citera
2006-02-02, 21:07
Bannlyst
De tycks gilla Tobias Billström för han får vara med tre gånger i listan.
Citera
2006-02-26, 11:14
Medlem
Katarsiss avatar
5 Mos 22:5
"En kvinna skall inte bära vad som hör till en man, inte heller skall en man sätta på sig kvinnokläder. Ty var och en som gör så är en styggelse för Herren [YHVH] din Gud"

Rickard Engfors: Underhållare
Christer Lindarw: Underhållare
Lars-Åke Wilhelmson: Underhållare
Lasse Flinckman:Underhållare

Dom har liksom "glömt" alla kvinnor som bär byxor, kalsonger och andra manliga attribut... Vad bra, för dom, att de själva kan välja och vraka vad de ska reagera på utan att vara bibeltexterna trogna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in