2018-06-08, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Ja.

källa på att man kan få tarmvred...?
Citera
2018-06-08, 23:11
Medlem
lemonzhellos avatar
Slå det ur hågen. Ät som folk.
Att svälta ihjäl är ingen uppbygglig historia. Inte ens om man är politisk fånge.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hungerstrejken_i_Nordirland_1981

Edit:
Även om tio män dog under hungerstrejken började tretton andra också vägra att äta, men dessa trettons hungerstrejk avbröts, antingen av medicinska skäl eller efter att deras familjer hade ingripit. Många av dem lider fortfarande av sviterna efter hungerstrejken, bland annat nedsatt matsmältning och syn samt fysiska och psykiska funktionshinder.[
Senast redigerad av lemonzhello 2018-06-08 kl. 23:14.
Citera
2018-06-08, 23:13
Medlem
ReiseReises avatar
Äta gurka och dricka mjölk... Du lär nog faktiskt inte ens svält ihjäl på det. Risken är dock stor att du dör men det är pga andra orsaker som din kropp kollapsar på. Folk i koncentrationslägren eller öknen i Sudan överlevde på mycket mindre. Kroppen är faktiskt oerhört duktig på att konservera och bara minsta lilla föda som en gurka och mjölk kan hålla dig från svält.

Men som sagt, du utsätter din kropp för det ena och det andra, det lär nog ta en månad innan dina organ och hjärna börjar svika över andra påfrestningar med denna kost, och blir väldiga sköra. Du kommer att bli sjuk ofta och allmänt känna dig oerhört bräcklig. En tickande bomb.
Citera
2018-06-08, 23:14
Bannlyst
vet någon det? går det långsammare för kvinnor pga mer underhudsfett?
kan typ inget om sånt här, spekulerar bara
vill ha det så tydligt som möjligt kring processen
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
vad är det i processen som orsakar tarmvred? trodde man dog av typ hypokalemi, arytmi eller nåt som berör hjärtat...
är det smärtsamt?

Tarmvred är inget du önskar ens din värsta ovän. "Skojigt nog" (om man ska yppa "skojigt" i sammanhanget) så hade jag en "hälsocoach" som faktiskt var överläkare, när han levde.. (Jag följde inte hans råd, och jag lever fortfarande.. ÖL dog av tarmvred, då han enbart åt kost av en viss art. -För mycket fibrer, för lite vätska, på ett ungefär.. (Vill inte dra in vegetabilier i sammanhanget, men typ så, var han insnöad på.. Läs mellan raderna, är du snäller..)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Äta gurka och dricka mjölk... Du lär nog faktiskt inte ens svält ihjäl på det. Risken är dock stor att du dör men det är pga andra orsoker som din kropp kollapsar på. Folk i konsentrationslägren eller öknen i Sudan överlevde på mycket mindre. Kroppen är faktiskt oerhört duktig på att konservera och bara minsta lilla föda som en gurka och mjölk kan hålla dig från svält.

Men som sagt, du utsätter din kropp för det ena och det andra, det lär nog ta en månad innan dina organ och hjärna börjar svika på denna kost och blir väldiga sköra. Du kommer att bli sjuk ofta och allmänt känna dig oerhört bräcklig.

vilken är vanligaste dödsorsaken?
Citera
2018-06-08, 23:16
Medlem
Extraordinars avatar
Finns de som har klarat sig i över hundra dagar på bara vatten. Finns de som dött redan efter femtio, allt handlar om hur mycket kroppsfett man sitter på och i vilket skick man är i fysiskt.
Citera
2018-06-08, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tarmvred är inget du önskar ens din värsta ovän. "Skojigt nog" (om man ska yppa "skojigt" i sammanhanget) så hade jag en "hälsocoach" som faktiskt var överläkare, när han levde.. (Jag följde inte hans råd, och jag lever fortfarande.. ÖL dog av tarmvred, då han enbart åt kost av en viss art. -För mycket fibrer, för lite vätska, på ett ungefär.. (Vill inte dra in vegetabilier i sammanhanget, men typ så, var han insnöad på.. Läs mellan raderna, är du snäller..)

men det är väl inte så vanligt att få om man satsar på andra komplikationer innan det hinner gå så långt? tarmvred är väl bara om man äter som du nämnde kost av en viss art under längre tid
planerar att det här ska gå ganska fort, så att jag inte hinner få tarmvred
Citera
2018-06-08, 23:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
men det är väl inte så vanligt att få om man satsar på andra komplikationer innan det hinner gå så långt? tarmvred är väl bara om man äter som du nämnde kost av en viss art under längre tid

"Äter du inget alls", så riskerar du tarmvred. Skulle inte rekommendera någon att "sluta äta".
"Verkmästaren i magen" klagar inte utan anledning!
Citera
2018-06-08, 23:22
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:

Varför går du inte på diet som normala människor istället?

Lider du av anorexia eller annan ätstörning?
Citera
2018-06-08, 23:23
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
om man tränar, snabbar det på processen eller handlar det bara om vad man stoppar i sig?
tänker att träningen kanske inte hinner ge effekt om det bara tar en månad med svälten, eller?
Självklart snabbar det på processen att svälta till döds om man tränar utan att äta mer, än om man inte tränar.
Varje liten rörelse du gör ger direkt effekt. Omedelbart.

Om du som normalviktig inte äter något alls så överlever du gissningsvis en månad. Om du väger väldigt mycket så kan du överleva i månader.

Om du dricker ett glas mjölk och lite gurka om dagen så överlever en normalviktig i över en månad,
kanske till och med i över två månader.
Citera
2018-06-08, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Självklart snabbar det på processen att svälta till döds om man tränar utan att äta mer, än om man inte tränar.
Varje liten rörelse du gör ger direkt effekt. Omedelbart.

Om du som normalviktig inte äter något alls så överlever du gissningsvis en månad. Om du väger väldigt mycket så kan du överleva i månader.

Om du dricker ett glas mjölk och lite gurka om dagen så överlever en normalviktig i över en månad,
kanske till och med i över två månader.

om jag kombinerar med träning då, hur mkt snabbare tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in