2018-06-08, 20:54
Medlem
SwexitNows avatar
Har redan fått tillräckligt med information av en moderator t.o.m och vi är mer än väl nöjda med det försäkringsbolag, eller de, vi valde ett särskilt för våra djur, hundar, katter och hästar.

Pratade med en granne härförleden där vi bor som anlitar Dina Försäkringar och vi jämförde just försäkringsbolag rent generellt. - Då jag fick reda på vad han med familj betalar till redan nämnt försäkringsbolag och hämtade vår pärm som vi har i ett brandsäkert skåp blev han riktigt ###benad, han med familj betalar nästan tre ggr så mycket som vi gör.

Är det någon som har liknande erfarenheter avseende detta försäkringsbolag.

Fråga för grannens räkning, kan detta försäkringsbolag TVINGA dem att stanna kvar under RESTEN AV INNEVARANDE ÅR (nådens år 2018), det bör poängteras att de betalar alla sina försäkringar hos dem månatligen.

Vet ej om denna tråd hamnat rätt kanske skulle den sortera inom juridik?
Senast redigerad av SwexitNow 2018-06-08 kl. 20:59.
Citera
2018-06-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
Har redan fått tillräckligt med information av en moderator t.o.m och vi är mer än väl nöjda med det försäkringsbolag, eller de, vi valde ett särskilt för våra djur, hundar, katter och hästar.

Pratade med en granne härförleden där vi bor som anlitar Dina Försäkringar och vi jämförde just försäkringsbolag rent generellt. - Då jag fick reda på vad han med familj betalar till redan nämnt försäkringsbolag och hämtade vår pärm som vi har i ett brandsäkert skåp blev han riktigt ###benad, han med familj betalar nästan tre ggr så mycket som vi gör.

Fråga för grannens räkning, kan detta försäkringsbolag TVINGA dem att stanna kvar under RESTEN AV INNEVARANDE ÅR (nådens år 2018), det bör poängteras att de betalar alla sina försäkringar hos dem månatligen.

Normal bindingstid på en försäkring är 12 månader. Så ja, bolaget har rätt att hålla kvar kunden upp till 12 månader efter förnyelsedatum. Däremot brukar seriösa försäkringsbolag ändå låta privatpersoner avsluta mitt i period.
Citera
2018-06-09, 00:44
Medlem
SwexitNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Normal bindingstid på en försäkring är 12 månader. Så ja, bolaget har rätt att hålla kvar kunden upp till 12 månader efter förnyelsedatum. Däremot brukar seriösa försäkringsbolag ändå låta privatpersoner avsluta mitt i period.

---------------------------------------

Tack för ditt svar, har precis haft en landsman, Frank Erichsen, känd i SVT med programmet "100 procent bonde", även vi dryftade frågan sinsemellan och han kom fram till samma konklusion som du, d.v.s att seriösa försäkringsbolag brukar avsluta mitt i en period, återstår då att se hur seriösa de är❗️

Vi bor precis intill havet och Frank har lagt ner en tolv Tuborg i vattnet som nu skall inmundigas, nu har vi halmtaket på plats vilket är ett stort framsteg, men än återstår mycket, mycket arbete, vårt hus är tänkt att vara ett generationsboende så småningom.

Tack än en gång för ditt svar & 3vlig helg👍

PS Kender du fortsættelsen af følgende, når smager en Tuborg bedst❓
Citera
2018-06-09, 03:03
Medlem
aina08s avatar
Citat:

Jag har Dina försäkringar på min hund och den försäkringen var den klart billigaste jag kunde hitta när jag jämförde bland de andra bolagen. Jag mer än halverade årskostnaden mot tex Agria. Har högsta skydd och lägsta självrisk mm.
Jag har ingen koll på hur Dina är när det gäller andra försäkringar då jag har hus och bilar hos Länsförsäkringar.
Citera
2018-06-09, 16:55
Medlem
SwexitNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har Dina försäkringar på min hund och den försäkringen var den klart billigaste jag kunde hitta när jag jämförde bland de andra bolagen. Jag mer än halverade årskostnaden mot tex Agria. Har högsta skydd och lägsta självrisk mm.
Jag har ingen koll på hur Dina är när det gäller andra försäkringar då jag har hus och bilar hos Länsförsäkringar.

Nå, det låter gott, men då vi har så många (anderledes), olika djur, har vi funnit ett bättre alternativ. Vi har goda vänner på Öland som enbart haft stora problem med Dina försäkringar i synnerhet med någon som heter Benny Sigurdsson på Dina försäkringar på Öland
Förmodar att detta kan variera givetvis
Citera
2018-06-12, 13:12
Medlem
aina08s avatar
Citat:

Nå, det låter gott, men då vi har så många (anderledes), olika djur, har vi funnit ett bättre alternativ. Vi har goda vänner på Öland som enbart haft stora problem med Dina försäkringar i synnerhet med någon som heter Benny Sigurdsson på Dina försäkringar på Öland
Förmodar att detta kan variera givetvis
Tråkigt. Men har dom haft problem med en viss person inom bolaget bör dom kunna kontakta någon annan på huvudkontoret... kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in