2018-07-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Om något återgick till något annat så hade det synts som ett bortfall av energi.

En annan sak jag började tänka på, Hur kan man observera skillnader i energi i en död och en levande människa?
Exakt var skulle detta bortfall observeras? om en människa dog i australien och en minimal energi skulle falla bort, skulle reaktorn i cern reagera på det? knappast. Du verkar utgå från att alla händelser i universum registreras på denna reaktor

Om man skulle konvertera en människa till energi så skulle man ha lika mycket energi som en större vätebomb, för att lägga det i perspektiv.
Citera
2018-07-25, 13:04
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om du vill tala för dig själv så är inte ett öppet diskussionsforum den bästa plattformen.

Vilken vetenskapliga teori?

Öppet diskussionsforum där religiösa får höra det ena och det andra negativa, verkligen väldigt öppet och inte alls ensidigt och stängt för allmänheten!

Har väl dödat allt som har med vetenskapen att göra i det här ämnet, gräver upp ämnet och lönnmördar det igen!
Citera
2018-07-25, 14:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Öppet diskussionsforum där religiösa får höra det ena och det andra negativa, verkligen väldigt öppet och inte alls ensidigt och stängt för allmänheten!

Har väl dödat allt som har med vetenskapen att göra i det här ämnet, gräver upp ämnet och lönnmördar det igen!
Vem är "han"?
Citera
2018-07-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
Du verkar tro att allt i universum är energi. Vad har tid för energi? Vad har rum för energi?
Är det helt omöjligt för dig att föreställa dig att medvetande inte behöver vara någonslags energi?

Om det inte innehöll energi så hade det inte kunnat påverka något, det hade inte kunnat skapa några fenomen. En "själ" utan energi hade inte kunnat ha någon som helst effekt på hjärnan.
Citera
2018-07-25, 17:01
Medlem
Citat:
En annan sak jag började tänka på, Hur kan man observera skillnader i energi i en död och en levande människa?
Exakt var skulle detta bortfall observeras? om en människa dog i australien och en minimal energi skulle falla bort, skulle reaktorn i cern reagera på det? knappast. Du verkar utgå från att alla händelser i universum registreras på denna reaktor

Om man skulle konvertera en människa till energi så skulle man ha lika mycket energi som en större vätebomb, för att lägga det i perspektiv.

Det utgår jag inte alls från. Med så många människor som dör skulle dock några själar ha passerat genom CERN om de fanns.
Citera
2018-07-25, 17:17
Medlem
Citat:
Om det inte innehöll energi så hade det inte kunnat påverka något, det hade inte kunnat skapa några fenomen. En "själ" utan energi hade inte kunnat ha någon som helst effekt på hjärnan.

Vad har tid för energi? Tid påverkar allting hela tiden och endå så går den inte att mätas i ett laboratorium. Det du påstår är fel.
Citera
2018-07-25, 17:26
Medlem
Citat:
Det utgår jag inte alls från. Med så många människor som dör skulle dock några själar ha passerat genom CERN om de fanns.
Du svarade inte på min fråga. antar för att det omöjligt finns några studier på det. det är ditt eget antagande 'man skulle ha observerat en ändring i energin...' som du ej har något belägg för. Hur kan du säga det då det ej har gjorts några studier just kring detta?

Här kan man återigen dra argumentet att om man lägger upp en kamera i mitten av amazonas regnskog och låter den banda i några årtionden så kan man dra slutsatsen att människor ej existerar eftersom de inte har synts till på kameran. 'några människor borde ha passerat genom just denna del av regnskogen om de fanns.'

Sedan så håller jag med om att din subjektiva definition på själar ej existerar.
Citera
2018-07-25, 22:57
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Vem är "han"?

Du får gärna utveckla om du beter dig mystiskt och inte talar paranormala fenomen kan du gå åt sidan!
Citera
2018-07-26, 08:00
Medlem
Citat:
Vad har tid för energi? Tid påverkar allting hela tiden och endå så går den inte att mätas i ett laboratorium. Det du påstår är fel.

Tid är något som förändringarna sker i, inte en orsak till dem.
Citera
2018-07-26, 08:03
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. antar för att det omöjligt finns några studier på det. det är ditt eget antagande 'man skulle ha observerat en ändring i energin...' som du ej har något belägg för. Hur kan du säga det då det ej har gjorts några studier just kring detta?

Här kan man återigen dra argumentet att om man lägger upp en kamera i mitten av amazonas regnskog och låter den banda i några årtionden så kan man dra slutsatsen att människor ej existerar eftersom de inte har synts till på kameran. 'några människor borde ha passerat genom just denna del av regnskogen om de fanns.'

Människor har observerats på kameror i Amazonas som egentligen ställdes upp för att observera djur, helt utan syfte att observera människor.

Citat:
Sedan så håller jag med om att din subjektiva definition på själar ej existerar.

Det är en slutledning, inte en subjektiv definition.
Citera
2018-07-26, 11:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du får gärna utveckla om du beter dig mystiskt och inte talar paranormala fenomen kan du gå åt sidan!
Jag ber dig att utveckla dina, i mina ögon, kryptiska inlägg.
Om jag går åt sidan eller inte är något som du inte har med att göra.
Citera
2018-07-26, 13:37
Medlem
Citat:
Jag ber dig att utveckla dina, i mina ögon, kryptiska inlägg.
Om jag går åt sidan eller inte är något som du inte har med att göra.

Ja, när tänker TwoThousand förtydliga något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in