2018-07-07, 11:55
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med. Detta är potentiellt den största nyhetshändelsen under året. Det är inte ett par bollträ hos en förvirrad tonåring. Det är vuxna män med ett flertal skjutklara automatvapen. Män som dessutom har klara kopplingar till en våldsförhärligande organisation. Riktigt jävla allvarligt.

Men media rapporterar istället om några polisinfiltratörer i flintskalleperuk som kanske/kanske inte viftat med högernäven & skrikit "Sieg Heil" mitt i natten på någon bakgata.

Lägg därtill att en utav personerna är kurator på en högstadieskola. En person som har varit helt öppen med att stödja vänsterextrema grupperingar som du skriver.

Men man få faktiskt se det så att "vår" sida dagligen flyttar fram sina positioner. Det ger en lite livslust i denna paradoxala värld.
Citera
2018-07-07, 13:09
Medlem
Citat:
Håller med. Detta är potentiellt den största nyhetshändelsen under året. Det är inte ett par bollträ hos en förvirrad tonåring. Det är vuxna män med ett flertal skjutklara automatvapen. Män som dessutom har klara kopplingar till en våldsförhärligande organisation. Riktigt jävla allvarligt.

Men media rapporterar istället om några polisinfiltratörer i flintskalleperuk som kanske/kanske inte viftat med högernäven & skrikit "Sieg Heil" mitt i natten på någon bakgata.
Varför är dett en stötte nyhetshändelse än de FLERTAL händelser detta år då poisen hittat illegala vapen hos NMRs anhängare? NMR har väl i nuläget folk som sitter häktade för innehav av flertal illegala vapen och förberedelse till mord osv? Det har ju media isf rapporterat mindre om än denna händelse i JKPG.
Citera
2018-07-07, 13:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Varför är dett en stötte nyhetshändelse än de FLERTAL händelser detta år då poisen hittat illegala vapen hos NMRs anhängare? NMR har väl i nuläget folk som sitter häktade för innehav av flertal illegala vapen och förberedelse till mord osv? Det har ju media isf rapporterat mindre om än denna händelse i JKPG.
Jag vet inte om NMR har "folk" som sitter häktade för vapeninnehav efter ett "flertal" händelser & förberedelse till mord. Vet du? Dela i så fall gärna med dig.

Tillbaka till den verkliga världen så kan du knappast förneka att några "nazister" i Almedalen som dragit i ett par banderoller redan har fått mer medietäckning än kommunisterna med ett flertal automatvapen i Jönköping som eventuellt planerade ett terrordåd.
Citera
2018-07-07, 13:41
Medlem
Citat:
Jag vet inte om NMR har "folk" som sitter häktade för vapeninnehav efter ett "flertal" händelser & förberedelse till mord. Vet du? Dela i så fall gärna med dig.

Tillbaka till den verkliga världen så kan du knappast förneka att några "nazister" i Almedalen som dragit i ett par banderoller redan har fått mer medietäckning än kommunisterna med ett flertal automatvapen i Jönköping som eventuellt planerade ett terrordåd.
Peter Holm från näste 4 sitter häktad för det ja. Detta efter att polisen påträffat ”mängder med vapen” i hans bostad. Med detta känner du inte till? Varför? Med din logik borde väl media skrivit om detta varje dag i flera månader?

Stämmer absolut, precis som att kris har ställt sig i en ring runt NMR fått större nyhetsspridig än att en ledarfigur i NMR hade vapen, 100 burkar pepparspray och stora mängder kontanter från illegal aktiviter i sitt hem. Det är inte alltid de allvarligaste nyheterna som sprids mest utan de som folk är mest intresserade av att läsa, dvs de tidningarna tjänar pengar på.
Citera
2018-07-07, 14:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Verkar som att mycket utav det jag förespådde stämde Trojan, något som du och diverse vänsteranhängare här inne förnekade.

Vad menar du då? Dvs. vad har du förutspått, som jag förnekat, och nu verkar stämma?
Citera
2018-07-08, 12:14
Medlem
Gänget har väl Blekingegadeligan som idoler.
Citera
2018-07-09, 02:06
Medlem
Inget har hänt och det finns inget att se här. Passera!

Så otroligt fascinerande att media och dess kotteri vägrar rapportera lika utförligt om vänstervåldet som om en av hundratalet nazister fiser eller rapar.

Det är ju inte ett litet motstånd som journalister möter om de vill rapportera något i vänsterriktningen. Ta Josefsson, Sandstig m fl:

https://www.svt.se/opinion/forskarna-talar-tyst-om-det-politiska-valdet-fran-vansterhall?cmpid=del:tw:20180707:forskarna-talar- tyst-om-det-politiska-valdet-fran-vansterhall:nyh:lp

Ren skandal.
Citera
2018-07-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Inget har hänt och det finns inget att se här. Passera!

Så otroligt fascinerande att media och dess kotteri vägrar rapportera lika utförligt om vänstervåldet som om en av hundratalet nazister fiser eller rapar.

Det är ju inte ett litet motstånd som journalister möter om de vill rapportera något i vänsterriktningen. Ta Josefsson, Sandstig m fl:

https://www.svt.se/opinion/forskarna-talar-tyst-om-det-politiska-valdet-fran-vansterhall?cmpid=del:tw:20180707:forskarna-talar- tyst-om-det-politiska-valdet-fran-vansterhall:nyh:lp

Ren skandal.

Men skärp dig har pratats om detta många gånger nu... det rapporterades om detta.
Citera
2018-07-09, 12:51
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Hade någon gängledare i Malmö blivit tagen med dessa vapen hade det blivit ett jävla liv.
Men var lugn, alldeles för många har ögonen på denna vänstervridning inom politiken och msm/ps. Nu handlar det bara om tid, detta kommer att förändras framöver.

Är det känt vilken vänsterfalang dessa gynnare är anslutna till? AFA?
Citera
2018-07-09, 14:15
Medlem
spoilers avatar
"Den skolanställda man som suttit häktad misstänkt för grovt vapenbrott och förberedelse till grovt rån är släppt på fri fot.

/.../

Enligt åklagaren är mannen, som är anställd på en skola i Jönköpings kommun, fortsatt misstänkt och inte avskriven från utredningen som pågår.

Ytterligare en person är misstänkt och häktad i sin utevaro."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6995404
Citera
2018-07-09, 15:33
Medlem
Släppt!
Var det inte konstaterat att det var han som hyrde containern och då är han väl ansvarig för innehållet
Och när det fanns vapen i förrådet så ska han väl inte komma ut på 2 år.

Visst ja, han tillhör ju vänstern och då gäller inga Svenska lagar 😇
Citera
2018-07-09, 15:37
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Är det bara den där bloggen som hävdar att det var flera skarpladdade automatvapen, eller finns det andra källor?
Anledningen jag undrar är att även jag har svårt att tänka mig att någon skulle bli släppt om dom kunde knytas till en sådan vapengömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in