Citat:
Ursprungligen postat av
Bulkninja
Men det man identifierat som de två viktigaste egenskaperna för att lyckas bra i livet är:
1 IQ
2 (finns inget bra ord på Svenska som översätter korrekt). Men typ personlighetstypen hårt arbetande, avslutar saker, gör saker ordentligt, framåtanda.
Javisst, så är det! Just därför är det så oroande att "nyanlända" från de områden jag talar om varken har egenskap 1 eller 2 ovan...
Citat:
Så ja medelIQ påverkar ett samhälle extremt mycket, MEN det påverkar inte nödvändigtvis att det finns folk som är svagbegåvade. Det som påverkar är om det finns en avsaknad av de där som ligger högt typ +130. För det är dessa personer som genererar nästan allt. Och de kommer ju inte att försvinna.
Nej men det blir en lägre och lägre procentandel av dem i Sverige ju fler människor med låg IQ som kommer hit. Och det handlar inte bara om de som kommer hit, utan även alla de människor av detta folkslag som de genererar. De här folken är ofta muslimer och gifter sig nästan alltid med sina egna, och de föder
väldigt många fler barn än svenskar, särskilt de från afrikanska områden.
Citat:
Om man kastar in Peter Forsberg i ett av lagen i en hockeymatch med 12åringar. har det inte så stor betydelse hur medelduktiga andra laget är.
Svårt att förklara vad jag menar. Men om man utgår från normalfördelningskurva så kan vi anta att en grupp med medel på IQ 80 har 1 på 1000 som har IQ överstiger 130 Medans det i en grupp där medel IQ kanske är 105 är det 1 på 30. Det gör väldigt stor skillnad hur dessa grupper kommer att lyckas. Men det har nästan ingen betydelse om grupp nr2 får tillskott av några svagbegåvade.
Men det är inte fråga om "några" svagbegåvade här. Vi talar om miljontals människor! Enligt PEW Research Center kommer en tredjedel av Sveriges befolkning vara muslimsk år 2050 (
http://www.morpheusblogg.se/2017/12/03/sverige-kan-ha-30-muslimsk-befolkning-ar-2050/). Och då har de inte räknat med alla som är här illegalt, vilket är väldigt många. Ärligt talat tror jag att Sveriges gräns har blivit mer eller mindre svängdörrsförsedd nuförtiden, oavsett vad myndigheterna säger. Jag bor i en medelstor stad i Götaland och ökningen av mörkhyade personer på gatorna här är förbluffande. För några år sedan fanns här knappt någon mörkhyad person alls. Nu är de överallt, hela tiden, det är en tydlig exponentiell ökning vi ser framför våra ögon. Du verkar ju vara matematiskt begåvad, så du förstår säkert vad en exponentiell ökning betyder?
Citat:
Grupp nr2 har 33ggr fler personer med verktygen att utföra stordåd.
Och detta är ingen direkt liknelse som att alla invandrare skulle ha IQ80 eller att det är en jämförelse med invandring.
Det är en liknelse för att visa hur medel IQ kan vara jätteviktigt. och individuell IQ helt oviktig med avseende på en grupps framgång.
OK, låt mig bifoga länken från IQ Research ytterligare en gång:
https://iq-research.info/en/average-iq-by-country.
Notera att Sverige ligger på plats 8 med en medel-IQ på 99. Var ligger då Irak, Iran, Afghanistan, Syrien, Sudan, Etiopien och Somalia, de länder från vilka vi troligen har tagit emot flest "nyanlända" de senaste åren? Jo på plats 20, 23, 23, 24, 35, 37 och 38 med respektive IQ på 87, 84, 84, 83, 71, 69 och 68. Heja