2018-06-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Tydligen så är det så att fakta är hatbrott.

Det blir nästa steg i den politiskt korrekta utvecklingen. Hatfakta.
Citera
2018-06-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om skriverierna om IQ var det enda han fälldes för så kanske han borde ha formulerats sig annorlunda. Ponera att han, istället för att helt enkelt konstatera att svarta har lägre IQ hade skrivit något i stil med att "forskare har kommit fram till att vissa afrikanska folkgrupper har låg IQ". Jag har svårt att tro att det skulle kunna leda till en fällande dom. Innebörden blir ju i princip den samma, men från att vara ett påstående blir det istället en ren hänvisning till vad andra har kommit fram till.

Sedan känns väl frågan om huruvida IQ är ett "bra" mått på intelligens, hur IQ-tester är utformade, varför vissa grupper genom tiderna presterat sämre än andra, etc. som aningen OT i den här tråden. Tråden ligger trots allt under Brott och brottsbekämpning.

Det är här någonstans som faran uppstår. Yttrandefrihet ska finnas även för mindre slipade och välformulerade människor. Demokrati förutsätter yttrandefrihet.

Ska t.ex. utvecklingsstörda inte få tala om vad de tycker?
Citera
2018-06-08, 13:31
Medlem
EveyHammonds avatar
Den svenska rasen har lägre iq än både den japanska, kinesiska och mongoliska! Och dessutom lägst iq av alla nordiska subraser!

Oj... oj... ojojoj! Kommer jag bli åtalad för hets mot folkgrupp nu???
Citera
2018-06-08, 13:55
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Europeiska judar snittar på ca 115
Öst asiater(Japaner, koreaner, kineser) snittar på runt ca 103
Vita(sk folk från europa) snittar på runt 100
Afro amerikaner snittar på ca 85
lations snittar på runt 83
Afrikaner snittar på runt 70

Ursäkta mig, men judendom är väl ändå en religion och inte en ras?
Citera
2018-06-08, 14:29
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
IQ har ingenting med utbildning att göra. >snip> Vill du veta mer om just detta känsliga ämne i skillnaderna mellan folkgrupper så föreslår jag t.ex The Bell Curve som egentligen var ett försök att tyda varför vissa lyckas så bra och andra inte. Vilka egenskaper är viktigast för framgång mm. I syfte att hjälpa svagare grupper komma fram. Där man tyvärr även kom fram till att mycket av orsakerna är genetiska och inte går att påverka på det sätt man önskat. Man startade försök med extra hjälp i skolan, Vissa elever fick börja skolan ett år tidigare för att få försprång osv. Men efter flera år så lades försöken ned då resultaten uteblev.

Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Sen är det disktutionen om vad ett iq-test säger och vad det betyder. Där kan man väl bara konstatera att det finns en mkt stark korrelation mellan att lyckas med ett jobb eller livet i stot och iq.

Sverige har tagit in, och fortsätter ta in, enorma mängder människor från just de länder där IQ-nivån är som lägst i världen. Med tanke på vad Bulkninja och Killing.fields skriver ovan så torde detta påverka Sveriges samhällsutveckling på ett dramatiskt negativt sätt framöver. OK, och här är den stora frågan: Om det via HMF blir totalcensurerat att ö h t ta upp detta till diskussion, vad kommer det få för effekter? Kommer det månne lägga en blytyngd på samhällsutvecklingen vilken accelererar den i djupet ännu snabbare?
Citera
2018-06-08, 15:30
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Sverige har tagit in, och fortsätter ta in, enorma mängder människor från just de länder där IQ-nivån är som lägst i världen. Med tanke på vad Bulkninja och Killing.fields skriver ovan så torde detta påverka Sveriges samhällsutveckling på ett dramatiskt negativt sätt framöver. OK, och här är den stora frågan: Om det via HMF blir totalcensurerat att ö h t ta upp detta till diskussion, vad kommer det få för effekter? Kommer det månne lägga en blytyngd på samhällsutvecklingen vilken accelererar den i djupet ännu snabbare?

Men det man identifierat som de två viktigaste egenskaperna för att lyckas bra i livet är:
1 IQ
2 (finns inget bra ord på Svenska som översätter korrekt). Men typ personlighetstypen hårt arbetande, avslutar saker, gör saker ordentligt, framåtanda.

Så ja medelIQ påverkar ett samhälle extremt mycket, MEN det påverkar inte nödvändigtvis att det finns folk som är svagbegåvade. Det som påverkar är om det finns en avsaknad av de där som ligger högt typ +130. För det är dessa personer som genererar nästan allt. Och de kommer ju inte att försvinna. Om man kastar in Peter Forsberg i ett av lagen i en hockeymatch med 12åringar.
har det inte så stor betydelse hur medelduktiga andra laget är.

Svårt att förklara vad jag menar. Men om man utgår från normalfördelningskurva så kan vi anta att en grupp med medel på IQ 80 har 1 på 1000 som har IQ överstiger 130
Medans det i en grupp där medel IQ kanske är 105 är det 1 på 30.
Det gör väldigt stor skillnad hur dessa grupper kommer att lyckas.
Men det har nästan ingen betydelse om grupp nr2 får tillskott av några svagbegåvade.
Grupp nr2 har 33ggr fler personer med verktygen att utföra stordåd.

Och detta är ingen direkt liknelse som att alla invandrare skulle ha IQ80 eller att det är en jämförelse med invandring.
Det är en liknelse för att visa hur medel IQ kan vara jätteviktigt. och individuell IQ helt oviktig med avseende på en grupps framgång.
Citera
2018-06-08, 15:36
Medlem
Om man är så dum och klumpig så är det bra med böter. Varför gör man sådana uttalanden? Vi måste ställa krav.
Citera
2018-06-09, 01:40
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Men det man identifierat som de två viktigaste egenskaperna för att lyckas bra i livet är:
1 IQ
2 (finns inget bra ord på Svenska som översätter korrekt). Men typ personlighetstypen hårt arbetande, avslutar saker, gör saker ordentligt, framåtanda.

Javisst, så är det! Just därför är det så oroande att "nyanlända" från de områden jag talar om varken har egenskap 1 eller 2 ovan...

Citat:
Så ja medelIQ påverkar ett samhälle extremt mycket, MEN det påverkar inte nödvändigtvis att det finns folk som är svagbegåvade. Det som påverkar är om det finns en avsaknad av de där som ligger högt typ +130. För det är dessa personer som genererar nästan allt. Och de kommer ju inte att försvinna.

Nej men det blir en lägre och lägre procentandel av dem i Sverige ju fler människor med låg IQ som kommer hit. Och det handlar inte bara om de som kommer hit, utan även alla de människor av detta folkslag som de genererar. De här folken är ofta muslimer och gifter sig nästan alltid med sina egna, och de föder väldigt många fler barn än svenskar, särskilt de från afrikanska områden.

Citat:
Om man kastar in Peter Forsberg i ett av lagen i en hockeymatch med 12åringar. har det inte så stor betydelse hur medelduktiga andra laget är.

Svårt att förklara vad jag menar. Men om man utgår från normalfördelningskurva så kan vi anta att en grupp med medel på IQ 80 har 1 på 1000 som har IQ överstiger 130 Medans det i en grupp där medel IQ kanske är 105 är det 1 på 30. Det gör väldigt stor skillnad hur dessa grupper kommer att lyckas. Men det har nästan ingen betydelse om grupp nr2 får tillskott av några svagbegåvade.

Men det är inte fråga om "några" svagbegåvade här. Vi talar om miljontals människor! Enligt PEW Research Center kommer en tredjedel av Sveriges befolkning vara muslimsk år 2050 (http://www.morpheusblogg.se/2017/12/03/sverige-kan-ha-30-muslimsk-befolkning-ar-2050/). Och då har de inte räknat med alla som är här illegalt, vilket är väldigt många. Ärligt talat tror jag att Sveriges gräns har blivit mer eller mindre svängdörrsförsedd nuförtiden, oavsett vad myndigheterna säger. Jag bor i en medelstor stad i Götaland och ökningen av mörkhyade personer på gatorna här är förbluffande. För några år sedan fanns här knappt någon mörkhyad person alls. Nu är de överallt, hela tiden, det är en tydlig exponentiell ökning vi ser framför våra ögon. Du verkar ju vara matematiskt begåvad, så du förstår säkert vad en exponentiell ökning betyder?

Citat:
Grupp nr2 har 33ggr fler personer med verktygen att utföra stordåd.

Och detta är ingen direkt liknelse som att alla invandrare skulle ha IQ80 eller att det är en jämförelse med invandring.
Det är en liknelse för att visa hur medel IQ kan vara jätteviktigt. och individuell IQ helt oviktig med avseende på en grupps framgång.

OK, låt mig bifoga länken från IQ Research ytterligare en gång: https://iq-research.info/en/average-iq-by-country.
Notera att Sverige ligger på plats 8 med en medel-IQ på 99. Var ligger då Irak, Iran, Afghanistan, Syrien, Sudan, Etiopien och Somalia, de länder från vilka vi troligen har tagit emot flest "nyanlända" de senaste åren? Jo på plats 20, 23, 23, 24, 35, 37 och 38 med respektive IQ på 87, 84, 84, 83, 71, 69 och 68. Heja
Citera
2018-06-09, 03:48
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Förutsättningen är att uppfattningen att det finns "raser" existerar i gruppen som är rasister, inte att det de facto finns "raser".

Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Med den logiken så är det också givet att det i så fall inte finns några offer för de imaginära rasisterna. Deras offer är också då imaginära.

Precis!! Hur intressant som helst. Och en fingervisning om hur j-la korkat detta landet blivit
Citera
2018-06-09, 11:34
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond

OK, låt mig bifoga länken från IQ Research ytterligare en gång: https://iq-research.info/en/average-iq-by-country.
Notera att Sverige ligger på plats 8 med en medel-IQ på 99. Var ligger då Irak, Iran, Afghanistan, Syrien, Sudan, Etiopien och Somalia, de länder från vilka vi troligen har tagit emot flest "nyanlända" de senaste åren? Jo på plats 20, 23, 23, 24, 35, 37 och 38 med respektive IQ på 87, 84, 84, 83, 71, 69 och 68. Heja

Jo jag vet, jag har läst dessa siffror.
Det finns många storföretag som anpassar instruktioner och manualer beroende på vilket land produkterna de säljer skickas till, med avseende på detta.

Hur vetenskapligt säkerställd, eller hur exakt informationen i länken du skickade är vet jag inte.
Men jag vet att att det ligger till på detta sätt. Trots detta diskuteras det aldrig. De officiella förklaringarna till varför det ser ut som det gör är alltid västvärlden utnyttjande och socioekonomiska orsaker, trots att ända fram till 1600 talet hade inte en "västerlänning" satt sin fot på kontinenten.
Eftersom förklaringen varför vissa samhällen ligger 2000år efter i utveckling är att västvärlden utnyttjat dem de senaste hundra åren blir det svårt att komma närmare en förbättring.

Det påminner lite om att en religiös person som tror på skapelsen får i uppdrag att forska om biologi och evolution.
Man kommer inte så långt då.
Citera
2018-06-09, 16:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det är här någonstans som faran uppstår. Yttrandefrihet ska finnas även för mindre slipade och välformulerade människor. Demokrati förutsätter yttrandefrihet.

Ska t.ex. utvecklingsstörda inte få tala om vad de tycker?

Visst är det så. Jag vill varken leva i ett förhållande eller ett samhälle där man först måste väga allt på guldvåg innan man uttrycker sig, men tyvärr är det den realitet vi lever i med gummiparagrafer som HMF.
Citera
2018-06-09, 16:20
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Jo jag vet, jag har läst dessa siffror.
Det finns många storföretag som anpassar instruktioner och manualer beroende på vilket land produkterna de säljer skickas till, med avseende på detta.

Ha! Undrar hur de skulle motivera detta om Public Service skulle komma på att ställa frågor om det.

Citat:
Hur vetenskapligt säkerställd, eller hur exakt informationen i länken du skickade är vet jag inte.
Men jag vet att att det ligger till på detta sätt. Trots detta diskuteras det aldrig. De officiella förklaringarna till varför det ser ut som det gör är alltid västvärlden utnyttjande och socioekonomiska orsaker, trots att ända fram till 1600 talet hade inte en "västerlänning" satt sin fot på kontinenten.
Eftersom förklaringen varför vissa samhällen ligger 2000år efter i utveckling är att västvärlden utnyttjat dem de senaste hundra åren blir det svårt att komma närmare en förbättring.

Det påminner lite om att en religiös person som tror på skapelsen får i uppdrag att forska om biologi och evolution.
Man kommer inte så långt då.

Ja denna fördumning av västerlänningar är något jag trots mitt västerländskt höga IQ bara inte kan få skallen runt. Hela PK-paradigmen är så urbota korkad, hur är det möjligt att så många människor med IQ runt 100 anammar den? Den enda förklaringen jag kan komma på är att vårt sociala behov av att samtycka med gruppen är så stark att den på något sätt förvrider intelligensen. Det finns säkert studier på sådant där, kanske skulle googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in