2018-06-06, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Klart som fan man får säga sanningen. Snart kommer man inte ens kunna kritisera mångkulturen. Man kommer inte ens kunna säga att man bara vill ha etniska svenskar här. Så länge det inte är uppvigling ska staten ge fan i vad man säger. Äckliga totalitära fasoner. Egentligen inte ens uppvigling. Uppgvigling för sanning och frihet är OK.

NMR gör rätt. De har tagit till gatorna. För man tänker ju på hur man kan slå tillbaka.

Vanligt folk tystnar. Jag är också på Facebook och är mycket försiktig med vad jag skriver där. Skriver därför ingenting där, inget av intresse. Hade jag haft förtroende för både stat och näringsliv hade jag dock gjort det.
Citera
2018-06-06, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Totalitära djävla slyna där! Och vad skrev du alldeles nyss? "Du tystar aldrig mig". Det är du din skenheliga djävel som vill se institutioner och svenska statfan tysta människor. Vidrig du är, far åt helvete!

Men det är ju de tider vi svenskar lever i. Vi förlorar vårt land och vår frihet. Inte ens språket som det är får vi behålla. Såvida vi inte står på oss förstås.

Vänstern har en lång historia av att försöka förneka genetiska forskningsresultat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism

"Lysenko's theory rejected Mendelian inheritance and the concept of the "gene"; it departed from Darwinian evolutionary theory by rejecting natural selection."

Det som är skrämmande är att den svenska vänstern har samma totalitära drag som kommunistpartiet i Sovjetunionen. När får vi se gulag i Sverige?
Citera
2018-06-06, 15:22
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Det stämmer förstås men det det ändrar juinte att det är dumt som fan att säga det.
Statistik; public enemy number 1

Skulle någon i Sovjetunionen kunnat komma undan med att säga att den där Stalin inte har helt rent mjöl i påsen?
Citera
2018-06-06, 15:24
Medlem
fittslems avatar
GM borde få livstidsstraff och högre böter. Tänk vilket trauma han har orsakat subsharier. Det här kommer dom bära med sig resten av livet och inga pengar i världen kan rädda dom.
Vilken brutal handling!

Skönt ändå att veta att vi har ett sånt bra rättsväsende och poliskår som "gör rätt".
Citera
2018-06-06, 15:29
Medlem
Florian-Geyers avatar
Varför skulle inavel åstadkomma lågt IQ?
Citera
2018-06-06, 15:31
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Du sa raser, oavsett citationstecken eller ej är det en sårande och förminskande retorik. Du förminskar en hel världsdel till ett yttre attribut. Skriver du n-ordet med citationstecken och tycker att det är ok också eller?

Rasist!

Jag kan rekommendera följande norska dokumentär om raser och intelligens:
https://youtu.be/Ve6uK00AvNo

I dokumentären framkommer att människoraser skiljer sig mer genetiskt mellan varandra, än vad exempelvis hundraser gör. Dokumentären är producerad av NRK.
Citera
2018-06-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hur kan det finnas högt IQ om det inte också finns lågt och ett genomsnitts-IQ?

Att t ex ta upp Einsteins IQ, eller någon annan person med ett erkänt högt IQ, till diskussion borde vara lika hetsande mot de som inte ligger på samma nivå som nämnda individer.

Fakta är fakta. Hur de än används i olika politiska debatter. I ett fritt samhälle har rasister och kritiker lika mycket rätt att dra sina slutsatser om vetenskapliga fakta. Kulturmarxisterna håller på att förlora och det gör dem jävligt sura, eftersom deras egna metoder kan vid ett samhällsskifte användas emot dem.

HMF är en skitlag som direkt borde avskaffas.

Precis. HMF borde vara punkt 1 för SD eller AfS osv att plocka bort.
Citera
2018-06-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Att de har högre testo halt är korrekt (villket resulterar i bland annat högre incidens av prostata cancer).
Att de har lägre IQ i mätningar är också sant, dock kan det ha ett samband med att de oftare har sämre utbildning.

Om man inte har gått i skolan gör man såklart dåligt ifrån sig på IQ tester.

Men det han sa var väl egentligen korrekt, mig veterligen. Dock tror jag att det var sammanhanget det uttryktes i som gjorde det till HMF.

Du har fel där. IQ har ingen stark korrelation till utbildning. Det som är hela poängen.

Du kan inte höja din IQ märkvärt alls(någon poäng hit och dit) med att utbilda dig. Iaf inte det som IQ tester i grunden mäter. dvs G. Generell intelligens.

IQ tester vore värdelösa annars för det hade bara varit ett mått på bildning.

IQ är vad man vet idag upp till 80% genetiskt. Det är inget kontroversiellt heller utan mängder med bra studier bekräftar detta. Tvillingstudier.

Det som däremot kan dra ned IQ nivåerna hos många människor i subshara är sjukdomar, dålig kost och liknande.

IQ nivån ligger på runt 70 i snitt i subsaharaiska folk. Men det är ett snitt inräknat med folk som antagligen drar ned det kraftigt som sagt. Skulle undernäring, viss asjukdomar och liknande försvinna skulle antagligen den nivån höjas med en 10 poäng.

Afro amerikaner har en IQ nivå på 85. De är inte drabbade av undernäring,samma sjukdomar osv. De har dock en viss mix av europiskt DNA i sig så de kan inte jäömföras rakt av men det borde ge en hyfsad fingervisning.
Citera
2018-06-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Om man på riktigt tror att svarta per definition har lågt IQ pga sin hudfärg eller att alla vita bär på en pedofilgen (pga höga andelen vita turister som förgriper sig på barn i Asien) då är man riktigt efterbliven. Jag tror dock att det är ett fåtal som verkligen tror helhjärtat på detta. Istället är majoriteten "rasister" ofta socialt utsatta eller folk som känner sig underlägsna många andra i samhället. Med andra ord rasister är bara hatfulla människor (dom hatar främst sig själva). I alla lägen och obekräftade teorier åsidosatta så kan vi dock bekräfta att rasister är parasiter som bryr sig för mycket om andra än sig själva. Dom stinker negativitet och bör hållas på avstånd från resterande mentalt friska folk.
Eller att araber bär på en pedofilgen på grund av den höga andelen arabgubbar som gifter sig med barn i mellanöstern.
Citera
2018-06-06, 15:40
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Bara 18000? Tycker att han borde få betala mer böter!

Betala mer för att yttra ett vetenskapligt faktum? Eller kan du visa hur afrikaner inte har lägre IQ?
Citera
2018-06-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Om man på riktigt tror att svarta per definition har lågt IQ pga sin hudfärg eller att alla vita bär på en pedofilgen (pga höga andelen vita turister som förgriper sig på barn i Asien) då är man riktigt efterbliven. Jag tror dock att det är ett fåtal som verkligen tror helhjärtat på detta. Istället är majoriteten "rasister" ofta socialt utsatta eller folk som känner sig underlägsna många andra i samhället. Med andra ord rasister är bara hatfulla människor (dom hatar främst sig själva). I alla lägen och obekräftade teorier åsidosatta så kan vi dock bekräfta att rasister är parasiter som bryr sig för mycket om andra än sig själva. Dom stinker negativitet och bör hållas på avstånd från resterande mentalt friska folk.

Gällande IQ har svarta från subsahara en lägre IQ än de flesta andra grupperna. Inget kontroversiellt i det utan har gjort hundratals studier genom åren som bekräftar detta.

har inget med hudfärgen att göra.

Klassiska amerikanska sättet att dela upp folk i har en följande resultat av grupp och IQ

Europeiska judar snittar på ca 115
Öst asiater(Japaner, koreaner, kineser) snittar på runt ca 103
Vita(sk folk från europa) snittar på runt 100
Afro amerikaner snittar på ca 85
lations snittar på runt 83
Afrikaner snittar på runt 70

Men detta är genomsnitt. Allt ligger på en sk bellkurva. Dvs det finns smarta afrikaner och dumma judar men andelen smarta judar är extremt mycket högre än smarta afrikaner.

Så detta säger inget om individen alls utom bara sannolikheten för var denne ska ligga på skalan.
Citera
2018-06-06, 15:44
Medlem
Bra att det blir straff på att sprida rasistiska idéer av faktaresistenta som det så fint kallas i tråden. Det är läskigt när folk vill skryta om att snitta högre än andra men samtidigt skyltar om stora oförmågor gällande analyserande, självständigt tänkande och så vidare och så vidare. Vill man använda sig av material, bör man förstå den och vill man inte förstå men använda det som ensidig propaganda mot människor av specifika ursprung, då ska man betala priset för det också.

Personligen säger jag vad jag vill och skulle ta böter för det också. Upplever man att man har något man verkligen vill framföra och anser att det har en helhetsbild av något, då är intresset diskussion i samhället gällande något. Inte indoktrinering, hjärntvätt och ensidig propaganda mot något.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-06 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in