• 1
  • 2
2018-06-05, 18:44
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Haha det var nog även jag som var tämligen oklar ser jag nu. Metoden som beskrevs där gällde alltså tåhävningar.

Böjen kör jag fulldjup med 3-10 reps.

okej tåhävningar till horisontalläge... ??????? jag är lost fortfarande, hahahahaha
Citera
2018-06-05, 19:04
Medlem
Det går bra att springa alla pass på asfalt men man måste vänja fötter och ben först.
Om du direkt kör lika långa pass på asfalt är risken väldigt stor att du får problem med benhinnorna.

Du kan väl springa i spåret med spån och sen avslutar du med en kortare sträcka på asfalt och sen utökar du sträckan varje gång och efter några veckor kan du kanske springa på asfalt varje gång.
Om man springer på mjukt underlag kan man ha nästan vilket skit som helst till skor. Men springer du på asfalt bör du ha någorlunda bra skor med dämpning.
Citera
2018-06-05, 20:21
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
okej tåhävningar till horisontalläge... ??????? jag är lost fortfarande, hahahahaha
Aha haha...alltså att man gör det på golvet och inte i tex trapp som annars är vanligt där man går under parallelläge i excentriska fasen.

Bättre förklaring?
Citera
2018-06-05, 21:32
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Aha haha...alltså att man gör det på golvet och inte i tex trapp som annars är vanligt där man går under parallelläge i excentriska fasen.

Bättre förklaring?

nu blev det värre
Citera
2018-06-05, 22:21
Medlem
Citat:
nu blev det värre

Vad är det som är så svårt att förstå?

Du står på golvet och gör tåhävningar. Om du gör tåhävningar i en trappa så kommer du ner mycket djupare. När du står på golvet så kan du inte gå ned djupare än att hälen tar i golvet.
Det finns mycket skrivet på nätet om tåhävningar. Det är bara att söka och läsa, men de allra flesta exempel visar där man står på tröskel, trappa etc. men du ska istället stå på ett golv.
Citera
2018-06-05, 22:28
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg

Du står på golvet och gör tåhävningar. Om du gör tåhävningar i en trappa så kommer du ner mycket djupare. När du står på golvet så kan du inte gå ned djupare än att hälen tar i golvet.
Det finns mycket skrivet på nätet om tåhävningar. Det är bara att söka och läsa, men de allra flesta exempel visar där man står på tröskel, trappa etc. men du ska istället stå på ett golv.

ok tack bra beskrivet. varför kunde han inte säga det bara. känner sig folk viktiga när dom använder tekniska termer så ingen fattar ?
Citera
2018-06-05, 22:50
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg

Citat:
ok tack bra beskrivet. varför kunde han inte säga det bara. känner sig folk viktiga när dom använder tekniska termer så ingen fattar ?
Betydligt bättre förklarat. Nej försökte inte vara viktigpetter utan bara dålig på att förklara och sitter man med mycket "gymtermer" fastnar man lätt i dem samt utgår från att alla förstår dem. Beklagar detta.
Citera
2018-06-05, 22:52
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Betydligt bättre förklarat. Nej försökte inte vara viktigpetter utan bara dålig på att förklara och sitter man med mycket "gymtermer" fastnar man lätt i dem samt utgår från att alla förstår dem. Beklagar detta.

okej tack ... mena inte att låta otrevlig.

men jag stöter på fenomenet rätt så ofta. folk ska visa sig genom att köra den stilen och jag tål inte det beteendet
Citera
2018-06-06, 22:41
Medlem
mastejags avatar
Citat:
okej tack ... mena inte att låta otrevlig.

men jag stöter på fenomenet rätt så ofta. folk ska visa sig genom att köra den stilen och jag tål inte det beteendet
Ingen fara kan hålla med om att vissa har en tendens till det. De har även en tendens till at ha fel om mycket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in