Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 20:11
  #1
Medlem
zechts avatar
Hej,

Jag söker efter ett sätt att styra och "parallelkoppla" applikationer i windows. Kan ta ett exempel så ni förstår hur jag menar: Jag vill kunna starta ett flertal applikationer av valfri sort säg Word och skriver jag i huvudapplikationen så sker samma inmatning även i dotterapplikationerna.

Hoppas ni förstår vad jag menar och att någon har erfarenhet av detta.

Mvh.
Citera
2018-06-04, 20:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecht
Hej,

Jag söker efter ett sätt att styra och "parallelkoppla" applikationer i windows. Kan ta ett exempel så ni förstår hur jag menar: Jag vill kunna starta ett flertal applikationer av valfri sort säg Word och skriver jag i huvudapplikationen så sker samma inmatning även i dotterapplikationerna.

Hoppas ni förstår vad jag menar och att någon har erfarenhet av detta.

Mvh.


Är du ute efter t.ex. WinHooks eller Forking av en process? oavsett vilket så måste du koda eller ha ett kodscriptapp
Citera
2018-06-04, 20:21
  #3
Medlem
zechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Är du ute efter t.ex. WinHooks eller Forking av en process? oavsett vilket så måste du koda eller ha ett kodscriptapp


Jag har ingen erfarenhet eller kunskap om någon utav dessa metoder, men jag tyckte att jag försökte vara så tydlig jag möjligtvis kunde vara i topicen. En applikation som styr ett flertal dotterapplikationer av likadan sort.
Citera
2018-06-04, 20:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecht
Jag har ingen erfarenhet eller kunskap om någon utav dessa metoder, men jag tyckte att jag försökte vara så tydlig jag möjligtvis kunde vara i topicen. En applikation som styr ett flertal dotterapplikationer av likadan sort.


Ok, jag uteslutar att du kan programmering

Det finns olika program som tar kontroll över andra instanser men de är få och ses i regel som virus eller skadeprogram. Förr i tiden var det populärt med "skins" till Windows som hade egna visuella Task managers.. prova googla på desktop task manager program eller app
Citera
2018-06-04, 20:52
  #5
Medlem
zechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Ok, jag uteslutar att du kan programmering

Det finns olika program som tar kontroll över andra instanser men de är få och ses i regel som virus eller skadeprogram. Förr i tiden var det populärt med "skins" till Windows som hade egna visuella Task managers.. prova googla på desktop task manager program eller app

Tack för dina svar det uppskattas verkligen, jag får leta vidare. Hade en sådan applikation förr när jag spelade mycket World of Warcraft tyvärr minns jag inte namnet. Lite kod kan jag hantera om det finns dokumentation till det, men i just det här fallet torde det finnas redan existerande applikationer.

Mvh.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback