2018-06-04, 20:11
Medlem
zechts avatar
Hej,

Jag sker efter ett stt att styra och "parallelkoppla" applikationer i windows. Kan ta ett exempel s ni frstr hur jag menar: Jag vill kunna starta ett flertal applikationer av valfri sort sg Word och skriver jag i huvudapplikationen s sker samma inmatning ven i dotterapplikationerna.

Hoppas ni frstr vad jag menar och att ngon har erfarenhet av detta.

Mvh.
Citera
2018-06-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecht
Hej,

Jag sker efter ett stt att styra och "parallelkoppla" applikationer i windows. Kan ta ett exempel s ni frstr hur jag menar: Jag vill kunna starta ett flertal applikationer av valfri sort sg Word och skriver jag i huvudapplikationen s sker samma inmatning ven i dotterapplikationerna.

Hoppas ni frstr vad jag menar och att ngon har erfarenhet av detta.

Mvh.

r du ute efter t.ex. WinHooks eller Forking av en process? oavsett vilket s mste du koda eller ha ett kodscriptapp
Citera
2018-06-04, 20:21
Medlem
zechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
r du ute efter t.ex. WinHooks eller Forking av en process? oavsett vilket s mste du koda eller ha ett kodscriptapp

Jag har ingen erfarenhet eller kunskap om ngon utav dessa metoder, men jag tyckte att jag frskte vara s tydlig jag mjligtvis kunde vara i topicen. En applikation som styr ett flertal dotterapplikationer av likadan sort.
Citera
2018-06-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecht
Jag har ingen erfarenhet eller kunskap om ngon utav dessa metoder, men jag tyckte att jag frskte vara s tydlig jag mjligtvis kunde vara i topicen. En applikation som styr ett flertal dotterapplikationer av likadan sort.

Ok, jag uteslutar att du kan programmering

Det finns olika program som tar kontroll ver andra instanser men de r f och ses i regel som virus eller skadeprogram. Frr i tiden var det populrt med "skins" till Windows som hade egna visuella Task managers.. prova googla p desktop task manager program eller app
Citera
2018-06-04, 20:52
Medlem
zechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Ok, jag uteslutar att du kan programmering

Det finns olika program som tar kontroll ver andra instanser men de r f och ses i regel som virus eller skadeprogram. Frr i tiden var det populrt med "skins" till Windows som hade egna visuella Task managers.. prova googla p desktop task manager program eller app

Tack fr dina svar det uppskattas verkligen, jag fr leta vidare. Hade en sdan applikation frr nr jag spelade mycket World of Warcraft tyvrr minns jag inte namnet. Lite kod kan jag hantera om det finns dokumentation till det, men i just det hr fallet torde det finnas redan existerande applikationer.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in