Citat:
Ursprungligen postat av
teameffort
Utöver det så har varenda djävel en mobil så dom direkt kan ringa snuten om dom råkar få korn på några suspekta lirare som hoppar ur en bil och in i en annan. Bara en tidigare så pass enkel sak som att sno en bil som överträffar snutens målade bilar och än mer ett par av deras civilbilar är knepigt idag..
Jepp och dessa stjärnor satte eld på rånbilen på Storängsvägen som vid den tidpunkten normalt, särskilt i varmt och vackert väder, är rätt välbesökt av promenerande människor. Det är en förhållandevis lång väg med bostadshus längs med hela vägen på bägge sidor.
Om polisen inte har några vittnen som sett detta är bara
det underligt...
Tror dock
inte att de bytt bil alls, tror att de efter att de satt fyr på bilen promenerade därifrån.
Bakom husen på Storängsvägen finns en gångväg där du kan gå tillbaka hela vägen till centrum om du vill, utan att en käft ser dig.
Finns även möjlighet att via en längre trätrappa ta dig ner i ett villaområde och över Åkersbergakanalen för att snabbt komma till nästa stora bostadsområde vid Lillbrostigen...
Eller så tar du dig in i ett litet skogsområde bakom husen på Storängsvägen/Bergavägen och ligger där och trycker nån timme...
Det stod i tidingen att det var helikopter och "allt de hade" här i Berga enligt Polisen...
Jag som bor i området skulle ha hört och sett en lågt gående helikopter men hörde "nada"...så att
de ska ha kommit hit med "allt de hade" tror jag vad jag vill på.
Att det
dessutom finns saker som
kan ha en koppling till rånet som polisen har vetskap om men väljer att skita i...det är en jävla skandal och får iallafall inte mitt förtroende för polisen att vara på topp direkt.