2018-06-06, 20:42
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitotta
MTF 323, syntes på videon som Mitt I Täby tidning la upp men drog ned den lika fort pga ingen censur... Troligen.
Var minst en av dem lite småfet som rånarna på filmen?
Citera
2018-06-06, 20:45
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Såg en exakt sån bmw i närheten av hässelby den morgonen. Synd att dom blurrade skyltarna idioter, 3 välkända ansikten satt i den i hässelby gård
Är minst en av dem lite småfet som rånaren på bilden?
Citera
2018-06-06, 21:28
Medlem
Citat:
Du tror på allvar att rånare snor en bil leker med den några dagar kletar ner med dna för att sen göra ett rån med den? Inte ens somalierna är så jävla dumma. Jag vet att bilen stals under natten.

Somalierna är så dumma jo haha... Finns många historier som man kan dra upp.

Men sen handlar det inte om dna i bilens klädsel utan övriga detaljer som hittades i bilen.

Sen snoddes bilen dagar innan då den anmäldes stulen redan av slutet på maj.
Senast redigerad av mitotta 2018-06-06 kl. 21:32.
Citera
2018-06-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Var minst en av dem lite småfet som rånarna på filmen?
Nä såg ut som två kraftiga/tränade killar samt den sista såg lite mindre tränad ut, och lite framåtlutande (tänk kutryggad)
Citera
2018-06-06, 22:55
Medlem
Citat:
Du tror på allvar att rånare snor en bil leker med den några dagar kletar ner med dna för att sen göra ett rån med den? Inte ens somalierna är så jävla dumma. Jag vet att bilen stals under natten.

Bilen stals 8 dagar innan rånet
Citera
2018-06-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitotta
Somalierna är så dumma jo haha... Finns många historier som man kan dra upp.

Men sen handlar det inte om dna i bilens klädsel utan övriga detaljer som hittades i bilen.

Sen snoddes bilen dagar innan då den anmäldes stulen redan av slutet på maj.

Är ytterst sällan som det är några skarpare hjärnor som sysslar med den här typen av cowboygrejer och i synnerhet inte numera så du har alldeles rätt i att det är fullt möjligt att såna här stjärnor lämnar DNA och andra spår..

Jag har ett par bekanta som var i den här "branschen" men det är 15-20 år sen då det fortfarande fanns någon slags logik i hela grejen. Menar inte ur ett moraliskt perspektiv då det såklart var lika fel då som nu utan ur ett rent vinstperspektiv vägt mot risken..

Uppklarningsprocenten på den här typen av rån de senaste åren är minst sagt avskräckande ( kan iofs säkert delvis förklaras med den sjunkande kvaliteten på GM ) och du ska vara bra slut i skallen om du tror att den här "branschen" har framtiden för sig..

Kontantflödet i samhället är nere på en bråkdel av vad det var vid millenieskiftet och minskar ytterligare ett hack varje år. Avancerade kameror med obegränsat minne i affärer och centrumområden så snuten om dom känner för att göra sitt jobb kan gå tillbaka veckor i tiden och kolla om det dyker upp några intressanta nunor i omgivningarna..

Utöver det så har varenda djävel en mobil så dom direkt kan ringa snuten om dom råkar få korn på några suspekta lirare som hoppar ur en bil och in i en annan. Bara en tidigare så pass enkel sak som att sno en bil som överträffar snutens målade bilar och än mer ett par av deras civilbilar är knepigt idag..
Citera
2018-06-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Utöver det så har varenda djävel en mobil så dom direkt kan ringa snuten om dom råkar få korn på några suspekta lirare som hoppar ur en bil och in i en annan. Bara en tidigare så pass enkel sak som att sno en bil som överträffar snutens målade bilar och än mer ett par av deras civilbilar är knepigt idag..

Jepp och dessa stjärnor satte eld på rånbilen på Storängsvägen som vid den tidpunkten normalt, särskilt i varmt och vackert väder, är rätt välbesökt av promenerande människor. Det är en förhållandevis lång väg med bostadshus längs med hela vägen på bägge sidor.
Om polisen inte har några vittnen som sett detta är bara det underligt...

Tror dock inte att de bytt bil alls, tror att de efter att de satt fyr på bilen promenerade därifrån.
Bakom husen på Storängsvägen finns en gångväg där du kan gå tillbaka hela vägen till centrum om du vill, utan att en käft ser dig.
Finns även möjlighet att via en längre trätrappa ta dig ner i ett villaområde och över Åkersbergakanalen för att snabbt komma till nästa stora bostadsområde vid Lillbrostigen...
Eller så tar du dig in i ett litet skogsområde bakom husen på Storängsvägen/Bergavägen och ligger där och trycker nån timme...

Det stod i tidingen att det var helikopter och "allt de hade" här i Berga enligt Polisen...
Jag som bor i området skulle ha hört och sett en lågt gående helikopter men hörde "nada"...så att
de ska ha kommit hit med "allt de hade" tror jag vad jag vill på.

Att det dessutom finns saker som kan ha en koppling till rånet som polisen har vetskap om men väljer att skita i...det är en jävla skandal och får iallafall inte mitt förtroende för polisen att vara på topp direkt.
Citera
2018-06-12, 17:46
Medlem
Ingen som vet nåt mer?
Allt som händer i Berga numer tycks bara rinna ut i sanden... Lite underligt på ett så litet ställe.
Om inte annat brukar ryktena gå hej vilt men...bara tyst...
Citera
2018-06-17, 16:35
Medlem
Public Enemys avatar
Man har ju sett dokumentären om aina i Åkersberga-inga stjärnor precis.
Citera
2018-06-18, 10:48
Medlem
Vart finns denna dokumentär?
Citera
2018-06-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petrovie
Vart finns denna dokumentär?
Undrar samma sak. Jalla svara
Citera
2018-06-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Man har ju sett dokumentären om aina i Åkersberga-inga stjärnor precis.
Linka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in