• 56 120 online
  • 1 189 089 medlemmar
  • 61 531 853 inlägg
2018-06-04, 00:47
Medlem
Jag uppdaterade Windows 10 till den senaste. När jag ska logga in på datorn efter den obligatoriska omstarten så kommer det upp en ruta där det står "anpassade inställningar (svarar inte)".

Jag försöker därefter ta mig in i försöket läge och det funkar. Men jag kan fortfarande inte använda datorn fullt ut.

Hur kommer jag in som vanligt???
Citera
2018-06-04, 07:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag uppdaterade Windows 10 till den senaste. När jag ska logga in på datorn efter den obligatoriska omstarten så kommer det upp en ruta där det står "anpassade inställningar (svarar inte)".

Jag försöker därefter ta mig in i försöket läge och det funkar. Men jag kan fortfarande inte använda datorn fullt ut.

Är det kanske 'Felsäkert Läge' du försöker skriva?

Först och främst; när man läser om detta fel ("Personalized settings (not responding) after installing cumulative updates") så har en del lyckats fixa det genom att boota om 4-5 ggr, sen har det funkat, så prova det först.

Men felet i sig beror sannolikt på nån av de senaste (små-)uppdateringarna till Win10.

Har du en Lös hårddisk eller Nätverksenhet ansluten?

Stäng av datorn och Koppla bort den/m.

Funkar det då får du radera en Post i Registret.

LÄS mer om det här:

Kod:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-networking-winpc/personalized-settings-not-responding-after/74e7cf52-f6ca-49b0-ab93-cf4c5d51d934

Men för att alls kunna köra RegEdit måste du vara inloggad som Administratör, så kolla om ditt konto är Admin.

Och radera inget i Registret om du inte vet HUR man gör, anlita då isf nån polare som kan sånt här!
Citera