2018-06-03, 16:44
Medlem
tempeZZts avatar
Script i topic må vara felaktigt uttryckt, men det vore önskvärt med en presentation på det faktiska antalet sidor i en tråd.

User1 har en inställning, user2 har en annan, osv. och sedan skriver den ena eller den andra att en tråd har si och så många sidor, vilket är helt ointressant då alla har olika inställningar. Det säger alltså inte ett skit.

I förlängningen säger inte heller antalet inlägg någonting då det varierar. Mest plus, men även minus.

Har ingen egentlig lösning. Vill bara uppmärksamma problemet. Förslag?
Citera
2018-06-03, 17:45
Medlem
-X-hellfires avatar
För att göra det så enkelt som möjligt.

I kontrollpanelen finns
Alternativen
5, 10, 20, 30, 40
(jag brukar ha 40 inlägg per sida)

Forumets standard/default är 12

Ett script kunde räkna ett generell "delad sida" för 12 inlägg/sida och visa det när man hovrar över texten "Sidan"
tex "Sidan 34 av 230" (för mig med 40 inlägg/sida) och visa "Delad är Sidan 111 av 765"
Citera
2018-06-03, 17:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
För att göra det så enkelt som möjligt.

I kontrollpanelen finns
Alternativen
5, 10, 20, 30, 40
(jag brukar ha 40 inlägg per sida)

Forumets standard/default är 12

Ett script kunde räkna ett generell "delad sida" för 12 inlägg/sida och visa det när man hovrar över texten "Sidan"
tex "Sidan 34 av 230" (för mig med 40 inlägg/sida) och visa "Delad är Sidan 111 av 765"

Ja, någonting sådant, fast varför för just det obegripliga 12?

Har själv också självfallet 40 inställt, medan alltför många verkar ha default utan att ens veta om att det går att ändra och därför skriver tattiga och felaktiga inlägg om antalet sidor i en tråd.
Citera
2018-06-03, 18:03
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, någonting sådant, fast varför för just det obegripliga 12?

Har själv också självfallet 40 inställt, medan alltför många verkar ha default utan att ens veta om att det går att ändra och därför skriver tattiga och felaktiga inlägg om antalet sidor i en tråd.
Jag trodde det var 10 eller 20 som var default men när jag testade visade det sig att 12 inlägg/sida och det är lite konstigt tal men det finns säkert en bra förklaring.

edit: ser att det här var inlägg 1000 på flashback, skriver väldigt sällan inlägg.
Senast redigerad av -X-hellfire 2018-06-03 kl. 18:06.
Citera
2018-06-03, 18:57
Medlem
Man ser ju i alla fall direkt antalet sidor i en tråd när man klickar på den, t ex på (FB) Skärpt moderering i Aktuella brott och kriminalfall står det

Sidan 1 av x

där x är den inställning man valt, i mitt fall står det, när detta skrivs

Sidan 1 av 7

Eller menar du i avdelningar, som (FB) Forumförslag, att det även där ska stå antalet sidor i trådarna? Nu står där endast antalet svar. Man får ta det + 1 och dela med antalet inlägg man valt att se på en sida. Ett decimalresultat får avrundas uppåt, då det på sista sidan kan vara bara några inlägg.

Jaså, du menar ett autoscript, så att man i ett inlägg skriver "Se på sid 5 i denna tråd", att 5 skulle automatiskt ändras till hur det är för mottagaren? Det torde då vara svårare.
Senast redigerad av jo5h2pe 2018-06-03 kl. 19:17.
Citera
2018-06-03, 19:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Man ser ju i alla fall direkt antalet sidor i en tråd när man klickar på den, t ex på (FB) Skärpt moderering i Aktuella brott och kriminalfall står det

Sidan 1 av x

där x är den inställning man valt, i mitt fall står det, när detta skrivs

Sidan 1 av 7

Eller menar du i avdelningar, som (FB) Forumförslag, att det även där ska stå antalet sidor i trådarna? Nu står där endast antalet svar. Man får ta det + 1 och dela med antalet inlägg man valt att se på en sida. Ett decimalresultat får avrundas uppåt, då det på sista sidan kan vara bara några inlägg.

Man ser sin egen inställning, ja, men om man har 40 som inställning och en tråd i ens egen "värld" har typ 35 sidor och någon kommenterar att tråden har över 100 sidor blir det bara fel. Dessutom hänvisas det ofta i dylika fall till typ "läs på sidan 70 i tråden" och då har man ju inte en susning om var det är om man inte ska behöva räkna. Enkel matte, iofs, men ändå.

Att hänvisa till inlägg i en tråd fingerar ju inte heller. Vissa inlägg bryter mot regler och tas därför bort, varför de senare åker upp ett eller flera snäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in