2019-08-10, 01:45
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Okej, tack för info!

Så man kan absolut säga att du hade rätt.

Ska du o se hanabi snart? Med tanke på yukatan menar jag...
Citera
2019-08-10, 01:55
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Okej, tack för info!

Ladda ned Hello Work appen. Där kan du leta dig fram till nästan alla jobb som finns.
Citera
2019-08-10, 08:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Så man kan absolut säga att du hade rätt.

Ska du o se hanabi snart? Med tanke på yukatan menar jag...

Jag kanske kan se något. Det finns festivaler varje helg, så det är hela tiden anledning att bära yukata till helgerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Ladda ned Hello Work appen. Där kan du leta dig fram till nästan alla jobb som finns.

Jag söker via Nihon Arubaito. Då är all info på engelska.
Citera
2019-08-18, 14:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Japaner är inte kända för att vara rakt på sak, men häromdagen råkade jag ut för en s k gaijin hunter. Jag är aktiv på olika språkutbytesappar. En japanska kontaktade mig och var rakt på sak om vad hon ville. Hon vill bli kär i en svensk. Hon skriver t o m på svenska. Men det verkar vara Google Översättning, för det mesta. Jag upptäckte att hon skrev kortfattat till mig i februari på japanska. Men nu är det på svenska. Varningssignalerna blinkar på högvarv. Men jag fortsätter att prata med henne, för att det är så roligt. Hon bor inte i samma stad som mig, vilket kanske är tur för mig.
Citera
2019-08-19, 01:43
Medlem
Domyojis avatar
E hon en "buzu"?

Citat:
Japaner är inte kända för att vara rakt på sak, men häromdagen råkade jag ut för en s k gaijin hunter. Jag är aktiv på olika språkutbytesappar. En japanska kontaktade mig och var rakt på sak om vad hon ville. Hon vill bli kär i en svensk. Hon skriver t o m på svenska. Men det verkar vara Google Översättning, för det mesta. Jag upptäckte att hon skrev kortfattat till mig i februari på japanska. Men nu är det på svenska. Varningssignalerna blinkar på högvarv. Men jag fortsätter att prata med henne, för att det är så roligt. Hon bor inte i samma stad som mig, vilket kanske är tur för mig.
Citera
2019-08-19, 11:11
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Japaner är inte kända för att vara rakt på sak, men häromdagen råkade jag ut för en s k gaijin hunter. :

Lite allmänna råd hittar du här.
Citera
2019-08-19, 14:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
E hon en "buzu"?

En vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Lite allmänna råd hittar du här.

Jag har sett denna artikel förr. Men jag läste om den igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in