2018-06-01, 15:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Men hur gammal är du? Lösnaglar och kindpiercings och abort med långt gånget foster.

Det är för ditt eget bästa, det är ju ett ingrepp du gör. Även smycken tar man ju av sig. Gör bara som de säger om du nu måste döda ditt ofödda barn.
Citera
2018-06-01, 16:17
Medlem
Hon klarar väl inte av att lägga till WT poäng till någon som redan är fullbordad WT. Det är bara för jobbigt.
Citera
2018-06-01, 16:38
Medlem
Varför inte bara göra som du blir tillsagd istället för att gnälla över att någon vill att du ska göra något som tar 5 minuter att fixa?
Citera
2018-06-02, 17:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Förklara då du som vet.

Folk har förklarat tidigare men vi upprepar då det handlar om hennes säkerhet och att lösnaglar och smycken kan förstöra och försvåra det hela. De ber alltså henne ta bort det pga hennes säkerhet inte att de tycker att hon inte får se ut så.
Citera
2018-06-02, 17:49
Medlem
Sätt in plastpiercingar om du måste ha dessa.

Nu gissar jag bara, men vill man inte ha det så rent som möjligt vid operation? kan fastna mycket skit under lösnaglarna och mycket bakterier i piercingarna
Citera
2018-06-02, 19:39
Medlem
cosmic_dancers avatar
Kan du inte ens ta bort dina piercings och lösnaglar inför en kirurgisk abort så kanske det där med att knulla utan skydd inte var så jävla bra ide.
Citera
2018-06-03, 04:19
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Sätt in plastpiercingar om du måste ha dessa.

Nu gissar jag bara, men vill man inte ha det så rent som möjligt vid operation? kan fastna mycket skit under lösnaglarna och mycket bakterier i piercingarna

Lite osäker på hur exakt lite bakterier runt en kindpiercing respektive under naglarna skulle påverka avsevärt vid en klinisk abort, men med lite fantasi kanske... nja, det är nog inte därför.
Citera
2018-06-05, 00:20
Medlem
Trullsaas avatar
Det har med hygien att göra. Det fastnar massor med baciller under lösnaglar och nagellack. Piercing i kinderna är i vägen vid intubering och infektionsrisk.
Du ska in i en operationssal där det inte får föras in massa multiresistenta bakterier som ger obotliga infektioner på dig och andra!
Citera
2026-08-18, 08:07
Moderator
Maviels avatar
Felplacerad tråd. Vi dristar oss till en flytt.

Barn och familj --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2026-08-18, 11:05
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endinax
Hej! Jag har en bokad tid för en kirurgisk abort nästa vecka, är i vecka 10.
Sjuksköterskan som jag fick träffa innan vi bokade tid för aborten nämligen nämnde att jag inte fick ha lösnaglar, vilket jag inte förstår varför? Och piercingar förstår jag men jag har kindpiercingar som jag absolut inte kan ta av, kommer detta vara ett problem? Är verkligen rädd om någonting skulle hända.

Är det någon som har haft en kirurgisk abort och haft kvar sina piercingar?

Vid kirurgi används dietermi - man bränner ihop kärlen med ström.
Har du då piercingar får du brännskador där dom sitter.
Du vill inte ha sönderbrända hål i kinderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in