2018-05-26, 17:21
Medlem
Knullkungens avatar
I dagens medierna i P1 görs ett längre reportage om att palmetråden på Flashback fyller 18 år. Han som skrivit trådens första inlägg intervjuas och ställer upp med sitt riktiga namn. På frågan om han fortfarande skriver i tråden svarar han ja, fast med ett annat användarnamn. Han vill inte uppge vilket utan säger till reportern att de kan ni ju försöka lista ut om ni kan. Innebär detta att han öppnat upp för en gissningslek om vilket användarnamn han skriver under idag?
Citera
2018-05-26, 17:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Innebär detta att han öppnat upp för en gissningslek om vilket användarnamn han skriver under idag?
Det kommer resultera i att man troligen gissar på några forumiter som inte vill att det spekuleras om deras identitet.

Dessutom kanske det handlar om att han menar att reportern kan spekulera, men inte här. Och det är knappast förbjudet.
Citera
2018-05-26, 17:53
Medlem
Strychnos avatar
Absolut inte, det är fortfarande 1.06 att eftersöka någons identitet eller annat konto på forumet.
Citera
2018-05-26, 19:03
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I dagens medierna i P1 görs ett längre reportage om att palmetråden på Flashback fyller 18 år. Han som skrivit trådens första inlägg intervjuas och ställer upp med sitt riktiga namn. På frågan om han fortfarande skriver i tråden svarar han ja, fast med ett annat användarnamn. Han vill inte uppge vilket utan säger till reportern att de kan ni ju försöka lista ut om ni kan. Innebär detta att han öppnat upp för en gissningslek om vilket användarnamn han skriver under idag?
Nej, Sveriges Radio kan inte i sina sändningar ändra eller påverka forumets regelverk.
Citera
2018-05-26, 19:14
Medlem
Kanske att han valde att ställa upp i en radiointervju med sitt riktiga namn just därför att det i (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986 inte står hans användarnamn utan

Reg: Jan 1970

Därmed går det inte att skicka PM till honom och i det skriva:

"Hej, jag hörde dig på radio, och vet alltså att du heter Förnamn Efternamn"

Men om hans användarnamn hade stått i tråden, hade ju du vetat hans namn. Då hade du kunnat skicka ett PM till honom och berätta detta, men inte nämna hans riktiga namn för andra öppet på forumet, men nu finns som sagt inte den möjligheten.
Citera
2018-05-26, 21:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske att han valde att ställa upp i en radiointervju med sitt riktiga namn just därför att det i (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986 inte står hans användarnamn utan

Intressant - har den användaren så att säga blivit raderad/dold/skyddad av forumet/mods/admin, i just integritetssyfte? Jag har nämligen aldrig sett någon användare som, så att säga, har "försvunnit" på samma sätt?

Jag vet dock att den gången jag blev delvis uthängd av Aftonblodet pga "dumma" inlägg gällande en svensk mediepersonlighet, och mina "hemska" inlägg visades med screenshots i ABs artikel - så försvann de inläggen ur tråden jag skrivit dem i, ganska samma dag AB drog igång, men inläggen var åtminstone flera år respektive (åtminstone) halvårsgamla. Antagligen just av mods/admins av den anledningen. Inget jag klagar över, men ändå har funderat över.
Citera
2018-05-26, 22:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe

Därmed går det inte att skicka PM till honom och i det skriva:

"Hej, jag hörde dig på radio, och vet alltså att du heter Förnamn Efternamn"

Men om hans användarnamn hade stått i tråden, hade ju du vetat hans namn. Då hade du kunnat skicka ett PM till honom och berätta detta, men inte nämna hans riktiga namn för andra öppet på forumet, men nu finns som sagt inte den möjligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Intressant - har den användaren så att säga blivit raderad/dold/skyddad av forumet/mods/admin, i just integritetssyfte? Jag har nämligen aldrig sett någon användare som, så att säga, har "försvunnit" på samma sätt?

Jag vet dock att den gången jag blev delvis uthängd av Aftonblodet pga "dumma" inlägg gällande en svensk mediepersonlighet, och mina "hemska" inlägg visades med screenshots i ABs artikel - så försvann de inläggen ur tråden jag skrivit dem i, ganska samma dag AB drog igång, men inläggen var åtminstone flera år respektive (åtminstone) halvårsgamla. Antagligen just av mods/admins av den anledningen. Inget jag klagar över, men ändå har funderat över.

Nej, det står så på de riktigt tidiga medlemmarna av trista, prosaiska, datatekniska anledningar. Diskuteras bla här:

(FB) "Registrering Jan 1970" WTF?
(FB) Gamla användare - oortodox visning (t ex. old)
Citera
2018-05-26, 22:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det står så på de riktigt tidiga medlemmarna av trista, prosaiska, datatekniska anledningar. Diskuteras bla här:

(FB) "Registrering Jan 1970" WTF?
(FB) Gamla användare - oortodox visning (t ex. old)

Okej, intressant! Mja, alltid lär man sig väl någonting om de tider på forumet innan man själv hittade hit Tackar för upplysningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in