2018-05-25, 21:56
Medlem
ja detta handlar om länktips och inget annat.
jag vill veta vad man får länka och diskutera i forums delen länk tips, och vad man inte får. det jag undrar är altså, vart går gränsen? och vad är länktips till för? som det ser ut för mig så är länktips en plats där man ser ut att kunna posta vad som helst och sedan diskutera utifrån det. har jag missförståt? eller kan ni säga vad det finns för gränser? står inget särskilt i reglerna.
Citera
2018-05-25, 22:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iblanddu
jag vill veta vad man får länka och diskutera i forums delen länk tips, och vad man inte får. det jag undrar är altså, vart går gränsen? och vad är länktips till för? som det ser ut för mig så är länktips en plats där man ser ut att kunna posta vad som helst och sedan diskutera utifrån det. har jag missförståt? eller kan ni säga vad det finns för gränser? står inget särskilt i reglerna.

Om jag minns rätt, får man inte länka till något uppenbart olagligt material, inte länka till "datavirus" eller liknande skit. Annat verkar vara okej, om det inte räknas "off topic" i gällande tråd du skriver i alltså.
Senast redigerad av kraftfoder 2018-05-25 kl. 22:03. Anledning: rättade typo
Citera
2018-05-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Annat verkar vara okej, om det inte räknas "off topic" i gällande tråd du skriver i alltså.
hur menar du med det? hur kan det va ot?
menar du ifall diskutionen går ot från länktipset?
Senast redigerad av iblanddu 2018-05-25 kl. 22:13.
Citera
2018-05-25, 22:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

OT (0.03) är en "gummiparagraf", tipsar du om en länk om "häftiga bilar" i en tråd som handlar om "hur man rensar ogräs i gräsmattan" eller liknande, är det inte så jättebra, om man säger som så..

Bara som ett exempel, men det är upp till de som bestämmer här att avgöra (rätt godtyckligt) vad som är OT eller inte.. "Därom tvistar de lärde"..

Men om du håller dig någorlunda till tipsen jag skrev i mitt tidigare inlägg, bör du inte stöta på några problem.
Senast redigerad av kraftfoder 2018-05-25 kl. 22:20.
Citera
2018-05-25, 22:19
Medlem
så frågan jag vill att mods eller admin svarar på är, finns det något ämne som inte bryter mot lagen som inte får länkas och diskuteras i länktips?
Citera
2018-05-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men om du håller dig någorlunda till tipsen jag skrev i mitt tidigare inlägg, bör du inte stöta på några problem.
ja, jag tycker det verkar som det borde va så.
Citera
2018-05-25, 22:24
Medlem
Citat:
menar du ifall diskutionen går ot från länktipset?

Exakt.

Som exempel, någon postar en länk till en video gjord av någon rolig typ som käkar rått kött och tror att jorden är platt varpå någon annan svarar i tråden och försöker dra igång en diskussion om huruvida jorden är platt eller inte. Det skulle vara väldigt OT i den tråden eftersom det inte är vad den handlar om

Killens åsikt i en viss fråga är möjligen inte OT att ta upp men vad din eller någon annans åsikt är i frågan är däremot troligtvis OT och en argumentation om frågan som sådan är definitivt OT. Tråden handlar om killen som gjort videon det länkas till och ingenting annat.
Citera
2018-05-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Exakt.

Som exempel, någon postar en länk till en video gjord av någon rolig typ som käkar rått kött och tror att jorden är platt varpå någon annan svarar i tråden och försöker dra igång en diskussion om huruvida jorden är platt eller inte. Det skulle vara väldigt OT i den tråden eftersom det inte är vad den handlar om

Killens åsikt i en viss fråga är möjligen inte OT att ta upp men vad din eller någon annans åsikt är i frågan är däremot troligtvis OT och en argumentation om frågan som sådan är definitivt OT. Tråden handlar om killen som gjort videon det länkas till och ingenting annat.
men om videon handlar om att jorden är platt då?
Citera
2018-05-25, 23:01
Medlem
Citat:

Det är givetvis inte OT i tråden att diskutera det som trådstarten inbjuder till att diskutera. Det är dock inte samma sak som att det är tillåtet att använda länktips-forumet på det sättet för att diskutera på det sätt du vill diskutera, jag misstänker att du ganska fort blir utvisad (från forumsdelen) om du börjar starta argumenterande plattjordstrådar maskerade som länktips.

Det har inte med vilket ämne du vill diskutera att göra utan med att formusdelen inte verkar vara menad för argumenterande diskussioner om specifika ämnen ö.h.t. då dessa diskussioner hör hemma i sina egna trådar och underforum. Snarare så verkar syftet med forumsdelen vara att ge plats för att diskutera länkar som annars inte platsar i några vanliga trådar eller som egen tråd i ett annat underforum samt då för att efterfråga länktips.
Citera
2018-05-26, 01:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Visst står det i reglerna.

En länk kan t.ex. bryta mot 0.02, 0.04, 1.01, 1.02, 1.11 osv.
Citera
2018-05-26, 01:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Då är det 0.02. Bara att läsa regeln.
Citera
2018-05-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då är det 0.02. Bara att läsa regeln.
ja ok tack, jag läste reglerna i video länktips och utgick från det mest.
då har jag frågor angående detta som är ot, så vill mods att jag startar ny tråd ang 0.02 eller går det bra här? känns onödigt med ny tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in