2018-07-05, 18:13
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det kan ju inte finnas en möjlighet att de betalar 13,- per klick begriper ni väl!?

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur menar du, betalar dom mer eller mindre per klick? Har själv annonserat på Google och det är inga problem i min bransch att få betala 13 kr.

Jag har bedrivit e-handel och i vissa segment kan det rinna iväg till över 15 kr. Det var inte värt det i längden för vissa produkter. Allt handlar om vad man har för maxbudget samt konkurrensen om sökorden. Men i det här fallet tror jag inte att 13 kr. är genomsnittet, snarare någon form av maxtak. 8 kr. låter mer rimligt.
Citera
2018-07-05, 18:21
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jag har bedrivit e-handel och i vissa segment kan det rinna iväg till över 15 kr. Det var inte värt det i längden för vissa produkter. Allt handlar om vad man har för maxbudget samt konkurrensen om sökorden. Men i det här fallet tror jag inte att 13 kr. är genomsnittet, snarare någon form av maxtak. 8 kr. låter mer rimligt.
Tycker verkligen att det låter orimligt högt, men då ni har erfarenhet av näthandel får jag väl ta er på orden!
Citera
2018-07-06, 13:18
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tycker verkligen att det låter orimligt högt, men då ni har erfarenhet av näthandel får jag väl ta er på orden!
Att räkna ut hur mycket google addword kostar per klick är tydligen extremt komplicerat. Tydligen är 1-2 dollar ett normalt genomsnitt i USA. Men upp till 50 $ förekommer för vissa kategorier som t.ex. ”Insurance” i USA.
Så 13:- per klick låter ju inte helt orimligt.
https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/05/21/how-much-does-adwords-cost
Citera
2018-07-06, 14:49
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Troligtvis kommer Google att identifiera dig som en riktigt fin Socialdemokrat som älskar allt med vad Socialdemokratin står för. Du kommer mötas av annonser till förbannelse tills din S-allergi gör att du förgås.

Eller så är jag intelligent nog att använda proxies och VPN för att se till att skiten inte fastnar hos mig öht. =D
Citera
2018-07-07, 11:13
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Eller så är jag intelligent nog att använda proxies och VPN för att se till att skiten inte fastnar hos mig öht. =D

Du får fortfarande Cookies lokalt sparade på din dator. De får du rensa bort också.
Citera
2018-07-07, 11:21
Medlem
Sperssons avatar
.
Man kan faktiskt vara med i facket utan att vara en grå jävla sosse.
Citera
2018-07-08, 21:20
Medlem
8711s avatar
Det är sån här skit som arbetarnas pengar går till. LO skänker 30 miljoner kronor till S annonskampanjer. Är det vad svenska folket, väljarna, LO:s medlemmar och arbetarna vill ha? Knappast. Klickar åtminstone varje dag så det har kostat några hundra redan får man hoppas ur deras valkassa tillika stöld från svenska folket, arbetarna och LO:s medlemmar.

LO som även använder a-kassans pengar för att värva medlemmar, så man missbrukar det här på flera sätt och i slutändan går 30 miljoner till S annonser i valrörelsen, riktigt vidrigt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in