2018-07-05, 10:12
Medlem
DETTA ÄR ISCENSATT. Några 13 kr är det omöjligt tal om. Internet är en krigszon, politiken är extra smutsig nu i valtider.

Det kan mycket väl vara så att man "råkar släppa" nyheten om 13 kr per klick för att locka fram folk från andra partier att "hämnas" när de klickar. Sedan ser de budskapet och "kampanjen" har lyckats (trafiken som ökar kan användas i oärligt syfte den med).

Var inte så korkade att ni tror på några 13 kr/klick. Det är helt absurt !

Förmodligen är det som jag säger en KAMPANJ för att uppnå två saker. (Jag skriver "förmodligen" för att politiken i en valrörelse är så smutsig).

Det ena är att meningsmotståndare ska se S propaganda.

Det andra är att man efteråt kan visa att trafiken till S varit oerhört hög.
Citera
2018-07-05, 11:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Ett bra parti (eller vara) behöver ingen reklam. De säljer sig själv och reklamen är från ”mun till mun”.
Låt S betala en massa pengar för reklam. Hjälper inte ändå.
Citera
2018-07-05, 12:23
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Fullt logiskt gjort av S och helt enligt skolboken för en duktig marknadsförare. Man ska synas i resultatlistan hos "konkurrenterna" för att bygga sitt egna varumärke och driva trafik.

S får också in en hel del data på er som "låtsasklickar" och kan profilera er på ett annat satt, för att ganska rikta andra budskap till er eller utesluta er i sina kampanjer.

Inget säger heller att S betalar per klick, de kan också ha valt att endast betala per konvertering. Alltså att besökare uppvisat ett genuint intresse (tex. spenderat en viss tid på sidan, signat upp på ett nyhetsbrev eller handlat om det nu hade varit en butik). Det är ett sätt att slippa betala för felaktig trafik.

Jag får helt enkelt skapa ett nätverk av datorer och "attackera" alla annonser jag hittar från S just för att fucka dom totalt... trött på deras flosker och lurendrejeri.

Hela jävla partiet borde stängas ner... fy. Låt oss alla klicka på deras annonser, inte så att jag blir påverkad av deras skit ändå! Låt hororna betala
Citera
2018-07-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Låt S betala en massa pengar för reklam. Hjälper inte ändå.

Varför vill du göda Google?
Citera
2018-07-05, 13:47
Medlem
Expohunters avatar
S har toppannonser på sökorden Sverigedemokraterna, Socialdemokraterna och Moderaterna.

Söker man på Miljöpartiet dyker enbart deras egna annons upp. Samma med vänsterpartiet och C. KD har inga ads. Inte heller F! eller L.
Citera
2018-07-05, 15:25
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag får helt enkelt skapa ett nätverk av datorer och "attackera" alla annonser jag hittar från S just för att fucka dom totalt... trött på deras flosker och lurendrejeri.

Hela jävla partiet borde stängas ner... fy. Låt oss alla klicka på deras annonser, inte så att jag blir påverkad av deras skit ändå! Låt hororna betala

Troligtvis kommer Google att identifiera dig som en riktigt fin Socialdemokrat som älskar allt med vad Socialdemokratin står för. Du kommer mötas av annonser till förbannelse tills din S-allergi gör att du förgås.
Citera
2018-07-05, 15:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför vill du göda Google?

Jag har inte på något sätt sagt de. Jag sa bara att man ska låta S betala för reklam, oavsett var det är. För det kommer inte ändå inte att hjälpa dem.
Citera
2018-07-05, 16:04
Medlem
godhetsapostelns avatar
Googlade sverigedemokraterna nu...mycket riktigt S överst. Står även annons. tryckte 10ggr och kostade s 130kr.....det här skall jag sätta i system 1300kr om dagen fram till valet? (länken innehåller ad ordet så det här kostar säkert)
Citera
2018-07-05, 16:25
Medlem
godhetsapostelns avatar
Kom igen flashback. Tusen sanna flashbackare som trycker på länken 100gr per dag fram till valet. Det här kan bli kul....
Har hittils tryckt 30ggr idag. Det står google ad-service innan jag kommer till S. Det här kostar med all sannolikhet.

Undrar om inte det här är missbruk av googles maktställning. Om jag t.ex. vill ha information om neurosedyns skadeverkningar skall läkemedelsföretag kunna köpa trafik så att jag istället kommer till sidor som beskriver neurosedyns förträfflighet?
Senast redigerad av godhetsaposteln 2018-07-05 kl. 16:28.
Citera
2018-07-05, 16:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det kan ju inte finnas en möjlighet att de betalar 13,- per klick begriper ni väl!?
Citera
2018-07-05, 17:02
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.
// mod
Citera
2018-07-05, 18:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det kan ju inte finnas en möjlighet att de betalar 13,- per klick begriper ni väl!?

Hur menar du, betalar dom mer eller mindre per klick? Har själv annonserat på Google och det är inga problem i min bransch att få betala 13 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in