Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 22:31
  #1
Medlem
Cashade en ny xc90 men det blev lilla motorn. Något jag ångrar nu. Lite tajkon att köra runt så. Tänkte därför "låna" från nån bil på parkeringen bara
När jag var yngre var det fiskelina sim gällde. Funkar det fortfarande?
Citera
2018-05-24, 22:35
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Cashade en ny xc90 men det blev lilla motorn. Något jag ångrar nu. Lite tajkon att köra runt så. Tänkte därför "låna" från nån bil på parkeringen bara
När jag var yngre var det fiskelina sim gällde. Funkar det fortfarande?

Köpte du en modellbil eller vadå?
Du kan ju alltid måla dit ett nytt märke... typ "V8" eller "Kingen".. jävla fjant.
Citera
2018-05-24, 22:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Köpte du en modellbil eller vadå?
Du kan ju alltid måla dit ett nytt märke... typ "V8" eller "Kingen".. jävla fjant.

Är du bitter för att du har en lgf-skylt bak?
Lite turktrim är aldrig fel!
Citera
2018-05-24, 22:37
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har för mig att min bilhandlare använde varmluftspistol när jag villa ha en bil utan beteckningar.
Oklart vilken temperatur man kan köra med utan att sabba lacken dock.
Citera
2018-05-24, 22:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har för mig att min bilhandlare använde varmluftspistol när jag villa ha en bil utan beteckningar.
Oklart vilken temperatur man kan köra med utan att sabba lacken dock.
j

Det är inte mitt problem
Tack för tipset!
Citera
2018-05-24, 22:43
  #6
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Är du bitter för att du har en lgf-skylt bak?
Lite turktrim är aldrig fel!

Står "GT" på min.. utan varmluft eller fisketråd =)

Men seriöst... hellre att man vill ha en "ren" akterspegel än massa märken. Strippa din egen bil och var lite mystisk i stället
Citera
2018-05-24, 22:46
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Kör utan istället TS, det blir ju bara fånigt om någon väl kollar upp bilen eller vill tävla mot dig.
Citera
2018-05-24, 22:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Cashade en ny xc90 men det blev lilla motorn. Något jag ångrar nu. Lite tajkon att köra runt så. Tänkte därför "låna" från nån bil på parkeringen bara
När jag var yngre var det fiskelina sim gällde. Funkar det fortfarande?

Det är svårt att ta dig på allvar, i synnerhet efter att ha kikat på dina tidigare trådstarter, som inte tyder på friskhet direkt...

https://www.flashback.org/find_threa...userid=1211391

Så, det luktar trolltråd å det grövsta...

Men du vill alltså att nån helt oskyldig ska drabbas av din vandalism?

Om du har minsta kurage kvar, och några spänn, då du ju påstår du nyss köpt ny bil. Så kan du väl bete dig som folk och köpa ditt eget D5-emblem som reservdel på Volvo för en hundring eller två.
Citera
2018-05-25, 04:50
  #9
Medlem
Joomlas avatar
Det svåra är inte att ta loss det "låne"-emblemet, det svåra är att få dit det igen. Och i ärlighetens namn skulle jag ha större invändningar mot om emblemen på bakluckan sitter snett eller inte riktigt där de ska, än om du dekaltrimmat (vilket i sig är lite patetiskt, men det är ju en annan diskussion).
Citera
2018-05-25, 08:07
  #10
Medlem
alldra enklast är ju att köpa ett emblem, kostar kanske en 100 lapp
Citera
2018-05-25, 11:44
  #11
Medlem
aina08s avatar
Ska du sätta dit ett R också?
Som många redan sagt så är väl det enklaste (och snyggaste enligt mig) att ta bort allt istället.
Att ha bokstäver som inte stämmer är bara löjligt, speciellt om det är på en ny bil. På en rosthög kan man ju skriva vad som helst med lite humor.
Om du känner att du måste ha nåt så är det ju enklast att gå till Bilia och köpa i så fall.
När du ska ta bort ditt eget så är det bara att lite försiktigt peta i kanten med en tunn skruvmejsel. De låtsar lite enklare om bilen stått i solen ett tag eller om du försiktigt värmer med en hårfön eller luftpistol. Blir det lim kvar är de bara att vaxa bort det.
När bokstäverna väl är borta brukar det inte bli bra att använda dom igen då klistret är "förbrukat".

Du skulle köpt en bil med stjärna så hade du inte behövt skämmas över vad som står bak
Citera
2018-05-25, 11:59
  #12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ska du sätta dit ett R också?
Som många redan sagt så är väl det enklaste (och snyggaste enligt mig) att ta bort allt istället.
Att ha bokstäver som inte stämmer är bara löjligt, speciellt om det är på en ny bil. På en rosthög kan man ju skriva vad som helst med lite humor.
Om du känner att du måste ha nåt så är det ju enklast att gå till Bilia och köpa i så fall.
När du ska ta bort ditt eget så är det bara att lite försiktigt peta i kanten med en tunn skruvmejsel. De låtsar lite enklare om bilen stått i solen ett tag eller om du försiktigt värmer med en hårfön eller luftpistol. Blir det lim kvar är de bara att vaxa bort det.
När bokstäverna väl är borta brukar det inte bli bra att använda dom igen då klistret är "förbrukat".

Du skulle köpt en bil med stjärna så hade du inte behövt skämmas över vad som står bak
Min granne är en typisk förare av en äldre bil med stjärna. Kan påpeka att han inte har ett sonnamn.
Nu kan jag inte mkt om just det märket.
Men jag börjar kunna min granne.
Själv har jag en Polestaroptimerad V60 D5. Alla som kan lite om Volvo vet vad den blå fyrkanten på bakluckan betyder.
Ja, det räknas som en prestandavagn även om TS drar det för långt i sitt trollande.
Men åter till grannen. Hans Mercedes är en typisk rostburk från milenieskiftet. Man ser på lång väg hur spacklet är dolt under en halvmatt lackering med sprejburk. Gick nog åt många burkar.
Nu har vi fri parkering. Men lik förbannat så spelar det ingen roll vart jag ställer mig så står den där stjärnan jämter min när jag kommer ut.
Senast för ett par dagar sedan skrattade jag öppet.
Jag är lite justerad just nu o det tar lite tid att ta mig i o ur bilen.
Medan jag satt där så kom han till sin bil medan han sneglade mot mig o vek ner blicken så fort vi fick ögonkontakt. När han sedan åkte iväg så var det med ett leende o blicken som inte ens visade att han såg mig.
Bilen i fråga har en beteckning C200. Vad nu det betyder? Men jag betvivlar att den där bilen med pyttesmå avgasrör o spinnande motor är den AMG som bakluckan påstår.
Men det är kul att se.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback