• 1
  • 2
2018-06-30, 21:19
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Största problemet är invandringen till staden. Blattar ÖVERALLT. Och givetvis inkvoterade på universitetet med. Och i och med att staden är så liten så syns de desto mer.

En examen från Karlstad Universitet rankas heller inte högt hos arbetsgivare. Ses lite som "Lärosätet där alla som inte blir antagna på de finare universiteten läser"
Jo förstår ju att en examen från t.ex KTH väger mer än en från Borlänge. Men vi får helt enkelt hassla oss vidare till toppen istället 😂

Sen blattar är inget problem. Dem ser man ju i sthlm också. Massa afghaner som bara hänger vid plattan
Citera
2020-01-31, 01:23
Medlem
LordRymds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Givetvis innebär det inte per automatik att man blir arbetslös med examen från Karlstad. Men den väger inte lika tungt som från något av de topp 7-universiteten.

Mycket beror även på vilken utbildning det handlar om. Inom tex juridik är arbetsgivare mer kinkiga; där examen från Uppsala, Lund, GBG väger väldigt mycket högre än examen från Umeå/Karlstad.

Att plugga ekonomi på Karlstad U är något jag starkt skulle avråda från. Dels arbetsmarknaden, både nu och i framtiden, men även att de som läst ekonomutbildningar från mindre högskolor/universitet generellt har svårt att få de bästa och kvalificerade jobben. Man hamnar som någon löne-administratör någonstans...

Nu generaliserar jag ganska grovt, men du förstår min poäng. Ytterst få som läst ekonomi i Karlstad, som kammar hem de bästa och mest eftertraktade jobben.

Det där med att ekonomer från kau inte får kvalificerade jobb stämmer inte. Själv pluggat ekonomi där och både jag och majoriteten i min umgängeskrets fick kvalificerade jobb långt innan examen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in