Dagen som var besökte Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson P5 Sthlm och deras partiledarintervjuer. Utfrågare var programmets ledare Titti och Farzad som inleder med trevliga och privata frågor. Däremot försökte dom nog ha en ganska aggressiv och hård ton mot Jimmie Åkesson just angående invandringsfrågorna och om påstådd rasism som jag tycker kan höras i programmet, där Jimmie Åkesson tydligt visar sin retoriska skicklighet och kommer bort från dessa frågor på ett väldigt bra sätt.
Jimmie Åkesson får i programmet frågor om bilar, flygplan, kött och vegetarisk mat, rasismanklagelser som han fint tar sig ur med mycket mera!
Citat:
Jimmie Åkesson: Om det serveras vegetariskt så frågar jag efter kött
Sverigedemokraternas partiledare älskar kebab. Hos Titti och Farzad berättar Jimmie Åkesson om sin kärlek till kött.
Intervjun med Sverigedemokraternas partiledare hos Titti och Farzad avslutades med några snabba frågor. Jimmie Åkesson beskriver sig själv som köttälskare och berättar vad han tycker om vegetarisk mat.
– Om det serveras vegetariskt så frågar jag efter kött, säger Jimmie Åkesson.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2842&artikel=6959198
* Hur klarade sig Jimmie Åkesson i denna utfrågning? Vad gjorde han bra och mindre bra?
* Håller du med om att programledarna försökte vara lite hårdare och aggressiva i tonen just angående invandringsfrågorna och påstådd rasism? Om så, hur klarade Jimmie Åkesson det?
* Vilka delar och ämnen var intressant att höra om från Jimmie Åkesson i denna intervju?