2018-05-23, 18:57
Medlem
Ja dum fråga kanske, men jag kom på en fundering att varför använder inte män väskor iaf. lika mycket som kvinnor gör. Jag använder ingen väska. Jag har bara mobil och plånbok med mig. Sen vet jag inte vad man kunde förvara i väskan mer än det. Vad som helst kan man ju förvara där ifs.

Så varför använder inte män väskor lika ofta som kvinnor?

Försök komma på ideer vad man kunde förvara i väskan.

Och till er tjejer, vad för speciellt brukar ni förvara där?

TILL MOD: Om tråden ligger felplacerad, ber jag dig flytta den till rätt kategori av ämne tack.
Citera
2018-05-23, 19:01
Medlem
SektenAnderssons avatar
det är väl för att män generellt sett inte behöver lika mycket..

många kvinnor behöver speglar, smink och bindor mm
Citera
2018-05-23, 19:02
Medlem
SveaBaners avatar
Jag tror det är som du sa.
Män har oftast mindre saker med sig.

Kvinnor brukar ju ha vattenflaskor,tamponger,parfym, och annat dylikt i sina väskor.
(OBS baserat på de kvinnor jag dejtat så gäller nog inte alla^)
Citera
2018-05-23, 19:03
Medlem
Soluss avatar
Du besvarade ju din egen fråga. Män har på sin höjd telefon, plånbok, nycklar och eventuellt cigaretter eller snus. För detta behövs knappast någon handväska.
Citera
Medlem
Enzymes avatar
Till vardags har jag ofta ryggsäck. Tycker det känns naket utan. Vill alltid ha med vattenflaska och något att äta om det kniper.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Det är väl ändå rätt vanligt att killar har ryggsäck.
Citera
2018-05-23, 19:06
Medlem
Jag har också funderat över varför man släpar omkring på så mycket grejer som man egentligen inte behöver. Vissa saker använder jag såklart men mycket av det jag har i min ryggsäck ligger bara där utan någon direkt anledning. Just ryggsäck är ju vanligt bland både män och kvinnor och det tycker jag är bättre än handväska.
Citera
2018-05-23, 19:06
Medlem
SveaBaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är väl ändå rätt vanligt att killar har ryggsäck.

Nja, inte till vardags tycker jag.
Ser man en kille med ryggsäck brukar det ju vara att han ska iväg och göra något.
T.ex. bada eller dylikt.
Citera
2018-05-23, 19:12
Medlem
Fan vad jobbigt det måste vara för tjejerna att försöka se så snygga ut hela tiden genom att använda smink. Bara därför bära med en väska alltid. Eller vad för andra praktiska saker har ni där?
Citera
2018-05-23, 19:22
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Ja dum fråga kanske, men jag kom på en fundering att varför använder inte män väskor iaf. lika mycket som kvinnor gör. Jag använder ingen väska. Jag har bara mobil och plånbok med mig. Sen vet jag inte vad man kunde förvara i väskan mer än det. Vad som helst kan man ju förvara där ifs.

Så varför använder inte män väskor lika ofta som kvinnor?

Försök komma på ideer vad man kunde förvara i väskan.

Och till er tjejer, vad för speciellt brukar ni förvara där?

TILL MOD: Om tråden ligger felplacerad, ber jag dig flytta den till rätt kategori av ämne tack.

Det ligger nog i generna. Männen behövde ha båda händer fria för att möta ev. hot från omgivningen.
Men kollar man snubben som mumifierades i alperna så hade han en liten axelväska med diverse saker med sig.. Dock verkar den ha hängt över axeln så att båda händerna var fria.
Citera
2018-05-23, 19:31
Medlem
erikp121s avatar
Det jag behöver är nycklar, (cigg och snus), korthållare och mobiltelefon.

Vad kvinnor samlar på sig i sina väskor vill jag inte ens veta. Det verkar sjukligt det de håller på med.
Citera
2018-05-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Det jag behöver är nycklar, (cigg och snus), korthållare och mobiltelefon.

Vad kvinnor samlar på sig i sina väskor vill jag inte ens veta. Det verkar sjukligt det de håller på med.

Hahah, vadårå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in