2006-02-03, 13:56
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Vilka moralkärringar till fotbollsfans ni är då.

Vad har hänt med Flashback? Är det gamla kärringar bakom alla nick?

Håller du inte med om att det är tragiskt att se hur en av fotbollsvärldens största talanger är på väg att sumpa allt?

Nu är det visserligen inte fyskam att spela i Juventus och rankas som en av dom allra största, men jag är säker på att han skulle nå ännu längre om han lade fokus på rätt saker och började uppföra sig som det fullblodsproffs han är på väg att bli.
Citera
2006-02-03, 14:00
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Håller du inte med om att det är tragiskt att se hur en av fotbollsvärldens största talanger är på väg att sumpa allt?

Nu är det visserligen inte fyskam att spela i Juventus och rankas som en av dom allra största, men jag är säker på att han skulle nå ännu längre om han lade fokus på rätt saker och började uppföra sig som det fullblodsproffs han är på väg att bli.

Men snälla, han sparkade bollen lite lätt i Tottis riktning? Och Zlatan är Zlatan, det visste alla redan innan han ens var i Ajax. Att han mognat kan man diskutera, men jag tror att han gjort det.
Citera
2006-02-03, 14:30
Medlem
Hur i hvete den domaren tänkte förstår jag inte, bollen som han "sköt" på Totti hade ju likagärna kunnat vara en pass till Vieira och det mellan han och Dacourt var ju knappt nånting...
Citera
2006-02-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hullon
Hur i hvete den domaren tänkte förstår jag inte, bollen som han "sköt" på Totti hade ju likagärna kunnat vara en pass till Vieira och det mellan han och Dacourt var ju knappt nånting...

Nej, det kunde inte varit en pass. Tittar du på filmen noga så ser du att det inte alls är i riktning till någon annan juve-spelare. Detta ser också domaren som rusar iväg mot Zlatan direkt.
Citera
2006-02-04, 13:02
Bannlyst
Märkligt när det gäller spelare som Zlatans karaktär

När han dribblar för mycket och bara tänker på mål är han egoistiskt

När han spelar för laget, och gör snygga målpass och inte gör mål

Då får han skit med?
Citera
2006-02-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Märkligt när det gäller spelare som Zlatans karaktär

När han dribblar för mycket och bara tänker på mål är han egoistiskt

När han spelar för laget, och gör snygga målpass och inte gör mål

Då får han skit med?
MYCKET bra inlägg!!

Fattar inte varför alla klagar på Zlatan HELA TIDEN!
Var lite stolta för guds skull! Zlatan är en av de absolut största fotbollsspelare som Sverige har lyckats ta fram genom alla tider! Henke blev vald till Sveriges bästa fotbollsspelare igenom alla tider men tro mig att utanför Sverige och Skottland är det inte många som har hört talas om honom.

Visst, Zlatan har karaktär. En väldigt osvensk sådan till råga på allt! Men det blir knappast bättre av all skit han får, inte minst av svensk media. Jag förstår honom precis, minst lilla skitgrej han gör så skall det jämt hackas ner på honom.
Där är italiensk press mycket mer saklig och analyserande och han blir inte alls sågad totalt i italiensk media (som svensk media gör gällande så fort de hittar en liten notis i en av Italiens MÅNGA sporttidningar).

Härom veckan var det förresten den italienska fotbollsgalan, den s.k. "l'Oscar del Calcio". Där röstas vinnare fram i några olika kategorier (av spelarna och tränarna i Serie A) och Zlatan tog hem inte mindre än TVÅ priser! Dels som Serie A's bästa utlänning 2004/2005 och dels som MEST ÄLSKADE SPELARE!!!

Sugen på den karamellen SAMT hur lite detta uppmärksammades i svensk media. Eller....?
Citera
2006-02-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superdennis
Henke blev vald till Sveriges bästa fotbollsspelare igenom alla tider men tro mig att utanför Sverige och Skottland är det inte många som har hört talas om honom.

Håller med i övrigt, men det här om Henke är inte sant, han är respekterad överallt även om han ju verkligen inte är Sveriges bästa fotbollspelare genom tiderna.
Citera
2006-02-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Håller med i övrigt, men det här om Henke är inte sant, han är respekterad överallt även om han ju verkligen inte är Sveriges bästa fotbollspelare genom tiderna.
Fråga valfri (fotbollsintresserad) fransman, italienare, brasse, argentinare etc om vem Henke Larsson är och få kommer att kunna säga vem det är. Tyvärr är det så...
Citera
2006-02-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superdennis
Fråga valfri (fotbollsintresserad) fransman, italienare, brasse, argentinare etc om vem Henke Larsson är och få kommer att kunna säga vem det är. Tyvärr är det så...

Håller med, han är känd i Skottland och hyfsat känd i Spanien men sen är det nog inte många som vet vem han är...
Citera
2006-02-04, 22:34
Medlem
zyx83s avatar
tror faktiskt att han vet vad han gör....han har bra självförtreoende i det han gör o fortsätter han inte i sina egna spår blir han nog sämre....

obs han e inte den första att göra en nersäsong efter första säsongen i serie A...e nog ingen lätt liga att spela i med så mkt filmningar, gåfotboll etc....traditionen i italienska ligan är ganska destruktiv sen 20-25 år tillbaka....tyska, spanska o engelska e bättre, rakare o ärligare....
Citera
2006-02-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyx83
tror faktiskt att han vet vad han gör....han har bra självförtreoende i det han gör o fortsätter han inte i sina egna spår blir han nog sämre....

obs han e inte den första att göra en nersäsong efter första säsongen i serie A...e nog ingen lätt liga att spela i med så mkt filmningar, gåfotboll etc....traditionen i italienska ligan är ganska destruktiv sen 20-25 år tillbaka....tyska, spanska o engelska e bättre, rakare o ärligare....
Absolut. Den andra säsongen är beryktad och ökänd i Italien och knappt någon klarar sig igenom den lika bra som den första säsongen. Mysko... Ett mycket bra exempel ifrån den senaste säsongen är Kaká som gjorde en makalös första säsong, hade det sedan mycket tungt men har nu kommit tillbaka igen och håller redan på att bli en legend i Milan.

Fast grejen är den att Zlatan gör egentligen inte en så dålig säsong hittills. Han har gjort många helt fantastiska matcher det är bara det att målen inte kommer ifrån honom. Däremot skulle jag vilja påsta att han av avgjort flertalet av Juventus segermatcher med sina genialiska framspelningar och dom 8 poängs försprång som man har skulle man inte haft utan honom.
Citera
2006-02-05, 19:54
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Kan man se ett klipp ifrån nämnda tumult med Totti och c/o?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in