2019-02-22, 14:46
Medlem
Stod i tidningen i dag att en av tjejerna hade en pappa som var högt uppsatt i ett MC gäng?
Bandidos?
Citera
2019-02-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Stod i tidningen i dag att en av tjejerna hade en pappa som var högt uppsatt i ett MC gäng?
Bandidos?

Det handlar om ett annat gängmord i biskopsgården där tonårsflickor varit inblandade
Citera
2019-02-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulleludde
Det handlar om ett annat gängmord i biskopsgården där tonårsflickor varit inblandade
(FB) En person skjuten i biskopsgården (avliden), 14/11-2018
Citera
2019-02-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulleludde
Ok, sorry blandade ihop dom lite där
Citera
2019-03-01, 17:36
Medlem
rigbos avatar
Rättegången avslutades i onsdags och tyvärr har tingsrätten meddelat att 4 av 5 tilltalade ska släppas ur häkte.
Citat:
Tilltalade i Guldhedsmålet släppta ur häkte
[2019-03-01] Göteborgs tingsrätt

Den 27 februari hölls den sista förhandlingsdagen i det så kallade Guldhedsmålet (mål B 6955-18). Tingsrätten har idag beslutat att fyra av de fem tilltalade personerna inte längre ska vara häktade.
Förhandlingen fortsätter med de övriga två delarna i den gemensamma rättegången; förberedelse till mord i Göteborg den 26 juni (mål B 8658-18) och mord på Lidingö, Stockholm, den 5 juni m m (mål B 1546-18). Den tilltalade som är fortsatt häktad är tilltalad även i de två övriga delarna. Gemensam dom för de tre delarna meddelas efter slutförd förhandling. Sista förhandlingsdag är planerad att hållas den 17 maj.
Sebastian Makonnen är den enda som kvarblir i häkte. De åtalade tjejerna var ju ganska unga och har suttit häktade länge så det kanske inte är så överraskande att de släpps trots allt.
Citera
2019-03-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Rättegången avslutades i onsdags och tyvärr har tingsrätten meddelat att 4 av 5 tilltalade ska släppas ur häkte. Sebastian Makonnen är den enda som kvarblir i häkte. De åtalade tjejerna var ju ganska unga och har suttit häktade länge så det kanske inte är så överraskande att de släpps trots allt.

Anstiftaren släpptes också från häktet, tolka det som ni vill men dom alla blir fria från detta fall. Sebastian sitter häktet pågrund av att en liten f*tta ljög om sin ålder.
Citera
2019-03-01, 17:46
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sannanilsson1
Anstiftaren släpptes också från häktet, tolka det som ni vill men dom alla blir fria från detta fall. Sebastian sitter häktet pågrund av att en liten f*tta ljög om sin ålder.
Jag är rätt övertygad om att Sebastian döms för mord i detta fall om inte många ändrat sina vittnesmål i rätten. Jallow kanske kan dömas för vapenbrott? Han var bara 19 vid mordet och har suttit häktad ett par månader redan. Om han får 1 års fängelse kanske han släpps i väntan på dom?
Citera
2019-03-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag är rätt övertygad om att Sebastian döms för mord i detta fall om inte många ändrat sina vittnesmål i rätten. Jallow kanske kan dömas för vapenbrott? Han var bara 19 vid mordet och har suttit häktad ett par månader redan. Om han får 1 års fängelse kanske han släpps i väntan på dom?

Varför är ni så jävla snabb dömda? Har ni hört utrycket oskyldig tills motsatsen är bevisad? Vill inte yttra mig för mycket här men jag är ganska övertygad om att saker kommer gå i rätt riktning . dodda jallow har redan släppts som jag skrev innan och även Sebastian var 19 år när denna aktuella händelsen i Guldheden 2018 anträffade.
Citera
2019-03-01, 19:26
Medlem
Citat:
Varför är ni så jävla snabb dömda? Har ni hört utrycket oskyldig tills motsatsen är bevisad? Vill inte yttra mig för mycket här men jag är ganska övertygad om att saker kommer gå i rätt riktning . dodda jallow har redan släppts som jag skrev innan och även Sebastian var 19 år när denna aktuella händelsen i Guldheden 2018 anträffade.

Sebastian är väl inblandad i tre allvarliga brott varav två fullbordade mord. Han lär sitta kvar i häktet och det lär gå åt rätt håll till sist.
Citera
2019-03-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sebastian är väl inblandad i tre allvarliga brott varav två fullbordade mord. Han lär sitta kvar i häktet och det lär gå åt rätt håll till sist.

Jag förnekar inte att han är inblandad i något men vem säger att allt vi läser på media är sant? Vem säger att vi ska tro på allt vi ser och läser? Hur många gånger har vi inte sett hur media försöker svartmåla männsikor. Men som jag säger Oskyldig tills motsatsen är bevisat. Anledningen till varför jag är försiktig med att döma och prata utan att till 100% veta sanningen är för jag själv varit misstänkt för en massa saker men oskyldig i allt jag anklagas för men jag har fått mitt liv och rykte förstört pågrund av media.

Han var misstänkt för ett mord så vi håller oss till sanningen, inte två som du skrev. Men enligt mina källor så känns det att detta kommer få i rätt riktning vill inte yttra för mycket säger inte mer en så.
Citera
2019-03-01, 23:00
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Jag förnekar inte att han är inblandad i något men vem säger att allt vi läser på media är sant? Vem säger att vi ska tro på allt vi ser och läser? Hur många gånger har vi inte sett hur media försöker svartmåla männsikor. Men som jag säger Oskyldig tills motsatsen är bevisat. Anledningen till varför jag är försiktig med att döma och prata utan att till 100% veta sanningen är för jag själv varit misstänkt för en massa saker men oskyldig i allt jag anklagas för men jag har fått mitt liv och rykte förstört pågrund av media.

Han var misstänkt för ett mord så vi håller oss till sanningen, inte två som du skrev. Men enligt mina källor så känns det att detta kommer få i rätt riktning vill inte yttra för mycket säger inte mer en så.
Jag påstår inte att S är skyldig. Däremot har jag bildat mig en uppfattning, precis som domstolen kommer att göra, baserat på vad som officiellt framkommit. Min uppfattning i detta fallet är att om S går fri pga att någon skrupelfri advokat lyckas fabricera en historia som rätten måste gå på för att vittnen skrämts till tystnad så har rättssamhället åter en gång fått kapitulera.
Hoppas verkligen inte att det är ett sådant scenario som du som verkar ha insyn ser framför dig.
Citera
2019-03-02, 00:30
Medlem
Citat:

Misstänkt för inblandning i mordet på Lidingö också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in