2019-02-03, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Är det verkligen ett sånt straff man får? Helt sjukt...
Vill man dra ner på skjutningar så ska man införa livstid från 16 år. Då kan man inte riktigt använda sig utav personer under 21 som kan utföra mord så som man gör idag.
Det är som att säga "vill ni mörda så är det bäst att ni gör det innan ni fyller 21".

Ja, det behövs verkligen lagändring på det planet.
Uttrycket ”brösta en 4a för att bli en hundragubbe” syftar just på utnyttjandet av detta.
Att dömas till fyra års ungdomsvård för mord för att få respekt. (Ute efter tre)
Citera
2019-02-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Har väl att göra med att en del av hjärnan, frontalloben tror jag, inte är färdigväxt förrän man är kring 25. Den styr då över konsekvenstänk osv.
Desto större anledning till att hålla de som begår grova brott i den åldern inlåsta under en mycket lång tid framöver.
Citera
2019-02-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Måste jag upprepa det trakiska faktum av lättförtjänsta ungdomars villfarelser finns en liten skit till "vuxen" att köpa sig till detta dåd

Betyder Kastrati kastrerad som det låter? Hur kan de sitta och ta all skit från Jobe? Varför står ingen 16åring och väntar på honom när han släpps? Bäst att passa på innan juni för då höjs straffskalan. Låt fanskapet somna in. Det är vad man gör med rabiata hundar.
Citera
2019-02-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Ja, det behövs verkligen lagändring på det planet.
Uttrycket ”brösta en 4a för att bli en hundragubbe” syftar just på utnyttjandet av detta.
Att dömas till fyra års ungdomsvård för mord för att få respekt. (Ute efter tre)

Inte att dömas, men iaf att ta risken. Alla försöker nog undvika att dömas.

Ute efter 4, inte 3. LSU-dömda sitter av hela tiden.
Citera
2019-02-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Inte att dömas, men iaf att ta risken. Alla försöker nog undvika att dömas.

Ute efter 4, inte 3. LSU-dömda sitter av hela tiden.

Du är duktig på att märka ord, kul för dig.

Att man gärna undviker att bli dömd känns väl ganska självklart?

Tre år ungdomsvård för mord är inget ovanligt, jag formulerade mig illa.

Mordet på pizzerian i Rinkeby är ett exempel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dom-efter-mord-pa-pizzeria-i-rinkeby?cmpid=del:tw:20181130:dom-efter-mord-pa-pizzeria-i-rinkeby:nyh: lp
Citera
2019-02-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Betyder Kastrati kastrerad som det låter? Hur kan de sitta och ta all skit från Jobe?
Jobe har mer pengar och kontakter
Citera
2019-02-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Du är duktig på att märka ord, kul för dig.

Att man gärna undviker att bli dömd känns väl ganska självklart?

Tre år ungdomsvård för mord är inget ovanligt, jag formulerade mig illa.

Mordet på pizzerian i Rinkeby är ett exempel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dom-efter-mord-pa-pizzeria-i-rinkeby?cmpid=del:tw:20181130:dom-efter-mord-pa-pizzeria-i-rinkeby:nyh: lp

FB är svämmar över av felaktig information så jag tar mig friheten att påpeka rätt information när tillfälle ges.
Citera
2019-02-20, 23:23
Medlem
Är denne Sebastian Makonen född 1998 samt misstänkt inblandad i 2 st beställningsmord samt 2 stycken mordförsök? Inte illa pinkat för en 21-åring!
Citera
2019-02-21, 00:47
Medlem
Pandalina4s avatar
Han torska på båda dock, behövde ev lite mer erfarenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av nilzpilz
Är denne Sebastian Makonen född 1998 samt misstänkt inblandad i 2 st beställningsmord samt 2 stycken mordförsök? Inte illa pinkat för en 21-åring!
Citera
2019-02-21, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
FB är svämmar över av felaktig information så jag tar mig friheten att påpeka rätt information när tillfälle ges.

Det kan jag hålla med om.
Citera
2019-02-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Betyder Kastrati kastrerad som det låter? Hur kan de sitta och ta all skit från Jobe? Varför står ingen 16åring och väntar på honom när han släpps? Bäst att passa på innan juni för då höjs straffskalan. Låt fanskapet somna in. Det är vad man gör med rabiata hundar.
åh wn kastratihejare. Tror inte dom kan göra så mycket mot fifty nu när dom blivit informatörer åt snuten,Tyvärr inte bara a falangen som vill sänka albanerna
Citera
2019-02-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Och du identifierad dig som vanlig Svensson ??????????
nope men jag är inte kriminell heller de där kastrati har vart ett otyg sen dom var små skitungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in