Hej,
Är inte alls kunnig på det här med TV och undrar vad det är jag behöver göra för att få fram vissa kanaler.
Jag bor i en lägenhet och detta är TV:n jag har köpt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4502021
1) Hur får jag upp gratiskanaler som TV4, TV4, TV6 och SVT? På TV:n kan man skanna efter kanaler genom att välja cable, sattelite eller antenna, och digitalt eller analogt. Jag tror jag har provat alla kombinationerna men ej lyckats hitta några kanaler. Jag har heller inte kopplat något till väggen förutom strömmen.
Antar att detta betyder att TV:n inte har någon inbyggd TV-mottagare och jag därför behöver köpa en sladd som jag kopplar till TV-uttaget i väggen? Även läst lite om TV-Box och moduler men förstår inte om även dessa är nödvändiga.
2) Netflix och Youtube är förinstallerat och under egenskaperna så står det att TV:n är en SmartTV som använder android. Men när jag gick in på app store så verkade det som om de har gjort en egen där jag varken kunde hitta SVT Play eller Facebook som det står att det ska finnas.
Jag förstår att jag kan få tillgång på dessa med Chromecast eller Apple TV, men visst ska detta inte behövas för en SmartTV?
--
Tacksam för hjälp!