2018-05-19, 10:52
Medlem
Hur länge kan man vara otrogen utan att det blir ett sjukt? (Svara inte att alla otrogna är sjuka...)
Citera
2018-05-19, 10:57
Bannlyst
Jag har vänstrat i drygt 30 år nu
Citera
2018-05-19, 11:00
Medlem
Tills man blir påkommen.
Citera
2018-05-19, 11:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytten71
Hur länge kan man vara otrogen utan att det blir ett sjukt? (Svara inte att alla otrogna är sjuka...)

Ett sjukt vadå?

Fyra sekunder är väl annars gränsen enligt Magnus Uggla.

I övrigt förstår jag inte frågan. Hur långt snöre har du?
Citera
2018-05-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Jag har vänstrat i drygt 30 år nu

Med samma person?
Citera
2018-05-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Tills man blir påkommen.

Bra svar
Citera
2018-05-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ett sjukt vadå?

Fyra sekunder är väl annars gränsen enligt Magnus Uggla.

I övrigt förstår jag inte frågan. Hur långt snöre har du?

Tänker att otrohet är ett symtom på andra problem, typ självkänsla, dåligt äktenskap attraktion till ens ord partner, små barn etc. Men nånstans ansvarar man väl ändå för att ta tag i sina problem, typ börja gå i parterapi, bara bestämma sig eller göra slut med ordinarie partner. Men när tiden bara går.......
Citera
2018-05-19, 11:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tänker att otrohet är ett symtom på andra problem, typ självkänsla, dåligt äktenskap attraktion till ens ord partner, små barn etc. Men nånstans ansvarar man väl ändå för att ta tag i sina problem, typ börja gå i parterapi, bara bestämma sig eller göra slut med ordinarie partner. Men när tiden bara går.......

OK, du menar så.

Då handlar det på sin höjd om en flyktig tanke som sedan naturligt kvävs inom en nanosekund. Blir det mer är det inte normalt och därmed inget som leder till ett vettigt, sunt eller varaktigt förhållande.
Citera
2018-05-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OK, du menar så.

Då handlar det på sin höjd om en flyktig tanke som sedan naturligt kvävs inom en nanosekund. Blir det mer är det inte normalt och därmed inget som leder till ett vettigt, sunt eller varaktigt förhållande.

...och när börjar det helt enkelt bli konstigt skulle du säga? När behöver den otrogna typ hjälp?
Citera
2018-05-19, 11:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
...och när börjar det helt enkelt bli konstigt skulle du säga? När behöver den otrogna typ hjälp?

Den otrogna behöver hjälp omgående om det ens är möjligt att hjälpa. Det handlar alltså om sekunder eftersom det är tankar det handlar om. Man är inte värd ett förhållande om dessa tankar finns.

För motparten är det bara att dra sig ur förhållandet snarast. Det kommer bara att leda till problem annars. En hund är en hund.
Citera
2018-05-19, 11:55
Medlem
Ja, egentligen hur länge som helst. Det går ju att fortsätta även om man blir upptäckt. Så länge man inte tar tag i orsaken till varför man är otrogen kan man ju hålla på. Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med "innan det blir ett sjuk"?
Citera
2018-05-19, 12:15
Medlem
killawifes avatar
Max 100 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto