Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas928
Hoppas att andra varnas av ditt elände. Att låna bara för att ha råd med ett roligt liv, är ju som att pissa i byxorna. Vi frestas av TV reklamen m snabba lån. För att inte tala om alla spelsajter "För dej som spelar stort" = "För dej som tappat all kontroll"
Vi tror att ha lån är ett steg in i vuxenvärlden.
Nu sitter du i skiten, kommunens skuldsanerare är kanske en väg ut. Eftersom du är arbetslös har du redan så usel inkomst, så att istället ligga på minimum spelar inte så stor roll.
Skulderna jag har är inte för att jag velat leva "ett roligt liv". Majoriteten kommer ifrån ett tidigare förhållande där min partner var shoppingberoende och på god väg till alkoholist. Denne shoppade slut på sin egen kredit och lyckades manipulera mig till att få utnyttja min kredit istället. När det hela tog slut var det tydligen "min" skuld och denne vägrade att betala tillbaka och eftersom det inte finns någon skriftlig överenskommelse finns det inte heller några bevis att det inte är jag som använt krediten. Nu ett och ett halvt år senare har allt hamnat i en ond cirkel, jag har inte råd med mat pågrund av alla räkningar så jag köper det på faktura, när allt sen är betalt (på lägsta summan för att lägga upp delbetalning) har jag ännu mindre pengar över och måste köpa fler saker på faktura etc. etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Kanske inte ett svar du vill ha, men varför inte söka ett arbete?
För närvarande skriker exempelvis vården av sommarjobbare, och det finns fler.
Jag har varit arbetslös väldigt länge nu och har säkert sökt ett par tusen jobb vid det här laget. Jag har varit på 3 intervjuer totalt och en hörde jag aldrig av, den andra sa direkt upp i mitt ansikte att jag var för värdelös för att arbeta där (företag som anställer allt och alla) och sista väntar jag fortfarande att dem ska höra av sig. Inte ens McDonalds ville ha mig. Tro mig, jag vill inget heldre än att ha jobb men just nu har jag inget annat val än att försöka få ner mina utgifter så jag kan köpa de grejer jag behöver för att överleva utan att ta det på faktura och kanske tillochmed kunna lägga undan lite pengar till ett körkort som skulle förbättra mina chanser till jobb.