2018-05-18, 18:55
Medlem
Messials avatar
Hej!
Jag har en fråga gällande privatlån.

Idag fick jag ett skuldebrev som jag skulle fylla i och skicka tillbaka till Resurs Bank, och jag fyllde i brevet. Dock råkade jag skriva in en fel siffra när de gäller bankkontonummer, jag strök över den felaktiga siffran, med bläckpenna. Jag skrev sedan den korrekta siffran.

Min fråga är, om jag har råkat skriva en fel siffra och strukit över den felaktiga siffran, är de någon fara? Kommer de förstå att jag råkade skriva en fel siffra, när de ser att de är en överstruken siffra?
Citera
2018-05-18, 19:05
Medlem
Dom lär kontakta dig om något inte stämmer.
Citera
2018-05-19, 01:49
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag har en fråga gällande privatlån.

Idag fick jag ett skuldebrev som jag skulle fylla i och skicka tillbaka till Resurs Bank, och jag fyllde i brevet. Dock råkade jag skriva in en fel siffra när de gäller bankkontonummer, jag strök över den felaktiga siffran, med bläckpenna. Jag skrev sedan den korrekta siffran.

Min fråga är, om jag har råkat skriva en fel siffra och strukit över den felaktiga siffran, är de någon fara? Kommer de förstå att jag råkade skriva en fel siffra, när de ser att de är en överstruken siffra?
Jag brukar alltid signera (med initialer) de fall då jag klantat mig och skrivit något fel. Detta för att en jämförelse kan göras med min namnteckning. Fick lära mig det av en revisor och har fungerat hittills.

Men som redan nämnts så lär de höra av sig om de inte accepterar ändringen du gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in