2018-05-18, 08:19
Medlem
Vissa verkar ha extremt bråttom till graven. Varför
Citera
2018-05-18, 10:39
Medlem
Hummm..s avatar
Husbilen ser ut att vara intryckt mest på vänster sida, sett till färdriktningen (förarplatsen), och det verkar som att kraften inte kommit rakt framifrån. Personbilen däremot ser ut att vara intryckt lika mycket på båda sidor framtill.

Förstår att föraren i personbilen avled och troligen var hon ensam i bilen. De skadade var troligen passagerare i husbilen.

Mycket tragiskt!! Tänker på en av mina vänner som somnade framför ratten i sin personbil, kom över på fel sida och frontade. Han överlevde och han berättade att de andra också överlevde. Men man vet ju inte om det stämmer.
Citera
2018-05-18, 13:59
Medlem
SeanAverys avatar
Kvinna är hemmahörande i trakten och dom i husbilen i Stockholmsområdet.
Citera
2018-05-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Kvinna är hemmahörande i trakten och dom i husbilen i Stockholmsområdet.

Har du någon mer info eller namn?
Citera
2018-05-18, 17:16
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Har du någon mer info eller namn?

Tyvärr inte, har inte hört något om vem det skulle kunna vara, och då bor jag ändå i trakten och är i samma ålder, löste någonannanstans "hemmahörande i Västsverige" så "trakten" kan ju vara luddigt
Citera
2018-05-18, 19:52
Medlem
MrColts avatar
Hoppas fler inser efter denna incident vilken fara dem utsätter sig för när man kuskar runt i dessa rullande "likkistor".
Hade paret i husbilen istället lagt sina pengar på en fin husvagn och en V90 skulle dem nog vara vid liv idag.
Citera
2018-05-18, 22:23
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColt
Hoppas fler inser efter denna incident vilken fara dem utsätter sig för när man kuskar runt i dessa rullande "likkistor".
Hade paret i husbilen istället lagt sina pengar på en fin husvagn och en V90 skulle dem nog vara vid liv idag.

Tar inte i Volvo ens med en tång utan Saab ska det vara, men det är OT.
Faktum är att många med husvagn inte vet vilket utrymme som behövs vid svängar mm.

Vi vet dock inte vem som orsakat olyckan än.. Faktum är också att tre har avlidit pga någons bristande beteende och det är mycket illa!!
Citera
2018-05-18, 23:52
Medlem
pedrens avatar
Frontalkrock på en låång raksträcka mitt på blanka eftermiddagen. Jag misstänker att sociala medier i den smarta telefonen distraherade någon av förarna, troligtvis den unga kvinnan.
Citera
2018-05-19, 02:40
Medlem
Vem är kvinnan? Jag är i samma ålder och med från trakten. Pm om ni inte vill lägga ut namn.
Citera
2018-05-19, 10:24
Medlem
Pensionärs par i husbilen. Då kan det ju lika gärna vara en stroke, hjärnblödning eller hjärtinfarkt på föraren av husbilen.

Citera
2018-05-19, 11:14
Medlem
Bilderna tyder på att personbilen har kommit över på fel sida. Olycksplatsen ligger mitt på en flygraka där man kan starta och landa Tp84 vid behov och vädret var perfekt. Ingen bländande sol mht tidpunkten. Oddsen på telefonfipplande bör ligga på 1,001, och då menar jag inte föraren av husbilen.
Citera
2018-05-19, 13:45
Medlem
Kan mycket väl vara att förare somnat vid ratten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in