2020-03-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SDs hus har varit avspärrat flera gånger, i samband med anhållan och häktningar. Det är avspärrat nu också.
Polisen byter till egna lås, ja.

Ahaa.. tack för svar!!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-08 kl. 00:58.
Citera
2020-03-08, 00:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
När blev det avspärrat?

Nu börjar jag bli för trött, men hittade uppgift om avspärrning SDs hus i
Aktbil 155, sid 48:

AVSPÄRRNING SD:S HUS

Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51

sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "

Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40

sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"

Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

Avspärrning---------------2019-08-27 08:58
Citera
2020-03-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbil 155, sid 48:

sid 63

sid 89

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

High five på den! Tack!!
Citera
2020-03-08, 01:28
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
High five på den! Tack!!

Så bra, att det hittades! Höll precis på att leta. Då går jag och lägger mig istället 😊👍🏻
Citera
2020-03-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Så bra, att det hittades! Höll precis på att leta. Då går jag och lägger mig istället 😊👍🏻

Gött med team work, liksom...😊
Gonatt!
Citera
2020-03-08, 07:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nu känner jag mig plötsligt osäker och vill inte sprida trådsanningar; men varför är JG inne i huset?
Han skickar väl meddelanden samtidigt till SD och fotot när han sitter på toa (i mörkret).

Det känns som en avrapportering på något vis.

Förklaringen han hade i förhör (?) var väl att ha ville hämta sker, sin cementblandare bl a för att han inte ville bli inblandad? Obs, kan vara helt fel minnesbild här. Mer en fråga.

Så JG var rädd att han skulle bli inblandad i sin egen cementblandare.

Han måste ha blivit mycket rädd för SD.
Citera
2020-03-08, 07:11
Medlem
Citat:
Aktbil 155, sid 48:

sid 63

sid 89

sid 115

Bra letat!

Undrar vilket datum brandlarmet utlöstes, grannarna som hört larmet verkar lite osäkra om det är den 15-16-17:e (i de förhör jag läst). Är det någon i tråden som hittat bestämt datum?

Förmodligen dagtid iaf eftersom det var grannar ute med hundar och konstaterat att JG var där (som känt igen hans hund Bella) som jag uppfattat det.

Någon har frågat JG varför han vad där och fått som svar att han ville hämta sina saker för att inte bli inblandad (vet inte om det är samma tillfälle som brandlarmet). JG har varit där vid flertalet tillfällen.

Om det var den 15:e, innan SD åker/cyklar till sitt 2:a förhör den dagen (vid 17-tiden till sen natt om jag kommer ihåg rätt) hade han försökt elda något? Svårt att förstå hur de kunde släppa SD isf. Dessutom verkar hans hus vara avspärrat under tiden han satt i förhör 20.06-22.51.

Vore väldigt intressant om någon lyckas hitta vilket datum brandlarmet gick.
Citera
2020-03-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jo precis. Hoppas han inser det själv. Men jag tror att SD kan sitta på diverse hållhakar på honom. Någonting utöver det vanliga gör att SD har/haft sån kontroll över honom, känns det som.

Okej såpass. Han skriver ju som ett barn.

När det gäller JG var det väl så att han ENDAST raderade konversationer i Telegram, den där hysch-hysch-appen som SD ville att folk skulle använda vid kommunikation med honom. För där kan det väl inte ha funnits några genanta uppgifter (porrsurfning mm) annat än sådana som berörde just SD? I vart fall inte särskilt många, att döma av vad de brukade prata om.

För det andra översätter man i stort sett alltid enbart till sitt modersmål, så hur JG skriver på svenska är inte så viktigt. Det är hans förståelse av svenskan och hur han skriver på engelska som är av vikt. Och en god grundutbildning, bra allmänbildning och fackkunskaper inom det område man ägnar sig åt är nödvändigt. Annars kan man lika gärna anlita Google Translate.
Citera
2020-03-08, 09:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
När det gäller JG var det väl så att han ENDAST raderade konversationer i Telegram, den där hysch-hysch-appen som SD ville att folk skulle använda vid kommunikation med honom. För där kan det väl inte ha funnits några genanta uppgifter (porrsurfning mm) annat än sådana som berörde just SD? I vart fall inte särskilt många, att döma av vad de brukade prata om.

För det andra översätter man i stort sett alltid enbart till sitt modersmål, så hur JG skriver på svenska är inte så viktigt. Det är hans förståelse av svenskan och hur han skriver på engelska som är av vikt. Och en god grundutbildning, bra allmänbildning och fackkunskaper inom det område man ägnar sig åt är nödvändigt. Annars kan man lika gärna anlita Google Translate.

Just därför var det ju litet extra komiskt att han på sin (numera nedlagda) hemsida för översättningstjänster titulerade sig "translater".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Just därför var det ju litet extra komiskt att han på sin (numera nedlagda) hemsida för översättningstjänster titulerade sig "translater".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Gudars ... det hade jag missat. Vad enastående pinsamt.
Citera
2020-03-08, 09:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu

Varför måste uppgifterna på Telegram beröra bara SD? De är två gifta män som konverserar där bakom ryggen på sina fruar. JG har troligtvis pratat om porrsurfande och detaljer och kanske skickat länkar till SD. Vem har sagt att själva porrsurfandet har skett inuti Telegram?
Citera
2020-03-08, 09:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Personligen misstänker jag att det inte bara är L*ena som är offer i den här historien. Jag misstänker att både HD och JG har blivit utsatta för manipulation och "hjärntvätt" under åratal. Jag läste någonstans att HD hade gjort två självmordsförsök under sina depressioner (om det var SD som sa det till någon?). Kanske inte stämmer, men helt klart har hon mått mycket dåligt.
Om någon av de två varit inblandade i mordet genom att undanhålla bevis eller värre, tror jag att det enbart beror på den inverkan SD har på andra människor.

Så här beskriver JG SD i ett förhör sept -19; A 150, s 322:
"Jerry uppfattar Stefan som rolig, intelligent, har kunskaper om mycket, ställer upp i vått o
torrt, hjälpsam, . Jerry vill tillägga att han aldrig sett Stefan arg förutom för 14 dgr sedan. Då
blev Stefan arg på Jerry. Jerrys hund sprang lös o jagade kaninen, Stefan blev då jättearg o
skällde ut Jerry. Stefan var väldigt saklig när han skällde på Jerry. Stefan visar inga känslor
förutom att vara glad o i vissa lägen är han oempatisk
. Stefan har även sagt att han ej sörjt
Lena för allt är så mycket, han hinner ej. Stefan är manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor .
"

Redan här visar JG att han hade kunskap om att SD är oempatisk och manipulativ.
Han borde ha slutat stoppa huvudet i sanden för länge sedan. Och insett att det är något allvarligt fel i relationen när han själv medger att han inte berättat graverande saker för polisen. Redan här gör han ett aktivt val. Sedan gör han ännu ett aktivt val när han raderar information inne på polishuset.

Vissa här inne försöker förminska hans handlande och få honom likna Nalle Puh.
Så j@vla infantil och lågbegåvad är han ju inte.
Han vet precis vad han gjort.

Oavsett nyväckta jubelkörer, ledda av ökända trollet Fotobuns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in