2020-02-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Tänk om SD och HD gick tillsammans iväg för att tala med LW när hon hade skickat den där tårtbilden på kladdkakehjärtat ?
Att de bestämde sig för att nu får det vara nog med fuffens och smyg när vi skall börja om från början med att åka på försoningsresa omkring otroheter och få livet att fungera framöver...

Kanske var lättare för HD att packa ner en plastpåse med blodiga damkläder som sen slängdes i någon amerikansk papperskorg ,men då funderar man ju på varför inte SD gav henne sina blodiga kläder ,som hon då lätt kunde packa ner inför resan?

Men vill inte tro att HD var med i det här bestialiska mordet ?
Det jag fetat:
Inte för att jag vill vara nån 'party pooper', men låt oss för all del inte glömma att HD med stor sannolikhet är här inne och läser 24/7!

Detsamma gäller givetvis för de andra som har hamnat i en svettig situation och av åkl är kallade att vittna.
Här på Flashback får de del av hur resonemangen går. Alltid lär de väl sig nånting kan jag tro..
Citera
2020-02-28, 22:18
Medlem
Ber om ursäkt om jag lägger in en fundering som kanske visar sig ha klargjorts på följande sidor (läser i kapp).

Kan dokumentet USA2018 vara delat med medresenären H*nna? Så att båda kan öppna, redigera och spara? Om hon hanterat dokumentet på sitt håll, skulle det i så fall kunna göras utan att något registreras i mgm:s synklogg? (Det här går ju enkelt att undersöka, så jag antar egentligen att det också har gjorts?!)

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag blir otroligt splittrad av att läsa denna gigantiska FUP, kanske inte enbart för att den är så stor, utan även för att det har varit rättegångsdagar. Och tråden växer.

Jag känner mig okoncentrerad och tar mig inte tid att sätta mig ner och läsa igenom en sak i taget, utan hattar från det ena till det andra.

Men jag tittade (lite) på det där. Nu blir det som med allt annat, jag orkar inte riktigt ta mig tiden det krävs för att gå till botten med det hela.

Brottsstycken av godbitarna:

Aktbil 163. sid 578

"Det enda uppenbara spåret av användning av Google Docs i nät"tid till kl.
23.34 är att dokumentet med namnet USA 2018.gdoc ser ut att öppnas kring
kl.17.53 samma dag, den 14:e maj 2018.
Om det sedan ligger öppet i webbläsaren går inte att säga men det är inte orimligt att det skulle kunna generera trafik mot internet eller lokalt i datorn så
länge det ligger öppet.
"

[...]

"I Stefans dator gällde frågan de händelser som sågs som webbhistorik relaterad
till Google Docs kring kl. 23.34.
Det är händelser som pågår under 5 sekunder, nämligen kl. 23.34.16 till och
med kl. 23.34.21, vilket kan ses i webbhistoriken från den forensiska undersökningen.
Liknande webbhistorik kan även ses kl. 20.29.15, under en sekund.
"

[...]

Googles Backup and syne har en egen loggfil kallad Syne _log.log i vilken
man kan få en uppfattning om hur ofta och intensiv och kontinuerlig synkroniseringen etc. är över tid. Loggfilen från aktuell dator redovisas som separat
bilaga begränsad till perioden 2018-05-14 till och med 2018-05-15.
Av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29
eller 23.34.
"

Slutsatsen är tydligen att det inte går att avgöra om någon sitter vid datorn eller ej 23.23

Jag vet inte om denna osäkerhet är något som försvaret kan använda som en invändning mot att SD saknar alibi enligt åklagarsidan för tiden för brottet.

Kanske som ett indicium om försvaret har lyckats hitta någon IT expert som har knäckt frågan om LW verkligen gick ut från dörren vid den tidpunkt 23.23 och anlände till brottsplatsen 23.25, eller om det kan skapas ett rimligt tvivel att det är en förskjutning på tiden.
Citera
2020-02-28, 22:18
Medlem
Citat:
Skönt att höra - då var hon ju iallafall inte medhjälp till otrohet utan oskyldig, på sin dödsdag !

Du var bekant med L? Tillåt mig tvivla.
Citera
2020-02-28, 22:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen detta är ju en jättekonstig händelse den 11-12 maj-18.

Aktbilaga 145, sid 13-14.

Båda poliserna reagerar på hans underliga beteende.

Nu har jag ingen koll ännu, men jag misstänker att här är L*ena ute och flackar runt. En vända som jag minns är att hon rundar hörnet Rättarevägen och är på väg mot Vivallaskogen. Är det där hon ropar Hallå, hallå jag är vid Fågelbärsgatan?

Och här är ju gång/cykelbron åter i fokus.
Poliserna blir så misstänksamma mot SD att de t. om ber honom visa händerna!!! När händer det när man ringer in för att få hjälp?

Lägg märke till min fetning:

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser
ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under
jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut
händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande
som jag ser under hans jacka.

Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel.
"

Det verkar lite konstigt också när de gör slagning på mannen som säger att an bor i Vivalla (!), det verkar ju inte som att han uppger sin verkliga identitet!

Pannlampa har han på sig också! Ingenting stämmer med denna man, säger polismännen.

Ja, det verkar ju mer än märkligt....

Jag är ledsen att polismännen inte bad om identifikation av SD och att de inte kollade under jackan.

Jag tror nämligen att han hade det hårda mordvapen under jackan som han mördade L*ena med. Men det får vi aldrig veta.

Tänk hur mycket konstiga uppdrag poliserna får åka på.

Sån märklig historia!

Jag har nu fortsatt att läsa Aktbilaga 145 (och inget annat...) och är inne på SD:s telefon/mobil/chatt/dator/ whatever.

LW kontaktar mycket riktigt SD med flera sms och övrigt strax vid 00.08 den 12/5
Det står "Hallå" flera gånger, dock ingenting om att hon är på Fågelbärsgatan, vilket framgår av hennes egen mobil/dator etc-lista.
Han svarar inte.

Vi ett av hennes försök står det att sms:et kommer från "mamma" - vilket ibland betyder LW och ibland kan betyda HD, så vitt jag kunnat utröna. På de andra inkommande sms:en, ej besvarade står det hennes namn.

För att få dit poliserna ringer han ett flertal (kan ju också vara att de redovisas som ett större antal än de är, för det går bara sekunder mellan dem) samtal både till 112 och 114 14. Detta sker ca 00.32

Han påstår ju att han varit "på krogen" när han träffar poliserna, men av historiken på chatt mm verkar så inte ha varit fallet.

Det finns i just denna del av SD:s och LW:s kontakter inte något som tyder på att de skulle ha bokat träff.
Men förmodligen kan det ha skett via något annat medium/forum/kanal.
Och att han inte svarar när hon flera gånger skickar sms verkar ju skumt - om han inte helt enkelt har lurat dit henne.

Något större sömnbehov verkar han inte ha, SD.

(Tror för övrigt att sidnumreringen skiljer om man kollar via Minfil eller Jottacloud. Eller nåt. Jag har nämligen polisrapporterna på sid 24-25. Och nu har jag tittat noga )
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-02-28 kl. 22:28.
Citera
2020-02-28, 22:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du var bekant med L? Tillåt mig tvivla.
jo jag var vän med henne ,men inte med något intimt utan enbart som sportkompis .Jag ska ta bort det som jag skrev ,för det är inte bra ord ,var menat som satir mot gärningsman ,så att den förstår hur illa han gjorde denna kvällen då hon mördades för då var hon helt oskyldig på alla sätt och vis ,förstår du mig då ?

Att hon inte hade någon som helst anledning att mördas där och då .Och vill en person inte vara otrogen mot sin fru då går den hem till sig och struntar i att ta på en annan kvinna gift som ogift ,inget tafs alls är vad som gäller om man vill vara fortsatt gift .Så tycker jag...
Citera
2020-02-28, 22:27
Medlem
landbandys avatar
Om jag blir ansedd att inte känt L*ena så är det ingen ide att jag fortsätter skriva härinne ,då blir både jag och min fru för ledsna,vi gillade henne och eftersom ingen utav oss satte oss i erotiska situationer med någon utav dessa personer så kunde vi ju leva som man lär ; TILLSAMMANS med vanligt folkvett och med social vänskap på vanliga grunder när det gäller sport och vanlig fritid...

Tack för mig ViggosRos.
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 22:33.
Citera
2020-02-28, 22:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl motstridigt att hon å ena sidan pratar om att avsluta helt men sedan ber SD lämna sin hustru i hotellrummet för att prata med Lena och skicka bilder? Lena ska alltså då lämna sin partner ensam i Norge för att smygprata med SD också.

Jag tycker det är dubbla signaler. Dessutom går SD med på det om jag inte minns fel. Båda ger varandra motstridiga känslor hela tiden. Svårt att veta vad som är sant och inte, till slut.

Nu är det inte så att hon pratar om att avsluta helt. Så en osanning igen från dig. Detta är vad hon skriver:

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Ser inget motstridigt alls. Däremot så är detta väldigt unikt för att vara LW, att uttrycka sig så här. Det i kombination med när i tid hon skriver det, och att det berör Norgeresan: Det är, när vi nu vet hur svartsjuk Steffe kunde vara (exempelvis vid ofredandehändelsen), väldigt talande. Jag ser det som den sannolika dödstöten för SD:s del, med en redan full ryggsäck av hat från långt tillbaks i hans liv, tappade han allting. Vi vet ju nu att det krävdes väldigt lite för att provocera honom överhuvudtaget. Han påminner på det sättet bl.a om Martin Jonsson som mördade sitt ex Lotta.
Citera
2020-02-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra skrivet om det jag förväxlat med narcissism. Det är utmärkt att Lena framställs som hon var. Endast så blir hon ren och mänsklig.

Det var en syn på LW, "extra-dotterns", MEN nu har jag läst mer och längre i FUP och är väldigt tveksam om dess riktighet över huvud taget.

Rekommenderar FUP.
Citera
2020-02-28, 22:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Om det nu var så att han ursprungligen skulle mörda Lena i skogen den här kvällen (och därför först ville ringa och tipsa polisen om det galna ungdomsgänget som härjade) antar jag att han lade de planerna på is efter att ha blivit diskrediterad av poliserna (och som till och med tycktes anta att han bar vapen).

Förmodligen var SD inte beredd på att springa in i poliserna då han skulle ut och döda Lena i skogen. När han ändå gjorde beslutade han hastigt och lustigt (och ogenomtänkt) att berätta att han var den som larmat, i syfte att ge fler detaljer om ungdomsgänget. Denna oförutsedda situation ledde dock till att han därefter tvingades improvisera fram ett antal ytterst ogenomtänkta svar på polisernas följdfrågor. Efter att SD lämnade poliserna förstod han därför att han framstått som en galning och att om Lena skulle bli mördad i skogen denna kväll skulle "token med pannlampan" vara den förste att bli misstänkt, snarare än något ungdomsgäng.

Ja, han måste ju ha märkt att poliserna blev otroligt misstänksamma mot honom. Särskilt när de bad honom visa sina händer för att sedan be honom gå hem. Ungefär som man behandlar ett psykfall eller ett fyllo. De tog honom inte på allvar.

Det var inte läge riktigt att utföra mord och få någon att tro att det var "hotfulla män" i skogen.
Citera
2020-02-28, 22:33
Medlem
Citat:
jo jag var vän med henne ,men inte med något intimt utan enbart som sportkompis .Jag ska ta bort det som jag skrev ,för det är inte bra ord ,var menat som satir mot gärningsman ,så att den förstår hur illa han gjorde denna kvällen då hon mördades för då var hon helt oskyldig på alla sätt och vis ,förstår du mig då ?

Att hon inte hade någon som helst anledning att mördas där och då .Och vill en person inte vara otrogen mot sin fru då går den hem till sig och struntar i att ta på en annan kvinna gift som ogift ,inget tafs alls är vad som gäller om man vill vara fortsatt gift .Så tycker jag...

Hade det varit bättre om hon mördats en annan kväll, menar du? Vid ett tillfälle då hon inte varit "oskyldig"?
Citera
2020-02-28, 22:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Ber om ursäkt om jag lägger in en fundering som kanske visar sig ha klargjorts på följande sidor (läser i kapp).

Kan dokumentet USA2018 vara delat med medresenären H*nna? Så att båda kan öppna, redigera och spara? Om hon hanterat dokumentet på sitt håll, skulle det i så fall kunna göras utan att något registreras i mgm:s synklogg? (Det här går ju enkelt att undersöka, så jag antar egentligen att det också har gjorts?!)

Intressant tanke.
Jag tänker som du, att det redan har kollats upp.

Be inte om ursäkt!
Vi är många som inte är tillräckligt insatta.

Alla som kan bidra med tankar är värdefulla!

Och jag tror också att vi är många som ligger efter och försöker läsa ikapp!
Citera
2020-02-28, 22:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade det varit bättre om hon mördats en annan kväll, menar du? Vid ett tillfälle då hon inte varit "oskyldig"?

Neeeej för tusan !
Hon skulle ALDRIG ha fått blivit mördad!!Varför?? -den som gjort det är den mest elaka person jag varit med om förutom Hitler då ....

Finns ingen som skall behöva bli mördad ,finns ju lagar på att även om en persons nämaste blivit mördad utav någon -så säger lagen att denne person får inte ge igen ,att hämnas genom att mörda tillbaka,att mörda den som utfört mordet ,ej heller någon i dess närmaste släktskap ,ej heller mörda någon random bara för att man är helt utom sig för att en nära person i ens liv blivit dödad .Då blir det fängelse direkt ,finns inget försvar för sådant.
Tänk vad många som mördat varandra om inte lagar funnits ,det hade legat lik överallt ...

Att döda någon är helt fel ,spelar ingen roll vad den som dödat har för ursäkt,FINNS INGEN ursäkt för ett sådant beteende ,alla människor har rätt till sitt liv och om man inte kan tala med varandra omkring en händelse och genom kommunikation lösa problemet så gott det går ,då är det färdigt för fängelse .
Att vara en human människa är just förmågan att kunna hålla schack på sina beteenden så att ingen annan människa blir dödad.

Du vet vad jag menar.

Sen att maffior håller på och hotar familjemedlemmar hit och dit är inget som jag vill ta till mig .
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in