2020-02-14, 14:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har långt tillbaka i tråden itererat med jämna mellanrum, att när man stiger ut på den anbringade sten-platts-beläggningen strax utanför L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes tidigare bostadsrätt och sedan där ifrån går ut på vägen som löper förbi soprummet sett på vänster sida och vidare fram till Byalagsgatan och fortsätter sedan fram till Byalagsgatan 2 A och dem bostadsrätterna och sedan vidare fram till infarten till Rättarevägen 1 till och med nummer 9 ... när man sedan är stående på Rättarevägen nummer 9 och går upp för den lätt diagonalt lutande vegetationen [gräset] till vänster sett då man står på Rättarevägen nummer 9 och slutligen fram till mordplatsen bakom bullerplanket, så är det 160 meter, jag fick det till 161 meter då jag och min kollega mätte upp sträckan.

Detta gällande att avståndet mellan L*na Wesströ*m:s bostadsrätt och fram till brottsplatsen är minst 160 meter är fullständigt korrekt, vilket jag i min tur fått påpekat många gånger som en ren lögn.

Mvh/ @JokerMannen
Fast inom geocahing räknas väl fågelvägen och det du beskriver är gångvägen.
Citera
2020-02-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det stämmer, men jag såg det som bevisning mer än indicium. Det verkar som att sår på ben inte kunnat vara äldre än 3 dygn, och att det finns bild på sår på SD:s ben den 10 maj. Jag antar att SD hävdar att dessa är de sår som hittades under kroppsbesiktningen. Förmodligen gjordes denna kroppsbesiktning den 15 maj. Så det är ju en skillnad i tid där på 2 dygn isåfall.

Ok, kanske mer bevisning över det.

Men detta då (sid 8): SD lånade en vattenspridare av en granne (22/5), bevis el indicium?🤔
Citera
2020-02-14, 14:43
Medlem
Citat:
Åklagaren meddelar vid pressträffen att inga ögonvittnen finns till själva mordet, och bevisning kan inte utesluta någon annan. Det finns dock inget som pekar på att någon annan varit delaktig i mordet. Hon meddelar även att tillhygget är ej hittat.
Snart ska NA intervjua spaningsledaren också ska bli spännande vad han har att säga.
Citera
2020-02-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur NA 24 maj -18:
"Fyndplatsen ligger bara 160 meter från kvinnans bostad, enligt N*rikes Al*ehanda."

Okey ! vi utgår från 160 meter uppmätt mellan L*na Wesstr*m:s tidigare bostadsrätt och brottsplatsen bakom bullerplanket.

Efter som jag vet exakt vad L*na Wesstr*m:s avlidna kropp låg placerad på marknivå vid det då aktuella tillfället fick jag det till 160 + 1 meter, det vill säga totalt 161 meter, men absolut kan mätningen ha blivit felaktig ... då gjord av mig och min kollega.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-14, 14:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, kanske mer bevisning över det.

Men detta då (sid 8): SD lånade en vattenspridare av en granne (22/5), bevis el indicium?🤔

Jag förstod inte den riktigt faktiskt. Men nu kom jag på att storstädningen SD gjorde i sin bostad är ju ett indicium. Tack för att du hjälper mig! Men var det en vattenspridare, var det inte en vattenslang? Då tänker nog åklagaren att SD tvättat kläder, och det är ju ett till indicium.
Citera
2020-02-14, 14:47
Medlem
Hörrni, hur gör vi för att få tag på protokollet? Verkar som att varenda jävel som överklagat får avslag.
Citera
2020-02-14, 14:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Snart ska NA intervjua spaningsledaren också ska bli spännande vad han har att säga.

Har tyvärr inte möjlighet att rapportera därifrån mer. Kan du?
Citera
2020-02-14, 14:49
Medlem
Citat:
Jag förstod inte den riktigt faktiskt. Men nu kom jag på att storstädningen SD gjorde i sin bostad är ju ett indicium. Tack för att du hjälper mig! Men var det en vattenspridare, var det inte en vattenslang? Då tänker nog åklagaren att SD tvättat kläder, och det är ju ett till indicium.

Har bara skumläst/noterat lite. I beslag har de från SD tagit ett vattenlås, en vattenslang och diskborstar (bla).
Men han har tydligen också lånat en spridare.
Citera
2020-02-14, 14:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så vitt jag förstår är det som EGT pratade om inte någon sorts vetskap, utan ett exempel. Tydligen är det inte något ATT ett baseballträ är försvunnet. Spekulationer har en tendens att bli handfasta sanningar. Jag tror Ozzie försöker göra det till en sanning, trots att EGT ärligt säger att det inte handlar om annat än exempel.
ja så har jag också förstått det, ett exempel alltså. Hen försökte, som experiment, lansera en golfklubba också men den fick aldrig fäste i tråden.
Citera
2020-02-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Hörrni, hur gör vi för att få tag på protokollet? Verkar som att varenda jävel som överklagat får avslag.
Går inte. Du får antingen köpa den eller läsa på plats.
Citera
2020-02-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Går inte. Du får antingen köpa den eller läsa på plats.

Därav frågan ”hur vi gör”, någon som planerat att kraftsamla och beställa hem det trots kostnaden? Ingen som känner någon som känner någon som kan läcka protokollet?
Citera
2020-02-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo då min gode vederbörande, jag förnekar icke ditt påstående, vad jag sade eller rättare sagt skrev, var att en person högst troligen suttit gömd bakom vegetationen [träden] nära angränsande vid infarten till Rättarevägen och sedan helt plötsligt hoppat ut från sitt gömställe och därefter rusat fram bakom L*na Wesstr*m:s ryggtavla och överraskat henne då hon stod öga mot öga med Gärningspersonen, det vill säga, greppat fast L*na Wesstr*m:s armar bakifrån och därnäst hjälpt Gärningspersonen att dra eller släpa in offret bakom bullerplanket, därefter har den ena personen hållit fast offret:s armar medan den andre personen slog ett otroligt kraftfullt slag på offret:s huvud så vederbörande föll direkt till marken och slutligen därefter lämnade medhjälparen platsen och den då kvarvarande Gärningspersonen fortsatte sedan sin slutliga dödsmisshandel av offret.

Jag tror att det kan ha varit HD, men det kan lika väl ha varit JG eller någon annan, jag är väldigt övertygad om att Gärningspersonen hade en tillfällig medhjälpare.

Mvh/ @JokerMannen

Ja ok jag förstår hur du tänker här men hur tror du då att SD:s sperma hamna på Lenas kjol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in