Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-17, 11:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Jag googlade lite, och jag kan ha jättefel. Och jag sitter på jobbet. Men hade han inte ett jordbruk?

Min googling är att nån avgift betalas varannan månad. Jag länkar till texten. Men det här att gripa efter det så kallade halmstrået.

https://books.google.se/books?id=aIhylMx1aQEC&pg=PA133&lpg=PA133&dq=utbeta lning+varannan+månad&source=bl&ots=tHCzh5AgG0&sig= BTlIkTgBuuL8Iyg8eB0NXOkJkcQ&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEw iEwqaFtYzbAhUBliwKHYzcDUQQ6AEwBXoECAMQAQ#v=onepage &q&f=false
Det behöver inte alls vara dumt tänkt: dottern (och frun?) rider och det kanske kostar skjortan, framförallt om han spelat bort pengar, han vill att hon ska betala --> tjafs.
Citera
2018-05-17, 11:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En fredag, en tisdag och en söndag. Kanske tjat om spelande eller liknande, eller bara slumpen...

Du har rätt, jag tänkte inte på att det var olika veckodagar.

Nå, det kanske blir lite väl intimt. Somligt måste man kanske överlåta på fantasin.
Citera
2018-05-17, 11:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Stackars den 14-åriga dottern, vilket slut på den här terminen. Man får "hoppas" att det har varit hemskt under våren, så att det nu är lugnt och hon kan slappna av

Ja, han har med all säkerhet varit aggressiv och otrevlig fler gånger än de gånger han har hotat och misshandlat. Har förmodligen varit väldigt stormigt hemma. Så även om det är hemskt att få sin pappa anhållen, är det äntligen någorlunda lugnt och tryggt hemma för 14-åringen och hennes lillasyster (ålder okänd).
Citera
2018-05-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
1. Misshandel 2018-01-12
2. Misshandel 2018-03-12
3. Misshandel och olaga hot 2018-05-13
Verkar vara Dr. Jekyll och Mr. Hyde vi har att göra med. Den 6 mars skriver han detta om sin fru på instagram.

"kristianhuselius Idag fyller den snällaste, finaste, varmaste och snyggaste människan 40 år. Hon är inte bara Sara utan även bästa mamman till fina ****** och ****. Dagen är din. Älskar dig! ❤️"

Här poserar han nöjt med ett annat slusk, nämligen Anders Timell.
https://www.instagram.com/p/BJV9xZ6g3ba/?hl=sv&taken-by=kristianhuselius
Citera
2018-05-17, 11:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Är det vanligt att målsägaren är sekretessad i sådana här ärenden?
(Om det vore dottern skulle jag förstå)
Citera
2018-05-17, 11:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinskatten
Ännu en TV4 medarbetare

En helt riktig, men kraftigt underskattad, iakttagelse Men det var iofs länge sen som Huselius medarbetade om jag har det här rätt. Flitigt förekommande i TV4-sammanhang som tipsexpert. Vilket han också lär ha varit. Många pengar in. Men kanske ännu mera ut? Vem vet? Vi lär få veta om sinande penningpung har med den eländiga historien att göra
Citera
2018-05-17, 11:31
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Ja, numera är det snarare regel än undantag.
Citera
2018-05-17, 11:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vet man att det inte är dotter?
Citera
2018-05-17, 11:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var därför jag frågade hur vanligt det är... gud förbjude att det är lilltjejen som är BO.
Citera
2018-05-17, 11:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Verkar vara Dr. Jekyll och Mr. Hyde vi har att göra med. Den 6 mars skriver han detta om sin fru på instagram.

"kristianhuselius Idag fyller den snällaste, finaste, varmaste och snyggaste människan 40 år. Hon är inte bara Sara utan även bästa mamman till fina ****** och ****. Dagen är din. Älskar dig! ❤️"

Här poserar han nöjt med ett annat slusk, nämligen Anders Timell.
https://www.instagram.com/p/BJV9xZ6g3ba/?hl=sv&taken-by=kristianhuselius
Och han verkar ha spelat på hästar för stora belopp (kanske välkänt för alla, inte alls min grej) och vann t ex 1,3 miljoner 2015:
Citat:
Kristian Huselius spelade nämligen in över 1,3 miljoner, då han satte två V86-system, kan Trav365 berätta
https://www.expressen.se/sport/trav/tittarna-blev-blasta-pa-huselius-miljonjubel/

Man kan tänka sig att stämningen i hemmet kan skifta ganska kraftig om den ena i hushållet spelar för stora belopp. Vinner man 1,3 miljoner och fortsätter att spela kommer man sannolikt också förlora 1,3 miljoner någon gång...
Citera
2018-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinnofridskränkning innebär brott mot en kvinna med vilken mannen har varit samboende under äktenskapsliknande former.
Citera
2018-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Det var därför jag frågade hur vanligt det är... gud förbjude att det är lilltjejen som är BO.

Hoppas det inte är på det viset. Då blir det här ännu grisigare.

Men han dolde sig under en filt på häktningsförhandlingen. Det kan kanske förklara det beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in