2018-05-20, 05:46
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tragiskt att hans två döttrar.....

Pantade jävla idiot hur fan tänker du när du lägger ut namn på dom? Redigera inlägget för fan
Citera
2018-05-20, 06:19
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fast vad du går på för fakta kan vi ju diskutera. Du tycker alltså att om man är väldigt full så ska man komma ihåg exakta klockslag för allting som har hänt under en kväll? för annars är det man säger inte trovärdigt?

Och att hon sa att dom var på henne hela tiden kan ju faktiskt vara som så att dom var på henne hela tiden innan hon tappade medvetandet, sen vaknade hon upp och ser två personer som håller på med henne sexuellt och slocknar igen.

Ser du inget konstigt med att hon trodde att dom uppgav till polisen att det var två stycken som höll på med henne men polisen upplyser henne att det var tre män i videon. Och hon fick en chock. Det om något tyder ju på att hon inte ljuger om att hon var väldigt full/drogad. Det styrker ju att hon inte mindes mycket av det som hade hänt.

Du har dessutom skrivit 25 inlägg, de flesta i den här tråden. Liknande en annan person i den här tråden som också tokförsvarar KH.

Citat:
Ursprungligen postat av forgetfulsin
Har äntligen läst igenom den här tråden nu och är jävligt less på alla slutsatser som bara dras fram från ingenstans.

Angående den presumtiva våldtäkten 2005:
I flera uttalanden så framgår att vårdpersonalen vid undersökning inte fann några tecken på våldtäkt. Det är många som skriver här att undersökningen gjorde att man misstänkte våldtäkt - nej, hennes berättelse i samband med att hon sökte vård gjorde att man kontaktade polisen, vilket är standardförfarande vid minsta tanke om sexuellt övergrepp. Själva den fysiska undersökningen visade dock inga spår.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10543887.ab

Den utsatta tjejen har också lämnat olika berättelser som inte går ihop, vilket är en av anledningarna till att hennes berättelse inte sågs som trovärdig. Jämför till exempel hennes uttalanden i den här artikeln från 12 feb 2005:

https://www.expressen.se/sport/hocke...ig-hela-tiden/

Med det här uttalandet från den 15 feb 2005:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10545110.ab

Hon ändrade sin historia flera gånger. Att de ska ha "börjat våldta henne" vid 02.30 stämmer inte med kvittot hon har från att hon köpte dryck vid 02.27 fortfarande på nattklubben. Först minns hon alltså allt väldigt ingående med klockslag och att det pågick hela natten, några dagar senare har hon plötsligt bara 3 sekunders minne från natten? Jag vet att chock och liknande kan påverka efter traumatiska händelser, men ingenting tyder på att det här var en sådan situation.

Utredningen lades ned eftersom det inte fanns några tecken på att brott begåtts. Spelarna delgavs aldrig misstanke om brott och var alltså aldrig ens misstänkta (även om de givetvis förekom i utredningen, något annat vore olämpligt).

I det här landet är man oskyldig tills motsatsen bevisats, det är en grundläggande rättssats. Sedan kan man självklart ha egna åsikter om vad man vill, men att uttrycka att KH vore en våldtäktsman eller liknande har ingen grund, det är snarare förtal.

Och nej, jag har ingen idoldyrkan, vet knappt vem det är. Är dessutom kvinna och hatar varenda jävla ansats till våld, särskilt mot utsatta kvinnor, men man måste för fan gå på fakta.
Skärpning i denna tråd.

I mitt föregående svar blev några ord fel, skriver från mobilen.

”Ser du inget konstigt med att hon trodde att dom uppgav till polisen att det var två stycken som höll på med henne men polisen upplyser henne att det var tre män i videon.”

Skulle vara:
Ser du inget konstigt med att hon trodde att dom var 2 personer som höll på med henne men polisen upplyser henne om att det var 3 män i videon.
Citera
2018-05-20, 07:28
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Pantade jävla idiot hur fan tänker du när du lägger ut namn på dom? Redigera inlägget för fan
Pantade idioter är nog snarare de (framförallt två) skribenter som med full styrka sprider lögnerna om våldtäkt för 13 år sedan i c:a 10% av trådens närmast papegojliknande upprepande inlägg!

KH reser normalt runt och är med på de flesta cuper/tävlingar där tjejerna medverkar. De hör till Sverigeeliten i sin sports resp årsklass, och besväras av frågor från omgivningen kring pappas bortovaro, och om det är sant som nu skrivs på nätet.
Problemet är inte de maskerade namnen, som inte är sökbara via Google, utan alla de lögner om våldtäkt 2005 som nu sprids kring en person, som i ett aktuellt ärende om misstänkt kvinnofridsbrott får namnet utskrivet i klartext, innan han har dömts i en rättslig prövning, och får stå ut med integritetsförlusten för att han är en känd person.

Det här hände för 13 år sedan, och i dagsläget har vi lyckligtvis en annan syn på (både moralisk och juridisk) hur sexuell samvaro bör hanteras.
Det betyder inte att vi kan applicera dagens juridiska värderingar när vi i en återblick ser på vad som juridiskt betraktat hände då.
Citera
2018-05-20, 07:46
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Pantade idioter är nog snarare de (framförallt två) skribenter som med full styrka sprider lögnerna om våldtäkt för 13 år sedan i c:a 10% av trådens närmast papegojliknande upprepande inlägg!

KH reser normalt runt och är med på de flesta cuper/tävlingar där tjejerna medverkar. De hör till Sverigeeliten i sin sports resp årsklass, och besväras av frågor från omgivningen kring pappas bortovaro, och om det är sant som nu skrivs på nätet.
Problemet är inte de maskerade namnen, som inte är sökbara via Google, utan alla de lögner om våldtäkt 2005 som nu sprids kring en person, som i ett aktuellt ärende om misstänkt kvinnofridsbrott får namnet utskrivet i klartext, innan han har dömts i en rättslig prövning, och får stå ut med integritetsförlusten för att han är en känd person.

Det här hände för 13 år sedan, och i dagsläget har vi lyckligtvis en annan syn på (både moralisk och juridisk) hur sexuell samvaro bör hanteras.
Det betyder inte att vi kan applicera dagens juridiska värderingar när vi i en återblick ser på vad som juridiskt betraktat hände då.

Men så fortsätter du skriva ut personliga saker om flickorna. För helvete lämna dom utanför det här!
Först skrev du ut hur gamla dom är, och precis vad hans barn heter och nu säger du att dom tillhör sverigeeliten osv. Förhelvete tänk lite innan du skriver. Du kunde bara ha skrivit ”hans barn”. Varför uppger du så mycket information om dom?

Det är ingen av oss andra som har dragit in hans barn i det här och inte gett några upplysningar om dom. Men du gör det!
Citera
2018-05-20, 08:03
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:

Och vad menar du? Att vi har en annan moralisk och juridisk syn på hur sexuell samvaro bör hanteras? Hävdar du att för 13 år sedan inte var så farligt det som KH och hans polare gjorde?

Och det låter på dig som att det är synd om KH när du skriver att han får stå ut med integritetsförlusten för att han är en känd person.

Jag ogillar starkt godhetsryttare i klass med Shyffert och du verkar tillhöra den skaran när du anser att vi andra gör fel men det är DU som skriver ut exakt vad hans barn heter, hur gamla dom är och ger på tok för många ledtrådar till vad dom barnen utövar för idrotter.
Precis som att du försöker skryta med att du känner dom personligen men du inser inte att du skadar dom genom att uppge så mycket information om dom.
Citera
2018-05-20, 08:38
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Har du någon förståelse för att "spöa upp" någon överhuvudtaget? En familj kan vara ett fängelse på många sätt och det är inte alltid som massan tror. I detta fall är det väl dock så att den misstänkte har problem med sig själv och agerar utåt. Naturligtvis råder det en fysisk obalans, men att slå någon har mer med oförmåga att hantera situationer än med styrka att göra. Man slår inte någon bara för att man är starkare, man slår någon för att man inte är som folk i allmänhet. De flesta slåss aldrig.

Jag har alltid fått delade känslor när jag sett KH i olika sammanhang. Det är något som inte stämmer i grunden där. Han förefaller ofta vara en skuggfigur av sig själv.
Ja jag kan ha förståelse för att man ”spöar upp” någon även om jag inte tycker att det är rätt.

Sen tror jag också att han har problem. Jag läste någonstans att ”stjärnor” kan få en hel del problem när dom inte längre är i rampljuset. En ren gissning från mig är att han är för stolt att söka hjälp.
Kan tänka mig att livet som firad stjärna till att ”bara” vara någon som helst är ganska stort.
Citera
2018-05-20, 08:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Ja jag kan ha förståelse för att man ”spöar upp” någon även om jag inte tycker att det är rätt.

Sen tror jag också att han har problem. Jag läste någonstans att ”stjärnor” kan få en hel del problem när dom inte längre är i rampljuset. En ren gissning från mig är att han är för stolt att söka hjälp.
Kan tänka mig att livet som firad stjärna till att ”bara” vara någon som helst är ganska stort.
Jo, sannolikt har han en kontrollerande(?) och utåtagerande aggressionsproblematik som han inte vågat söka hjälp för. Ett mått av aggressivitet är såklart bra i rinken, men väl av plan bör den kanaliseras åt annat håll, annars hamnar man till slut bakom lås och bom. Han hade precis alla materiella och familjemässiga/sociala möjligheter i världen att leva ett väldigt bra familjeliv, men nu blev det inte så, i alla fall inte än på ett bra tag...
Citera
2018-05-20, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Eftersom rättsväsendet i dagsläget är upplysta gällande den komplexa fråga när det gäller partnervåld, så tror jag inte försvaret skulle tjäna något på att fråga varför hon inte sökt hjälp eller så.
Det finns en del forskning som visar på att skammen är stor att ens berätta att sin partner bankar och slår på en. Dessutom är det en process som tar den tid det behövs, och många anmäler inte ens utan lever med det under lång tid så tillvida att det blir deras normala vardag. S har tagit steget och förväntas att genomgå en tuff förhandling där hon återigen ska genomlysas och nagelfaras om det våld han utsatt henne för. Så försvaret ska istället sikta in sig på bevisdelen om det finns luckor i den dvs. Detta jävla sinnessjuka resonemang om varför en slagen kvinna som hotas till livet inte går direkt och inte söker hjälp osv är mer komplex än så här.'

Tre misshandelstillfällen och ett olaga hot står det i häktningsframställan. Det kan bli mer det vet vi inte.

Självklart försvaret skall ta upp varför hon inte tagit kontakt tidigare. Det hade ju hänt i flera ggr tidigare. Dessutom ger hon kärleksförklaringar mitt uppe i påstådd ” misshandel”.

Det här låter mer som ett gräl som gått överstyr..och att grannarna ringt polisen.
Citera
2018-05-20, 10:39
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Måste säga att du närmast verkar besatt utav KH:s moralisk och etiskt vidriga uppförande 2005 både emot Sara som han då bedrog, och alla de fans som förväntade sig att se hans insatser i landslaget för 13 år sedan!

Du har upprepat samma fraser om våldtäkt nu i över 80 inlägg, och dussintals inlägg har varit på en så låg nivå att de har tagits bort.

KH är häktad nu, och jag ser fram emot vad den rättsliga prövningen kommer att leda fram till för resultat.

Det hans barn nu sannolikt har fått frågor om eller hört ifrån kompisar, och kanske även hört föräldrarna bråka om i hemmet, förstärks nu även av tragiken i lögner om våldtäkt (år 2005) på nätet.

Tragiskt att hans två döttrar xxxxxxxx nu i sina mobiler Googlar farsans namn och får se fake-news om våldtäkter, innan fakta om KH kommer fram i den rättegång där åklagaren har tillräckligt på fötterna för häktningen rubr. på sannolika skäl misstänkt.

Jag ser ner på alla män (oavsett orsak) som utövar fysiskt och/eller psykisk våld emot kvinnor.

Det är stor skillnad på att spekulera i olika händelseförlopp, eller att likt världens politiska diktatorer leka domare och genom en nyck utfärda straff och skuld på enbart känslomässiga grunder.

Heder åt DreamTwister, Lonnrot och många många andra som gjort sitt bästa för att den här tråden, med misstankar om ett mycket allvarligt kvinnofridsbrott, inte ska betraktas som en urspårad trams- eller chattråd.

Hur kan man vara en sån skitstövel som du är nu när du nämner döttrarnas namn här. Hur tänker du då?
Vad får du ut av det? Svar: ingenting förutom att du gör dessa två oskyldiga tjejer illa. Det är två väldigt fina tjejer och de behöver inte detta.
Det finns saker man inte ska göra och att namnge barn är inte ok någonsin.
Det har inget att göra med att deras föräldrar är osams och de kan inte heller påverka att deras pappa är känd.
Vilken pissråtta du är och det är inte ofta jag skriver såna här inlägg.

Hoppas någon moderator raderar ditt inlägg.
Senast redigerad av Krickedixan 2018-05-20 kl. 10:48. Anledning: Felstav + tillägg
Citera
2018-05-20, 10:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Du behöver inte outa tjejerna ännu mer.
Är du så dum? Tänk om det varit dina barn och vad KH gör på sin fritid med tjejerna hör inte till tråden på något sätt.
Det är inte intressant och det enda du gör är att skada dem.

Finns det ingen moderator här?
Citera
2018-05-20, 11:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hur kan man vara en sån skitstövel som du är nu när du nämner döttrarnas namn här. Hur tänker du då?
Vad får du ut av det? Svar: ingenting förutom att du gör dessa två oskyldiga tjejer illa. Det är två väldigt fina tjejer och de behöver inte detta.
Det finns saker man inte ska göra och att namnge barn är inte ok någonsin.
Det har inget att göra med att deras föräldrar är osams och de kan inte heller påverka att deras pappa är känd.
Vilken pissråtta du är och det är inte ofta jag skriver såna här inlägg.

Hoppas någon moderator raderar ditt inlägg.
Varför tar du i ända från tårna? Han maskade namnen vilket gör att de inte är googlingsbara. Den som vill hittar enkelt deras sport och omaskade namn så ta det lugnt.
Citera
2018-05-20, 14:32
Medlem
Här kikar man in, ser att det är flera nya sidor och tänker att något nytt har framkommit. Något intressant att drista. Nej, då är det en flera sidor lång pseudodebatt om huruvida det var ok att nämna om anhöriga till KH utövar en sport eller inte 😳 Jag trodde inte tråden kunde bli sämre. Grattis!

OnTopic: Vad är det egentligen som krävs för att bli häktad på sannolika skäl för misshandel. Räcker det med att käringa hans har vittnat om att han har gjort det eller har de kanske några SMS eller liknande som innehåller hot, som han ju också misstänks för i samband med sista misshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in