Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-15, 14:46
Medlem
Tjena. För att dra en historia kort så är jag förbannad och samtidigt ledsen av att ingen verkar lyssna på mig inom vården då jag har ropat på hjälp redan sedan förra året. Jag hör en röst i mitt huvud, min demons röst. Min demon/monster har funnits i mig sedan förra året och gör mig allt mer sjuk ju mer tiden går tyvärr. Han är otroligt narcisstisk och säger hela tiden att jag är utvald och att "vi" är bättre än många andra människor. Han pratar ofta om att skada och utrota andra människor. Detta tär på mitt psyke så otroligt då jag fått ångest och panikattacker nu. Han vill döda andra för att tillfredsställa sig själv men jag vill ej detta såklart. Hjälp mig någon, jag vill inte döda någon men kanske det händer till slut om jag ej får hjälp snart.

Hjälp mig, vad ska jag göra? Har legat inne på psyket för suicidalitet en gång förut och går till en psykolog en gång i veckan. Som dock inte hjälper. Känns som ingen förutom min mamma hör mitt rop på hjälp innan det är försent.
Citera
2018-05-15, 14:52
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Tjena. För att dra en historia kort så är jag förbannad och samtidigt ledsen av att ingen verkar lyssna på mig inom vården då jag har ropat på hjälp redan sedan förra året. Jag hör en röst i mitt huvud, min demons röst. Min demon/monster har funnits i mig sedan förra året och gör mig allt mer sjuk ju mer tiden går tyvärr. Han är otroligt narcisstisk och säger hela tiden att jag är utvald och att "vi" är bättre än många andra människor. Han pratar ofta om att skada och utrota andra människor. Detta tär på mitt psyke så otroligt då jag fått ångest och panikattacker nu. Han vill döda andra för att tillfredsställa sig själv men jag vill ej detta såklart. Hjälp mig någon, jag vill inte döda någon men kanske det händer till slut om jag ej får hjälp snart.

Hjälp mig, vad ska jag göra? Har legat inne på psyket för suicidalitet en gång förut och går till en psykolog en gång i veckan. Som dock inte hjälper. Känns som ingen förutom min mamma hör mitt rop på hjälp innan det är försent.

schizo? in på psyket och krydda tills de hjälper dig.
Citera
2018-05-15, 14:53
Vad tycker han om att du startar en tråd på flashback?
Säg till din psykolog det du skriver här så ordnar han/hon att du får riktig hjälp.
Citera
2018-05-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Vad tycker han om att du startar en tråd på flashback?
Säg till din psykolog det du skriver här så ordnar han/hon att du får riktig hjälp.
Tyvärr så skrev han idag bara ner på sitt papper och sa det är något han och jag ska prata om men det hjälper inte att gå 1 gång i veckan till en gubbe när jag tjafsar med min demon varje dag. Min demon vinner då. Måste ha lite mer hjälp och lite oftare än så. Tacksam för svaret iallafall. Jag skulle aldrig skriva här om det ej är akut. Vill slippa ringa 112 o säga jag ska döda någon.
Citera
2018-05-15, 15:05
Medlem
Trolltestets avatar
Till att börja med så måste du förstå att det inte är en demon du hör i ditt huvud, utan bara en portion av ditt undermedvetna och som reagerar på saker som du har i ditt mentala bagage och som du inte tagit itu med ännu.
Citera
2018-05-15, 15:25
Medlem
Åk i till akutpsyk och säg till personalen där vad du skrivit till oss, så får du hjälp med en gång.
Citera
2018-05-15, 15:26
Medlem
Du har psykos / schizofreni.
Förstår inte att ingen läkare hjälper dig det är allvarlig sjukdom!
Som andra skrev in på psyket direkt och va 100% öppen med de!
Senast redigerad av Flach1337 2018-05-15 kl. 15:28.
Citera
2018-05-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Är du helt öppen med läkaren?
Du har psykos / schizofreni.

Förstår inte att ingen läkare hjälper dig det är allvarlig sjukdom!

Som andra skrev in på psyket direkt och va 100% öppen med de!
Får åka dit igen och testa och hoppas jag kommer in då!:/
Citera
2018-05-15, 15:29
Medlem
offtopics avatar
Har du någon kontakt med psykiatrin? De kan hjälpa till med mediciner och stödkontakt. Vet inte om det är enklast att höra av sig till psykatrin i ditt upptagningsområde eller gå till psykakuten.

Det är asjobbigt när en röst säger till en vad man ska göra. Jag hör själv röster. Det du måste komma ihåg är att det bara är en röst. Det är du som har makten. Det kanske känns svårt att tro, särskilt när rösten bryter ner en, en bit i taget. Men det är fortfarande du som har kontrollen, en röst kan bara tjata, den kan inte tvinga dig.

Man vet inte riktigt varför vissa hör röster. Men det är inte en demon. Mycket tyder på att det är broca-området i hjärnan som är överaktivt. Det är bla där talet sitter.

Det här är bara din hjärna som har fått frispel. Ingen demon. Det kan vara svårt att komma till ro med att det är ens egen hjärna som säger så sjuka saker. Men hjärnan är ett konstigt ställe... Nästan vad som helst kan hända där.

Se till att få hjälp! Om du inte pallar kontakta psykatrin själv be din mamma att göra det.
Citera
2018-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offtopic
Har du någon kontakt med psykiatrin? De kan hjälpa till med mediciner och stödkontakt. Vet inte om det är enklast att höra av sig till psykatrin i ditt upptagningsområde eller gå till psykakuten.

Det är asjobbigt när en röst säger till en vad man ska göra. Jag hör själv röster. Det du måste komma ihåg är att det bara är en röst. Det är du som har makten. Det kanske känns svårt att tro, särskilt när rösten bryter ner en, en bit i taget. Men det är fortfarande du som har kontrollen, en röst kan bara tjata, den kan inte tvinga dig.

Man vet inte riktigt varför vissa hör röster. Men det är inte en demon. Mycket tyder på att det är broca-området i hjärnan som är överaktivt. Det är bla där talet sitter.

Det här är bara din hjärna som har fått frispel. Ingen demon. Det kan vara svårt att komma till ro med att det är ens egen hjärna som säger så sjuka saker. Men hjärnan är ett konstigt ställe... Nästan vad som helst kan hända där.

Se till att få hjälp! Om du inte pallar kontakta psykatrin själv be din mamma att göra det.
Skönt att någon känner samma. Är på psykakuten just nu, får se vart detta leder.
Citera
2018-05-15, 19:33
Medlem
offtopics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Skönt att någon känner samma. Är på psykakuten just nu, får se vart detta leder.

Lycka till! Hoppas att de lyssnar. Var tydlig med hur jävla plågsamt det är och om du känner att det börjar bli svårt att stå emot, tala om det. Berätta hur det går sen...
Citera
2018-05-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offtopic
Lycka till! Hoppas att de lyssnar. Var tydlig med hur jävla plågsamt det är och om du känner att det börjar bli svårt att stå emot, tala om det. Berätta hur det går sen...
Blev dessvärre hemskickad med en näve medicin fyfan alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in