2018-05-14, 17:35
Medlem
Om jag äger en bostadsrätt som är lågt belånad(runt 30% av värdet). Kan jag låna på den för att renovera en annan bostad som är maxbelånad ?
Citera
2018-05-14, 17:42
Medlem
Diablo1118s avatar
Det bör gå bra men det är också en fråga om banken anser att du har en tillräckligt stor inkomst för att klara av att betala lånen.
Citera
2018-05-14, 17:56
Medlem
Oki tackar för snabbt svar.
Citera
2018-05-14, 19:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeLish
Om jag äger en bostadsrätt som är lågt belånad(runt 30% av värdet). Kan jag låna på den för att renovera en annan bostad som är maxbelånad ?
Det angår ingen vad du gör med pengarna, det enda viktiga är att du tar lånet med lägenheten som säkerhet (jämför med vad som gäller för ett blancolån).

Det kan kanske kännas dumt att belåna en lägenhet för att sätta pengarna i en annan bostad.
Är det länge sedan du belånade den andra bostaden till max? i så fall är det möjligt att lägenheten har hunnit stiga i värde.
I så fall så kan du kontakta en mäklare som värderar bostaden åt dig. Sedan kan du ta med den nya värderingen till banken och belåna värdeökningen.
Citera
2018-05-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeLish

Går inte att svara på bara sådär. Det beror på din inkomst och lånets storlek mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in