• 4
  • 5
2012-02-02, 15:09
Medlem
Losec.Muppss avatar
Ska försöka mig på Buffalo wings (igen). De jag lagade i fjol blev inte bra alls, men nu jävlar. Amerikansk "macro beer" kommer jag inte dricka även fast många amerikaner gör detta. Det blir god kvalitetsöl istället.
Citera
2012-02-02, 21:23
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Ska försöka mig på Buffalo wings (igen).

Du kan ju "sejfa" med 2kg färdiga buffalo wings för 99kr. krydda på med chili och hot sauce till om dom är för mjäkiga. Men göra egna är ju säkert kul. Ha dom i frysen (köpta) bara för säkerhets skull. Jag råkade gå upp några kg pga dessa små fågelpinnar. På en tallrik, in i micron och 3-4 minuter senare... 250g färdiga att avnjutas. Sen går det en timme eller så... nästa tallrik, in i micron osv.

Dom finns i mindre 500g (?) påsar åxå, guldfågeln tror jag det var jag testade.
Citera
2012-02-04, 18:50
Medlem
Som nämnts tidigare i denna tråd är ju guacamole ett måste så jag undrar om någon kan tipsa om ett riktigt gott recept ?
Citera
2012-02-05, 08:08
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Som nämnts tidigare i denna tråd är ju guacamole ett måste så jag undrar om någon kan tipsa om ett riktigt gott recept ?

Du behöver
2 mogna avocado
1 tomat
1 lime
salt, peppar, koriander

Gröp ur avocadon och mosa innhållet så gott du kan med en gaffel eller liknande. Kärna ur tomaterna och hacka fint. Bland tomaterna och avocadomoset. Ha i ett par nypor koriander och smaka av med salt, peppar och limejuice.

Många har creme fraiche, gräddfil eller linande i avocadon, men jag tycker det tar ut för mycket av avocadosmaken.
Citera
2012-02-05, 10:33
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n
Du behöver
2 mogna avocado
1 tomat
1 lime
salt, peppar, koriander
Vitlök, pressad eller hackad.

Måste ju ha vitlök i en guaca.
Citera
2012-02-05, 10:36
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
Måste ju ha vitlök i en guaca.

Vitlök skadar säkert inte, jag tycker den klarar sig utan dock. Chili därimot glömde jag, chiliflakes med en del styrka brukar jag föredra.
Citera
2012-02-05, 11:21
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n
Vitlök skadar säkert inte, jag tycker den klarar sig utan dock. Chili därimot glömde jag, chiliflakes med en del styrka brukar jag föredra.

Har faktiskt aldrig hört talas om någon som inte har vitlök i sin guaca. Som du säger så är det trevligt med chili.

Får allt bli lite nachos med guacamole idag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in