Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 10:59
  #1
Medlem
Hej jag fick min brors gamla MacBook pro mid 2012, problemet är att jag fattar noll och inget om hur man ska få in operativsystemet, jag har kollat på guider och jag har fått tag i en installations usb men det funkar inte heller, jag vet att den funkar eftersom han har använt den tills förra veckan då han skaffade en ny dator och flyttade över hårddisken till den.


Whoops såg precis att ämnet var i fel kategori :P
__________________
Senast redigerad av LinnPan 2018-05-14 kl. 11:03.
Citera
2018-05-14, 11:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinnPan
Hej jag fick min brors gamla MacBook pro mid 2012, problemet är att jag fattar noll och inget om hur man ska få in operativsystemet, jag har kollat på guider och jag har fått tag i en installations usb men det funkar inte heller, jag vet att den funkar eftersom han har använt den tills förra veckan då han skaffade en ny dator och flyttade över hårddisken till den.


Whoops såg precis att ämnet var i fel kategori :P

https://support.apple.com/sv-se/HT204904
Citera
2018-05-14, 11:09
  #3
Medlem
Har han plockat hårddisken så lär det bli svårt.
Citera
2018-05-14, 11:10
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hårdvara: Mac --> Programvara: Mac OS
/Moderator
Citera
2018-05-14, 22:45
  #5
Medlem
FYI: SATA-kabeln i denna modell är väldigt skör, redan från fabrik, så får du problem med (installationen av) operativsystemet på en nyinstallerad hårddisk/SSD, så är kabeln sannolikt kass.
Citera
2018-05-14, 23:05
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinnPan
jag vet att den funkar eftersom han har använt den tills förra veckan då han skaffade en ny dator och flyttade över hårddisken till den.
Om din bror är tillräckligt kompetent för att flytta över en hårddisk så lär han vara tillräckligt kompetent för att hjälpa dig installera OS X.
Citera
2018-05-16, 21:00
  #7
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinnPan
Hej jag fick min brors gamla MacBook pro mid 2012, problemet är att jag fattar noll och inget om hur man ska få in operativsystemet, jag har kollat på guider och jag har fått tag i en installations usb men det funkar inte heller, jag vet att den funkar eftersom han har använt den tills förra veckan då han skaffade en ny dator och flyttade över hårddisken till den.


Whoops såg precis att ämnet var i fel kategori :P

1. Fråga din bror. Alternativt ge tillbaka datorn till honom och be honom fixa den. Jag hade aldrig gett en familjemedlem en dator som inte var iordning och fungerade.

2.
Din bror flyttade hans disk till en ny, och underförstått, bättre mac. Okej, satte han in en ny hdd innan han lämnade över den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback