Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-14, 08:05
  #1
Avstängd
Har planerat cykla till italien eller spanien i sommar och undrar om man måste betala nån avgift när man cyklar in i ett land?

De aktuella länderna skulle bli danmark,tyskland, österrike,italien, frankrike , spanien.
Citera
2018-05-14, 08:13
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blektsmar
Har planerat cykla till italien eller spanien i sommar och undrar om man måste betala nån avgift när man cyklar in i ett land?

De aktuella länderna skulle bli danmark,tyskland, österrike,italien, frankrike , spanien.
Har du aldrig rest utanför Sveriges gränser eller? Varför tror du att du skulle bli avgiftsbelagd för? Speciellt när det alla är Schengenländer...
Citera
2018-05-14, 08:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Har du aldrig rest utanför Sveriges gränser eller? Varför tror du att du skulle bli avgiftsbelagd för? Speciellt när det alla är Schengenländer...


frågan är om du har rest utanför Sveriges gränser... klart man blir avgiftsbelagd.
Citera
2018-05-14, 08:22
  #4
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
frågan är om du har rest utanför Sveriges gränser... klart man blir avgiftsbelagd.
Då har jag ju haft en jävla tur med alla mina resor jag årligen gör och alltid kommer undan gratis.
Var blir du avgiftsbelagd om jag får fråga?
Citera
2018-05-14, 08:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Då har jag ju haft en jävla tur med alla mina resor jag årligen gör och alltid kommer undan gratis.
Var blir du avgiftsbelagd om jag får fråga?


drog på bilsemester till italien och fick betala tullen bland annat
Citera
2018-05-14, 08:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektsmar
Har planerat cykla till italien eller spanien i sommar och undrar om man måste betala nån avgift när man cyklar in i ett land?

De aktuella länderna skulle bli danmark,tyskland, österrike,italien, frankrike , spanien.

Nu har jag inte direkt cyklat mellan länderna: Och det finns ingen tullavgft för att köramellan dessa länder: Och mig verterligen finns ingen avgift förutom färgor etc. för cyklar: Dock kan du få bekymmer då det kan var problematiskt att faktiskt få cykla på många stäckor t.ex många broar har inte möjigheten: Så du får planera din rutt: Och troligtvis kommer du att få ta tåg eller färjor delar av din rutt.
Citera
2018-05-14, 13:49
  #7
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
drog på bilsemester till italien och fick betala tullen bland annat
Trådskaparen frågar efter avgifter vid gränsövergångar. I EU så finns det något som heter Schengenavtalet för er som inte har fattat det.
Att du betalade vägskatt i Italien för din bil har inte mycket gemensamt med cykelfärder över gränserna i Schengenländerna.
Citera
2018-05-14, 16:39
  #8
Medlem
TheBusters avatar
Kolla på den här kanalen så får du svar på det mesta https://www.youtube.com/channel/UCCG...y8pXEdJb9Vsx-g
Citera
2018-05-14, 16:53
  #9
Medlem
Neroxxs avatar
Jag tolkar TS som att han menar inte vid gränsövergångar utan mer vid vägar som vid fordonsbruk är avgiftslagda. En fråga som uppkommer då är ifall det ens är möjligt att använda cykel på dessa vägar, hade en bild av att de vägar som är avgitsbelagda oftast är vägar som man ej får cykla på.
Citera
2018-05-14, 17:32
  #10
Medlem
Limma skinkbits avatar
Om vi snackar vägtull (vägavgifter) så gäller det bara motorfordon. Och i de flesta länder bara för motorvägar.
Citera
2018-05-14, 17:48
  #11
Avstängd
Man cyklar inte på motorvägar vad jag vet.

Hade varit nice med nån som faktiskt cyklat genom europa.
Citera
2018-05-15, 08:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektsmar
Har bilat till italien och då var det avgift varje gång man skulle in och ut ur landet men det var ju med bil.

Antar tull inte gäller alls när man cyklar vilklet låter bra.

Blanda inte ihop tull med vägavgifter! Att folk aldrig lär sig! Tullen är bara intresserad om du har narkotika och/eller annat förbjudet skit med dig!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2941870

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback