Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Ja, där klarade du ju av att citera generaliseringar som var helt utan nedsättande öknamn. VSB.
Ok så det är bara öknamnen i sig då som du stör dig på inte att det kan vara kränkande på andra sätt?
Jag skall inte säga att jag blir kränkt, men jag kan känna att det är störande att bli kallad rasist om jag kritiserar den invandringspolitiken vi har i Sverige...speciellt om den kommer från en rastaflätad sönderknarkad kommunist som levt hela sitt liv på mina skattepengar.
Jag har tillbringat mer än 2,5 år i flyktingläger och krigszoner i Afrika för MSFs och FNs räkning och blir kallad rasist av någon som delat påhittade inlägg om rasistiska brandmän i Boden och gillat olika på fejan...men håller man inte med en vänstertomte är man rasist.
Att höra hur någon lägger fram ett påstående och försvarar det med rena lögner och kallar mig för idiot om jag protesterar och lägger fram fakta så retar mig mer på att dom tror att jag är så korkad att man skall köpa deras lögner än om dom kallar mig idiot.
Citat:
Det finns personer på alla håll och kanter som klarar av att föra en faktabaserad debatt och vice versa. Det har mindre med vilka åsikter man har, och mer med vilken person man är.
Öknamn på varandra, i stridens hetta, i syfte att reta och få motståndaren ur balans, är ju gammalt och begripligt. Vad jag försöker borra i är när man använder öknamnen i det mer privata, där personerna man ger öknamnen troligen aldrig får ta del av de. Vad fyller de för syfte då?
Du menar ord som borgardjävlar, kapitalistsvin, utsugare och lättkränkta vita män?
Eller lågpannade bönder med keps, mörkermän, bondraggare eller skoterraggare?
Citat:
Alltså, jag retar sällan upp mej på öknamn, men jag får erkänna att när någon inte klarar av att diskutera utan dem, så får jag en sämre uppfattning om deras förmåga att kunna diskutera och resonera öht. Och i den här tråden så undrar jag lite försynt om de som gör så är medvetna om den effekten, och kanske rent av är det den som de vill åstadkomma. De vill ventilera, inte diskutera. Och det är ju bra att veta i så fall, så slipper alla slösa med sin energi.
Ändå skapar du en tråd om det...
Hur är det nu med ditt användande av nedsättande kommentarer om dina motdebattörer...använder du dom av någon annan anledning än dom anledningar du fått uppräknade här?
Du är självklart fri att tycka vad du vill, men själv utgår jag mer från dom fakta, förslag, utvärderingar osv som skrivs i inläggen än vilka ord man använder.
Men vi är alla olika, du kanske skulle testa att logga ut från FB och logga in på Familjeliv eller kamratposten.
Eller så kan du sluta vara lättkränkt och ta debatten...du kanske även skulle ta en funderare på hur du kränker andra.