Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 16:44
  #1
Medlem
Jag har alltså lyckats få ett pärlsocker i laddaringången. Telefonen går såklart inte att ladda och jag funderar på vad jag ska göra. Bör jag försöka pilla ut skiten med typ nån tandpetare eller nåt? Vet fan inte vad jag ska göra för det känns riskabelt att pilla där, är rädd att förstöra något inuti.
Citera
2018-05-12, 17:11
  #2
Medlem
ZrankFanes avatar
Försök att blåsa ur det alternativt pilla med tandpetare eller nål för att dela upp det i mindre beståndsdelar. Du lär inte förstöra något såvida du inte tar i rejält, pilla och se efter med ficklampa om du inte ser vad du gör.
Citera
2018-05-12, 18:22
  #3
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Pröva dammsugaren som den är. Funkar inte det så täta lite så den inte tjuvluftar så mycket.
Täta maximalt till sist?
Citera
2018-05-12, 18:58
  #4
Medlem
godboys avatar
Skulle också rekommendera att dammsuga försiktigt, händer inget så täta lite, men ej helt. Hjälper inte det så ta en trä - eller plasttandpetare och försök dela sönder pärlsockret med och dammsug ut det. Borde funka. Men försök att peta på sockerkornet från sidan så du inte petar in det ännu längre, om möjligt förstås.
Citera
2018-05-18, 17:15
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
kan du inte krossa det med tandpetare sen rengöra med lite elektronikspray om det skulle bli lite kladd ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback