2006-02-19, 12:49
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Mest för att det inte är så lätt, framförallt inte sedan man införde regeln om att man inte får ta ut guarderna för förste man, såvida inte dessa stenar är i boet.

Får man inte lägga stenarna i boet från första sten eller ? För om man "knockar" bort alla motståndarstenar så kan de ju bara vinna med max 1 poäng per serie. Och som jag fattat det så får man sista stenen efter varje omgång man förlorar, då ska det ju inte gå att förlora, om man träffar motståndarstenarna hela tiden såklart.
Citera
2006-02-19, 13:00
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Får man inte lägga stenarna i boet från första sten eller ? För om man "knockar" bort alla motståndarstenar så kan de ju bara vinna med max 1 poäng per serie. Och som jag fattat det så får man sista stenen efter varje omgång man förlorar, då ska det ju inte gå att förlora, om man träffar motståndarstenarna hela tiden såklart.

Jo, det får man, men om man lägger dem före boet för att sedan ha något att gömma sig bakom, så får inte de två första stenarna knackas ur spel. Om så sker återplaceras dem.

Detta gör att det kan bli "grötigt" och inte så lätt att hålla rent i boet.

http://www.curling.se/CurlHome/Information/RegelBok.asp
Citera
2006-02-19, 13:01
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Man vill inte lägga stenarna i boet direkt, utan istället lägga upp guarder framför boet som man kan lägga sig bakom, och därmed göra det svårt för motståndaren att slå bort. Som tidigare nämndes får inte guarderna slås ur spel de två första stenarna.
Citera
2006-02-19, 13:03
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodansikte
Är glad över bronset men samtidigt lite bitter över ett missat silver. Tänker även på damerna som spurtförlorade ett brons.

Känns lite som att vi aldrig vinner en spurt.

Silver eller Brons, spelar ingen större roll...det är bara GULD som räknas...
Citera
2006-02-19, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Rätt ska va rätt. Det var Hården som berättade historien

Som i sin tur hade berättats av kommentatorguden Roberto Vaccio!
Citera
2006-02-19, 13:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Som i sin tur hade berättats av kommentatorguden Roberto Vaccio!
Som i sin tur heter Roberto Vacchi
Citera
2006-02-19, 13:11
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jo, det får man, men om man lägger dem före boet för att sedan ha något att gömma sig bakom, så får inte de två första stenarna knackas ur spel. Om så sker återplaceras dem.

Detta gör att det kan bli "grötigt" och inte så lätt att hålla rent i boet.

http://www.curling.se/CurlHome/Information/RegelBok.asp

Vinbra & gutten ska plugga reglerna nu
Citera
2006-02-19, 13:12
Medlem
Vad har hänt med Norge egentligen.

De brukar alltid var bra framme i världscupen så väl som i mästerskapen men här är de ju helt usla. De är ju nästan lika dåliga som Sverige var när de var som sämst.

Tycker helhjärtat synd om Norrmönnen dock. Märker hur de lider på forumen och på radion. Hoppas de får medalj eller guld på femmilen. Så länge det inte sker på Sveriges bekostnad förstås. Ett gott råd om du vill fortsätta kampen mot Norge. Böra inte följa deras sändningar och forum. Du faller dit och börjar heja på dom!!

"Marget Thatcher can you hear me"

Ett av de roligaste referaten i historien.
Citera
2006-02-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Vad har hänt med Norge egentligen.

De brukar alltid var bra framme i världscupen så väl som i mästerskapen men här är de ju helt usla. De är ju nästan lika dåliga som Sverige var när de var som sämst.

Tycker helhjärtat synd om Norrmönnen dock. Märker hur de lider på forumen och på radion. Hoppas de får medalj eller guld på femmilen. Så länge det inte sker på Sveriges bekostnad förstås. Ett gott råd om du vill fortsätta kampen mot Norge. Böra inte följa deras sändningar och forum. Du faller dit och börjar heja på dom!!

"Marget Thatcher can you hear me"

Ett av de roligaste referaten i historien.

Hur får man in deras radiosändningar då?

Jag kommer definetivt aldrig falla dit för mitt hat för Norge har växt sig stort under de senaste 10årens sportevenemang.
Citera
2006-02-19, 13:18
Medlem
uniteders avatar
F*n va tråkigt det är att alla alpina grenar ska ställas in å skjutas fram hela tiden
Citera
2006-02-19, 13:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Hur får man in deras radiosändningar då?

Jag kommer definetivt aldrig falla dit för mitt hat för Norge har växt sig stort under de senaste 10årens sportevenemang.

www.nrk.no -> nettradio. Vanligtvis går sändningarna på p1
Citera
2006-02-19, 13:20
Moderator
Gromguttens avatar
Ryssarna verkar rädda USA i hockeyn, leder 2-0 mot letterna.

edit: Letterna reducerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in