2006-02-04, 02:27
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det som är märkligt, dock, i Gus' rockad mellan Näslund och Homer är ju att en spelstil ersätter en annan...vilket visar att någonstans har Gus förstått att han tog ut för få vattenbärare (hårt arbetande spelare som aldrig gnäller)

Jag håller med. Det logiska valet skulle ju ha varit Nylander i det avseendet. Men jag anser trots detta att Holmström var ett mycket bättre val än "Nyllet". Holmström skulle vi verkligen sakna i OS. Nylander skulle inte tillföra något nytt, utan enbart bli en marginell förbättring av det vi redan har.
Citera
2006-02-04, 05:25
Medlem
Yep. Vi skall skita i namnen. De bästa skall spela.

Att Wings har lurat Gus angående Kronwall är en ren skandal.

Om Kronwall varit med i laget och Kenny sänt bortom thunderdome, då hade jag varit helt nöjd. Vå backsida är inte helt stabil. Sörskilt som Lidas spel helt bygger på små rinkar och i en omgivning där samtliga medspelare bär röda tröjor.

Jag är orolig som Nordahl säger.
Citera
2006-02-05, 13:56
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hannula
JA, Hannula är på långa vägar lika bra som NYllet som själv hävdar att han aldrig varit bättre och dessutom har han alltid varit bra i Tre Kronor och alltid varit lojal.
Om man skulle t det negativa med nyllet så är han inte glad för att åka och byta och är en sådan kille som behöver mycket istid för att vara på topp. Nu blir det iofs mer plats år han när Näslund är borta och Näslund har inte varit speciellt bra i Tre Kronor.
Och på tal om Lidström så har han inte heller presterat lika bra i landslaget som i NHL men han platsar såklart ändå.
Jag är glad att Homie fick chansen till slut för han är en riktig kämpe och är i bra form nu.
Citera
2006-02-05, 20:15
Medlem
Icecubes avatar
Beng-Åkes tanke är säkert att Hannula ska tillföra Tre kronor aggressivitet med hans spelstil. Problemet är bara att Nylander skulle tillföra laget minst tio gånger så mycket som Hannula med eller utan agressitivt spel. Det finns trots allt en anledning till att han spelar i NHL.
Citera
2006-02-05, 20:40
Medlem
RedXs avatar
Hannula är nog bara med för att ge de "riktiga" spelarna bättre självförtroende då de snurrar upp honom på läktaren under träningspassen.
Citera
2006-02-07, 21:39
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Och nu är Foppa skadad. Igen. Allt enligt Aftonbladet.
Citera
2006-02-07, 23:59
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå

Känn lugnet, vi har ju Hannula i laget kvar
Citera
2006-02-08, 00:12
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Japp, om det är sant så är det bara att lämna walkover. Det blir definitivt inget guld utan foppa!
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Känn lugnet, vi har ju Hannula i laget kvar
Känns tryggt!
Citera
2006-02-08, 14:19
Medlem
barnets avatar
OS-tråden (Turin 2006)

OS gör automatiskt så att alla grenar med någon svensk/svenska i, blir åtminstone lite intressanta. Vi har ju en del guldhopp, Anja ropas det om, men hon har ju svajjat rejält på slutet. I år är det inte så jättestora förhoppningar på 3-kronor som det brukar vara - Det kommer med andra ord bli GULD där tror jag.

Här följer vi OS med betoning på de svenska insatserna i OS.
Citera
2006-02-08, 17:33
Medlem
Ace Venturas avatar
Tja, vi kan ju öppna tråden med att ESPN tippar att Sverige möter Kanada i OS-finalen i hockey:

http://sports.espn.go.com/oly/winter06/hockey/columns/story?id=2318152

Alltid något.
Citera
2006-02-12, 10:27
Medlem
Bleeps avatar
Är det någon som är insatt i hur domarna bedömer i Freestyle? Om man tänker på slutresultatet från damernas tävling, där svenskan blev fyra och japanskan blev femma trots att de utförde svårare hopp än medaljörerna, så blir man (jag) en smula konfunderad. Det verkar inte finnas någon bedömning av utförandet multiplicerat med svårighetsgrad, som i simhopp.

Det förefaller alltså löna sig bättre att köra med enkla hopp och utföra dem 100% perfekt än att satsa på svårare hopp och kanske bara lyckas till 90%. Eftersom jag är svensk och blir lite ledsen över fjärdeplatsen tycker jag givetvis att en sådan bedömning är felaktig...
Citera
2006-02-12, 11:08
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Är det någon som är insatt i hur domarna bedömer i Freestyle? Om man tänker på slutresultatet från damernas tävling, där svenskan blev fyra och japanskan blev femma trots att de utförde svårare hopp än medaljörerna, så blir man (jag) en smula konfunderad. Det verkar inte finnas någon bedömning av utförandet multiplicerat med svårighetsgrad, som i simhopp.

Det förefaller alltså löna sig bättre att köra med enkla hopp och utföra dem 100% perfekt än att satsa på svårare hopp och kanske bara lyckas till 90%. Eftersom jag är svensk och blir lite ledsen över fjärdeplatsen tycker jag givetvis att en sådan bedömning är felaktig...

Har tyvärr ingen aning om hur domarna bedömer åken. Men fick känslan av att "kända åkare" fick bättre resultat. Så överlägsen Sara, som poängen visade var ju knappast Kari Traa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in