2006-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tackolov var ju inte førväntningarna så høga

Norges beste øvelse

PRAGELATO (VG Nett) 15 km klassisk er som laget for de norske gutta. Forventningene til rennet er enorme.

- Jeg har store forventninger. Frode (Estil) har jeg stor tro på. Anders (Aukland) har jeg stor tro på. Jens Arne Svartedal har jeg stor tro på. Odd-Bjørn Hjelmeset har jeg stor tro på, sier landslagssjef Krister Sørgård.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136717

Inte så konstigt. Känns som Norge alltid vinner den korta klassiska sträckan.
Citera
2006-02-17, 13:22
Medlem
Även om det är fristil i sprinten så har vi chansen för Peter Larsson tillhör toppen där. Sedan är Lind i en så bra form att han aldrig kan räknas bort.

Jag tyckte innan OS att vi skulle stå över dagens distans ochs 4X10km för att istället vila till de distanser där vi har chansen. Vi har en liten chans på 50km och en stor chans på sprinten, men efter dagens resultat så tror jag att vi kan ha en chans på medalj.

Om damerna vinner idag så är de nästan klara för semifinalen men om herrarna förlorar ikväll så är det nog kört tyvärr. Men de har varit så dåliga hela veckan att jag inte direkt är överraskad.
Citera
2006-02-17, 13:26
Medlem
Störtloppet instället för Anja...tråkigt vad ska man nu titta på för något?
Citera
2006-02-17, 13:26
Medlem
Fan jag ville ju se störtloppet men det är nog bra för Anja att hela störtloppet körs imorgon för österikarna har varit bra på slalomen hela säsongen.

Idag kan man som svensk istället hoppas på att hockeydamerna klarar av att fixa en medalj men det känns inte troligt.
Citera
2006-02-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Fan jag ville ju se störtloppet men det är nog bra för Anja att hela störtloppet körs imorgon för österikarna har varit bra på slalomen hela säsongen.

Idag kan man som svensk istället hoppas på att hockeydamerna klarar av att fixa en medalj men det känns inte troligt.

Ja skräller damerna idag så har dem ju vunnit silvret i hockeyn...för ingen kommer rå på Kanada.

Istället får man nu se damhockey mellan Ryssland och Schweiz på den där holländska internet tv:n
Citera
2006-02-17, 13:49
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Ja skräller damerna idag så har dem ju vunnit silvret i hockeyn...för ingen kommer rå på Kanada.

Istället får man nu se damhockey mellan Ryssland och Schweiz på den där holländska internet tv:n

Ruggigt målvaktsspel av Schweiziska målvakterskan. Øverraskande 1-1 efter førsta!
Citera
2006-02-17, 14:12
Medlem
Nulles avatar
Boardercross var bland det roligaste jag sett i sportväg.

Nåja, alla medaljer räknas. Svenskan klar för semifinal efter att ha lyckats stå på benen i kvartsfinalen.

EDIT: Svenskan föll i semifinalen.
Citera
2006-02-17, 14:28
Medlem
Det skulle ju vara riktigt bra om damerna vann curlingen men 0-2 i första är ingen bra start, Schweiz har börjat grymt bra
Citera
2006-02-17, 14:32
Medlem
kul att man kan se curlingen iaf..när svt visar den där plojsporten boardercross...sport my ass..
Citera
2006-02-17, 14:44
Medlem
Nulles avatar
Härliga namn på de tyska atleterna. Tidigare i dag åkte Franz Göring in som 44:a på 15 km, och nu var det Katharina Himmler som "kämpade väl" i boardercross.

Tråkigt nog har Reinhard Hess slutat som förbundskapten för backhopparna.
Citera
2006-02-17, 14:50
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
kul att man kan se curlingen iaf..när svt visar den där plojsporten boardercross...sport my ass..

Men jävlar vilken uppløsning Som Bradbury i Shorttrack 2002...
Citera
2006-02-17, 14:54
Medlem
funfs avatar
hehe boardercross var ruskigt skoj att se på

ajaj curlinglaget ligger under med 1-2 och har dessutom inte sista stenen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem