PRAGELATO (VG Nett) 15 km klassisk er som laget for de norske gutta. Forventningene til rennet er enorme.
- Jeg har store forventninger. Frode (Estil) har jeg stor tro på. Anders (Aukland) har jeg stor tro på. Jens Arne Svartedal har jeg stor tro på. Odd-Bjørn Hjelmeset har jeg stor tro på, sier landslagssjef Krister Sørgård.
Även om det är fristil i sprinten så har vi chansen för Peter Larsson tillhör toppen där. Sedan är Lind i en så bra form att han aldrig kan räknas bort.
Jag tyckte innan OS att vi skulle stå över dagens distans ochs 4X10km för att istället vila till de distanser där vi har chansen. Vi har en liten chans på 50km och en stor chans på sprinten, men efter dagens resultat så tror jag att vi kan ha en chans på medalj.
Om damerna vinner idag så är de nästan klara för semifinalen men om herrarna förlorar ikväll så är det nog kört tyvärr. Men de har varit så dåliga hela veckan att jag inte direkt är överraskad.
Härliga namn på de tyska atleterna. Tidigare i dag åkte Franz Göring in som 44:a på 15 km, och nu var det Katharina Himmler som "kämpade väl" i boardercross.
Tråkigt nog har Reinhard Hess slutat som förbundskapten för backhopparna.