2006-03-02, 13:19
Medlem
Martinsons avatar
Tror som sagt inte att guldet kommer gå förlorat. För hur skulle det se ut? Finland får våra medaljer, Tjeckien blir tvåa, Ryssland trea. På grund av ett sponsoravtal?

Det skulle skapa en debatt som är nått så ohyggligt bad-will för hela den olympiska kommittén.

Ska man börja frånta medaljer, ska det åtminstone vara på sportsliga grunder.
Citera
2006-03-02, 13:29
Medlem
brianmolkos avatar
Vad då, de ville bli hyllade på Sergelstorg, som nu byggs om eller vad det är
så det fick bli Medborgarplatsen, de ville bli hyllade av FOLKET och inte av SOKs hyllning ute på Arlanda, då hade det nog inte kommit ca 30 000 människor
Citera
2006-03-02, 13:41
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBK
Man blir så förbannad det här kan bara hända Sverige
övrig världen skratta åt oss.PINSAMT att ens tänka tanken att ta ifrån tre kronor guldet
och curling laget vad sysslar dom med fatta dom inte hut mycket större Hockey guldet är!!! än ett curling guld
Damkronorna borde också isåfall blir av med silvret dom hyllades också på medborgarplatsen

Nu tror jag inte curlingtjejerna har gnällt själv. Utan det är såklart aftonbladet som vill trigga upp en patetsisk stämning som inte finns.

Jag citerar Curlingtjejerna (iofs oxå från muppbladet):

Vi flög in på låg höjd över Medborgarplatsen och såg firandet där. Vi var så nära att vi kunde vinka, det var verkligen mäktigt, fortsatte hon.
Så ni är inte ledsna för att ni inte kan vara där?
- Nej, inte alls. Hockey är en nationalsport, vi är så glada över alla som är här.
Hur ska ni fira i kväll?
- Det blir med hockeykillarna

Fast vad vet jag, Sudden & co kanske inte tog med sig dem på middag tillslut...
Citera
2006-03-02, 13:50
Medlem
någon som har läst på SOK's hemsida?
Citera
2006-03-02, 13:56
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pupppett
någon som har läst på SOK's hemsida?

Nä läste precis den nu
Citera
2006-03-02, 13:58
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Damkronorna borde också isåfall blir av med silvret dom hyllades också på medborgarplatsen

Är du spritt språngande galen? Det är ju diskriminering?
Citera
2006-03-02, 14:11
Medlem
Jag kan bekräfta att så är fallet. De är inte ett dugg sura.

Och de var med hela natten och festade med dem. Foppa var inne på Anettes hotelrum efter på natten och försökte jonglera med frukt men var för full.

Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Nu tror jag inte curlingtjejerna har gnällt själv. Utan det är såklart aftonbladet som vill trigga upp en patetsisk stämning som inte finns.

Jag citerar Curlingtjejerna (iofs oxå från muppbladet):

Vi flög in på låg höjd över Medborgarplatsen och såg firandet där. Vi var så nära att vi kunde vinka, det var verkligen mäktigt, fortsatte hon.
Så ni är inte ledsna för att ni inte kan vara där?
- Nej, inte alls. Hockey är en nationalsport, vi är så glada över alla som är här.
Hur ska ni fira i kväll?
- Det blir med hockeykillarna

Fast vad vet jag, Sudden & co kanske inte tog med sig dem på middag tillslut...
Citera
2006-03-02, 14:12
Medlem
haha nu har också aftonhoran fått skriva en ny artikel och ändra sig. Sensationsjournalistik. Antar att dem drömmer om att vara som deras engelska partners...fånar.
Citera
2006-03-02, 15:01
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,786585,00.html

SOK har säkert fått några arga mail under förmiddagen, jag skickade ett
Citera
2006-03-02, 15:17
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Ja själv var jag inte där alls. Så mycket för det, tycker det är lite nördstämpel och masshysteri att stå i kylan och glo som en fanatisk idiot.

Men min åsikt är ändå att man bör visa solidaritet med landsmän som oxå gjort en fantastisk insats utifrån deras förutsättningar. Visst är det större att ta guld ju större en sport är (konkurrens etc, bandy känns ju inte så bragdaktigt tex) men att åka som ett lag/land och delta gemensamt och komma hem utan att samarbeta kring hyllningarna känns futtigt. Tre Kronor tävlar tillsammans som ett lag med övriga svenska idrottare. Det är det som gör OS stort, OS gör att jag som hatar curling tycker det är stort och roligt och spännande att titta. OS gör att mindre sporter exponeras och ges chansen att nå fler utövare och växa.

Men slicka uppåt och sparka neråt. Det är mångas melodi, skit i andra. Varför respektera någon idrottare som håller på i en mindre sport än din egen? hockeyförbundet har visat sin attityd till resten av idrottssverige och alla dess utövare. Du oxå.

Men det stod ju i tidningarna när curlingdamerna och alla skulle komma till Arlanda. Ingen dök ju upp. Varför ska de då vara med? Folk bryr sig egentligen inte om de andra grenarna, det är ju alldeles uppenbart. Hockeyn står i särklass och ska därför hyllas separat eftersom den är så mycket mer värd än alla andra grenar tillsammans. Ingen, bortsett från de mest inbitna kalenderbitarna, kommer att komma ihåg i vilka sporter sverige tog medalj om några år. Däremot lär de flesta komma ihåg guldet i hockey och firandet efteråt. Hade man haft en gemensam gala där hockeylaget hyllades först, så skulle det inte stå kvar några människor när det var dags för resten. Hade de andra hyllats först så skulle ingen dyka upp före det var dags för Tre Kronor.
Det handlar inte bara om respekt för idrottarna utan framför allt respekt för publiken.

Men SOK kan ju anordna en gala där Tre Kronor inte får vara med som straff och där man hyllar alla andra olympier. Du kommer att vara ganska ensam Bonzo...
Citera
2006-03-02, 15:26
Medlem
cfss avatar
Citat:

Citera
2006-03-02, 15:28
Medlem
Jag tippar stark på att Anja Pärsson minsann blev lite hyllad uppe sin by i Norrland när hon kom hem. Fatta vad avis hockeygrabbarna måste vara nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in