2006-02-28, 21:36
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNiceGuy
Övertala ledningen att få spela OS --> Check
Målpass --> Check
OS-guld --> Check
Fest på Spybar --> Check
Korv med bröd --> Check
Trocadero -> Check
Raka sig --> va?

Haha trocadero, bara äkna norrlänningar som dricker det. Finns det ens söder om dalälven?
Citera
2006-02-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Såg det här på ett forum:

Jag gick över till medborgarplatsen idag, där OS-hockeylaget blev firade, och jag måste säga att det var det mest beklämmande jag sett i hela mitt liv.

Man är ju självklart lite glad över att Sverige tog hem den största ishockeyturneringen som spelas just nu, men framför allt var jag glad för Mats Sundins skull. En av de allra största i svensk hockey fick äntligen vinna en stor turnering, som han har velat göra så länge. Han bar hela laget på sina axlar genom hela turneringen, och visade på ett enastående ledarskap. Han kommer förmodligen inte vinna Stanley Cup, så det här var nog sista chansen för honom. Det här var Suddens dag.

Och hur firar vi en av de största? Jo, vi tar fram det pinsammaste jävla after ski-bandet vi kan hitta, iklär dem säckiga hockeytröjor som inte matchar, låter dem spela skitmusik i 90 minuter för att få igång publiken (vilket fick motsatt effekt), kryddar med "artister" som Da Buzz (allvarligt!), ett par melodifestivaldeltagare, och några okända, obegåvade wallmansservitriser som råkade vara lediga idag.

De fyrtio minutrarna jag orkade stå kvar kändes som tre timmar, för att after ski-sångaren som var en jävla idiot, krävde "folkets jubel" med jämna mellanrum. Det hade räckt med att visa en bild på Sundin, så hade det blivit jubel. Anledningen till att folk sket i att jubla, var för att de såg dig, mupp.

Och när publiken kom igång och började sjunga ramsor på egen hand, dödade han snabbt stämningen genom att börja sjunga något annat i micken, ackompanjerad av trummisens baskagge. Helt jävla dum i huvet.

Dessutom hade man skrapat fram Kristin jävla Kaspersen som officiell intervjuare av guldmedaljörerna. Hon hade ju givetvis noll fingertoppskänsla för vad publiken ville ha, och stod och babblade om oväsentlig skit, samt ställde puckade frågor.

Och som om inte det var nog kom en skäggig dvärg in, i Tre Kronor-tröja i barnstorlek, och började hålla tal om hur stort det här är för Sverige. Jo, det är sant. Man kunde inte hålla Pagrotsky borta den här gången heller. Varje gång någon ska få en utmärkelse, ska han stå där och sola sig i glansen och representera sin korrupta skitregering. Det enda positiva var att han möttes med spridda burop.

De här människorna förtjänar inte att stå på samma scen som Mats Sundin, och dessutom har de mage att stjäla showen från de som faktiskt var anledningen till att folk kom dit. Laget fick snällt ställa sig i bakgrunden, när mikrofonkåta muppar från Regeringen, Tv4 och schlagermaffian såg en chans till att få lite oförtjänt publicitet.

Ni har dragit Suddens namn i smutsen, era jävla fittor.

Vilket forum var detta?? Jag vill bli hans kompis!
Citera
2006-02-28, 22:53
Medlem
boxxs avatar
mathcen

vet någon vart man kan ladda ner final mahten?
Citera
2006-02-28, 23:03
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Fast det kom nog naturligt, tjejerna är 150cm som Pagrotsky(skiter i hur han stavar) och grabbarna är 2 meter. Sedan är det ju en enorm prestation av tjejerna alla hade tippat dom trea också kommer dom tvåa!

Kan inte annat än skriva under det saxade foruminlägget!

De vann inte något guld och det var inte för deras skull allt folk samlats på torget för. Tyckte att det förstörde en hel del faktiskt. Tre kronor ska fan stå ensama på scenen och inte heller nån jävla dvärg från regeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av boxx
vet någon vart man kan ladda ner final mahten?
http://5minutesforfighting.com/
Citera
2006-02-28, 23:26
Medlem
Steinholdtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Haha trocadero, bara äkna norrlänningar som dricker det. Finns det ens söder om dalälven?

Nej, det gör det inte. Troligtvis är det staten som förbjudit försäljning av Trocadero i de sydligare delarna av landet för att det fortfarande ska finnas någon anledning för folk att stanna kvar i Norrland.
Citera
2006-02-28, 23:31
Medlem
Riktigt grymma bilder på Tre Kronor i Turin och andra ställen. http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/sport/0,4542,3503,00.html
Citera
2006-03-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill

jag har druckit det i Västeråsområdet

Rolig insändare förresten
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=189285
Citera
2006-03-01, 11:16
Medlem
MrNiceGuys avatar
Åh, vad gott det är! Smackebonk!

Redan en klassiker.

Någon som kan göra en mp3?

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=48214&a=545179
Citera
2006-03-01, 11:18
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinholdtz
Nej, det gör det inte. Troligtvis är det staten som förbjudit försäljning av Trocadero i de sydligare delarna av landet för att det fortfarande ska finnas någon anledning för folk att stanna kvar i Norrland.

Ha ha.... oj, vad roligt.....
Citera
2006-03-01, 12:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinholdtz

Haha hudiskvall, delsbo, ljusdal och järvsö är väl trocaderons största fäste. Lite som bibelbältet, fast med trocadero då.

Nej men allvarligt varför säljs inte Trocadero söder ut? Godaste drickan i världen.
Citera
2006-03-01, 20:24
Medlem
Moonerss avatar
Här i Malmö har jag sett trocadero på ett antal ställen, fast senast var i somras då jag drack en hel del, de kanske bara finns på sommaren eller så är Malmö ett undantag?
Gott är det iaf!
Citera
2006-03-01, 20:35
Medlem
MrNiceGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNiceGuy
Redan en klassiker.

Någon som kan göra en mp3?

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=48214&a=545179

Kan själv
http://surl.se/aoan