2006-02-23, 00:13
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Här: http://video.google.com/videoplay?docid=8926256086724308872&q=Jeff+Bean
Tackar ödmjukast. Han klarade väl sig oskadd?
Citera
2006-02-23, 00:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
De har ju en distans skidskytte kvar i o f s men som de norska skidskyttarna skötte sig i stafetten har jag svårt att se nån av dem på pallen. Sen femmilen som sagt men de har ju sabbat den med masstart och det verkar finnas vassare spurtare än norrmännen (Angerer t.ex.)

Skridsko vete tusan om Norge kommer att ta medaljer i i detta OS.

Gromgutten måste f.ö. sväva på moln som svensk i Norge...

Gromgutten har det bara fint Han är lite väl odräglig bara...

Jag tror det blir norsk medalj på 10.000 meter skridsko, där både Lasse Sätre och Eskil Ervik har chansen, i damernas skidskyttestafett och på herrarnas skidskytte gemensam start.

Kristin Störmer Steira har definitivt chansen på något stort på distansen, det var fullständigt skogstokigt att sätta henne på den klassiska startetappen på stafetten. Hon är norges bästa i fristil.

Dessutom har ju Dordi chansen mot Canada i curlingmatchen om bronset med 60-40. Men sen är det nog stopp.

Trevligt OS detta, och bara så ni vet det, även norska medier gläds med svenska framgångar. Svensken kallas inte "söta bror" för intet...
Citera
2006-02-23, 00:14
Medlem
Kyparens avatar
Tycker att canadicken slår på målvakten så att han tappar in pucken, alltså inget mål!
Citera
2006-02-23, 00:17
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Trevligt OS detta, och bara så ni vet det, även norska medier gläds med svenska framgångar. Svensken kallas inte "söta bror" för intet...
Oj, det var stort av de. För mig personligen känns ett missat norskt guld som en medalj för Sverige.
Citera
2006-02-23, 00:21
Medlem
Någon som vet var jag kan se första målet Ryssland gjorde? Jag var borta första minuterna och såklart gjorde de mål då
Citera
2006-02-23, 00:55
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Skäms över svenskarna idag. Inte idrottsmännen och kvinnorna. Utan alla fjantar ute i dom berömda stugorna i landet.

Idag var det tydligen bra gjort av BÅG och hans kronor att inte ta ut sej igår. Fy fan vilka kappvändare.
Citera
2006-02-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Skäms över svenskarna idag. Inte idrottsmännen och kvinnorna. Utan alla fjantar ute i dom berömda stugorna i landet.

Idag var det tydligen bra gjort av BÅG och hans kronor att inte ta ut sej igår. Fy fan vilka kappvändare.

ÄÄh!

he he.

Det är bara komiskt.

Tycker betydligt bättre om dom som nu i efterhand faktiskt inser att det var smart att lägga sig än dom som lever kvar i sin fantasivärld, hejade på Schweiz samt fortfarande hävdar att Kanada skulle varit en enklare motståndare.

Märkligt vad Johan Tornberg ändrade sig om Schweiz helt plötsligt. Han måste skämmas om han laddar hem gårdagens klipp på www.svt.se. Det är en sak om en svensson i stugan snackar som han gjorde igår men är du expertkommentator får du vara professionell nog att objektivt granska de olika alternativen.
Citera
2006-02-23, 01:33
Medlem
en snabbfråga kan kanada spela en sista match eller?
placeringsmatch har hört att de kan de men vet inte om de är sant...
vad säger ni som kan lite mer om de?
Citera
2006-02-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluivert_9
en snabbfråga kan kanada spela en sista match eller?
placeringsmatch har hört att de kan de men vet inte om de är sant...
vad säger ni som kan lite mer om de?
Nop, inga placeringsmatcher.
Citera
2006-02-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Gromgutten har det bara fint Han är lite väl odräglig bara...

Jag tror det blir norsk medalj på 10.000 meter skridsko, där både Lasse Sätre och Eskil Ervik har chansen, i damernas skidskyttestafett och på herrarnas skidskytte gemensam start.

Kristin Störmer Steira har definitivt chansen på något stort på distansen, det var fullständigt skogstokigt att sätta henne på den klassiska startetappen på stafetten. Hon är norges bästa i fristil.

Dessutom har ju Dordi chansen mot Canada i curlingmatchen om bronset med 60-40. Men sen är det nog stopp.

Björndalen var grym i stafetten och han är som vanligt favorit i alla lopp.
Citera
2006-02-23, 02:27
Medlem
Icecubes avatar
Det är smått chockerande hur dåligt det gått för Kanada.

Kan inte vara kul att komma hem till en så krävande nation, då allt annat än guld är en besvikelse. Att sen åka ut redan i kvartsfinalen, ajaj.
Citera
2006-02-23, 03:11
Medlem
NoTruces avatar
Skönt att i alla fall vara av med Kanada och USA. Nu känns det som det bara kan bli "schysst" fight, och Ryssland och Finland är faktiskt länder jag unnar segern (om vi inte själva kniper den, vilket givetvis är viktigast!).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in